۰

رد پای اسراییل در جاسوسی از کاربران فیس‌بوک

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
رد پای اسراییل 
در جاسوسی از کاربران فیس‌بوک
رد پای اسراییل در جاسوسی از کاربران فیس‌بوک

آی‌تی‌من-  به گزارش پایگاه خبری «عرب۲۴»، این شرکت‌ها از افرادی استفاده می‌کنند که عمده آنان از یگان ۸۲۰۰ شاخه اطلاعات نظامی ‌اسرائیل هستند که در زمینه حملات سایبری آموزش دیده‌اند.

از جمله ‌این شرکت‌ها،Onavo  است که در سال ۲۰۱۳، برنامه‌ جاسوسی خود را به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به شرکت فیس‌بوک فروخت.این شرکت اخیرا به محور رسوایی و شکایت قضایی برای فیس‌بوک تبدیل شده و روزنامه «دمارکر» چاپ سرزمین‌های اشغالی روز یکشنبه نوشت که دادگاه رأی به توقف استفاده از نرم‌افزار «اوناوو» داده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک نیز ژوئن گذشته در کمیته فرعی محدودیت‌های تجاری مجلس نمایندگان ایالات متحده، در پاسخ به پرسشی درباره‌ این که‌ آیا شرکت اسرائیلی «اوناوو» فیس‌بوک را قادر به جاسوسی کرده است، گفت: مطمئن نیستم که بتوانم این تعبیر را در این مورد به کار ببرم. کمیساریای تجارت فدرال آمریکا چند روز گذشته در دادخواست خود علیه فیس‌بوک آورده است: شرکت فناوری«اوناوو» نقش محوری در اختلال رقابتی که فیس‌بوک از آن استفاده می‌کند، داشته است.پس از آن که ‌این شرکت توسط فیس‌بوک خریداری شد، اوناوو زمینه را برای تأسیس مرکز تحقیق و توسعه خود در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرد که‌ این مرکز به لحاظ اندازه دومین مرکز پس از ایالات متحده است.

براساس گزارش‌ها، برنامه «اوناوو پروتیکت» به فیس‌بوک کمک کرده است تا بتواند استوری ‌اینستاگرام را راه‌اندازی کند و بصورت  گسترده‌ای مانع از رشد اسنپ چت شود.سال گذشته میلادی نیز رسوایی دیگری در خصوص فیسبوک برملا شد که ‌این شرکت به کاربران ۱۳ تا ۳۵ ساله خود، ۲۰ دلار داد تا برنامه فیس‌بوک ریسرچ را نصب کنند که برپایه تکنولوژی شرکت اوناوو کار می‌کرد.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۰۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما