۰
بیش از ۴۰ شرکت لجستیکی و مرسولات ضربه خوردند

ادعای حمله گسترده سایبری ایران به اسراییل

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
ادعای حمله گسترده سایبری ایران به اسراییل
ادعای حمله گسترده سایبری ایران به اسراییل

آی‌تی‌من-  رسانه‌های فلسطینی به نقل از شبکه رسمی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هکرها باج افزاری به نام Pay۲Key را به شرکت هابانا لابس وابسته به شرکت اینتل اسراییل که در زمینه توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی تخصص دارد، ارسال کردند.

کان اعلام کرد: صحبت در مورد یک مجموع حملاتی است که از سروری استفاده می‌کنند که امکان ارتباط از راه دور و مدیریت دستگاه‌های کامپیوتر برای نفوذ در سیستم‌های شرکت‌ها را به آنها می‌دهد.

این شبکه گزارش داد: هکرها در شبکه توییتر، اطلاعات اولیه از شرکت هابانا لابس را منتشر کردند که حاوی نمودار جریان اطلاعات و کدهای سیستم‌هایی بوده که شرکت آن را توسعه می‌دهد، اطلاعاتی که بیانگر توان این هکرها برای رن به سری‌ترین کتابخانه‌های این شرکت است.
از سوی دیگر، جاکی آلتیل، پژوهشگر امنیت اطلاعات به شبکه کان گفت: پس از اطلاع از اطلاعاتی که هکرها در شبکه دارک وب منتشر کردند، می‌توان پرونده‌هایی که حاوی اطلاعات داخلی در ساختار مؤسسه و کپی‌هایی از پرونده‌های سیستم بود، مشاهده کرد که شامل جزییات در مورد فناوری در خصوص ساختار شبکه شرکت ‌هابانا لابس بوده است.

براساس گزارش کان، این حمله به شرکت‌ هابانا لابس در چارچوب حملاتی صورت می‌گیرد که ۴۰ شرکت را شامل می‌شود که همگی مشتریان شرکت نرم افزاری «عمیتال« هستند، از جمله این شرکت‌ها، شرکت خدمات لجستیکی و مرسولات اسراییل به نام «اوریان» است که در این باره اعلام کرد که از این حملات سایبری آسیب دیده و گزارشی را در این باره به بورس رژیم صهیونیستی ارایه کرده است.

در میان این شرکت‌ها، دستکم نام 3 شرکت نیز به چشم می‌خورد که واکسن کرونا را به اسراییل منتقل کرده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در این زمینه نوشت که مشخص نیست که حملات سایبری از سوی چه کشوری بوده است یا این که این عملیات توسط هکرهای معمولی صورت گرفته است.

ششم دسامبر سال جاری نیز تیم هکری به نام «بلک شدو» اقدام به فروش اطلاعات شخصی از بیمه‌شدگان شرکت بیمه «شیربیت» رژیم صهیونیستی کرده بودند.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی «مکان» نیز روز قبل گزارش داد که روند فروش اطلاعات شخصی بیمه‌شدگان توسط این تیم هکری پس از آن انجام می‌شود که شرکت شیربیت حاضر نشد که حدود ۴ میلیون دلار به آنها باج بدهد.

باج افزارها از تمام شرکت‌های مذکور خواسته‌اند که بین ۷ تا ۹ بیت کوین پرداخت کنند که قیمت تقریبی آنان بین ۳۷۵-۴۷۵ هزار شکل (۱۱۳-۱۴۴ هزار دلار) است.

در همین رابطه و در پی حمله سایبری گسترده اخیر به چندین شرکت صهیونیستی رسانه‌های این رژیم ادعا کرده‌اند که احتمالا ایران پشت این حملات قرار داشته است.

به گزارش ایسنا روزنامه تایمز آو اسراییل گزارش داده‌اند، بیش از چهل شرکت صهیونیستی در ماه جاری (میلادی) هدف حمله سایبری و اطلاعاتی قرار گرفته‌اند که این ماجرا پس از گزارش آن توسط شرکت اوریان (یکی از شرکت‌های بزرگ خدمات لجستیک رژیم صهیونیستی) به بازار بورس تل آویو علنی شده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه مدعی شد که گزارشات حاکی از دست داشتن ایران در این حمله و همچنین دست کم پنج حمله سایبری دیگر در سال 2020 است که زیرساخت‌های اسراییل را شامل می‌شود.

بنابر این گزارش، شرکت بزرگ Amital Data  که به بیش از 40 شرکت، نرم افزار ارایه می‌دهد نیز هدف این حمله بوده است.

از سوی دیگر روز گذشته رسانه‌های آمریکایی نیز از یک حمله سایبری گسترده به وزارت خزانه‌داری و وزارت بازرگانی این کشور خبر دادند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دولت ترامپ اذعان کرده است که هکرهایی به نمایندگی از یک دولت خارجی به شماری از شبکه‌های اصلی دولت از جمله در وزارت خزانه داری و بازرگانی نفوذ کرده و به سیستم‌های ایمیل آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی روسیه را به دست داشتن در این حمله متهم کرده‌اند.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۰۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما