۰

ساعت یا دستبند هوشمند؛ کدام‌یک را انتخاب کنیم

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶
ساعت یا دستبند هوشمند؛ کدام‌یک را انتخاب کنیم
ساعت یا دستبند هوشمند؛ کدام‌یک را انتخاب کنیم

آی‌تی‌من- ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند حالا تقریبا جای ساعت‌های مچی را گرفته‌اند و اکثر کاربران به جای ساعت‌های لوکس، حالا از ساعت و دستبندهای هوشمند بهره می‌برند، اما این دستگاه‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ در این گزارش این تفاوت‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 دستبند هوشمند چیست؟
دستبند یا مچ‌بند هوشمند ابزاری برای ردیابی فعالیت‌های بدن است که به‌وسیله حسگرهایی که دارد قادر به شمارش قدم‌ها، اندازه‌گیری ضربان قلب، پایش کالری سوزانده‌شده و ردیابی خواب است. اکثر دستبندهای امکان نمایش زمان را دارند و درضمن از قابلیت اتصال به گوشی برخوردارند؛ بنابراین می‌توان برخی اعلان‌ها را نیز روی این دستبندها مشاهده کرد. ساعت‌های هوشمند قابلیت اتصال به گوشی‌ را دارند و می‌توانند امکان دسترسی به بسیاری از قابلیت‌های گوشی را فراهم کنند؛ مثلا می‌‌توان علاوه بر نمایش پیامک و تماس‌های دریافتی، به گالری تصاویر، آرشیو موسیقی، لیست تماس‌ها و بسیاری از اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کرده و گوشی را به این شکل کنترل کرد. حتی بعضی ساعت‌های هوشمند قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت را دارند. اکثر مدل‌های ساعت‌های هوشمند از بسیاری قابلیت‌های خاص دستبندهای هوشمند برخوردارند.

 قیمت‌ها را مقایسه کنید
اگر جزو آن دسته از افراد هستید که این دستگاه‌ها را فقط برای تناسب اندام استفاده می‌کنید، احتمالا ردیاب سلامتی یا همان دستبندهای هوشمند، گزینه مناسبی برای شما هستند. بنابراین برای خرید این دستگاه‌ها هزینه کمتری متحمل می‌شوید؛ چراکه وقتی صحبت از تهیه ابزار فناوری جدید می‌شود، معمولا افراد به قیمت و هزینه آنها توجه می‌کنند. اگرچه ممکن است ساعت‌های هوشمند خیلی گران نباشند، اما اکثر آنها از ردیاب تناسب اندام یا همان دستبندهای هوشمند بسیار گران‌تر هستند. اما گاهی قیمت برخی دستبندها یا ردیاب‌های تناسب اندام از برندهایی مثل سامسونگ و فیت‌بیت گاهی به بیش از ۱۵۰ دلار هم می‌رسد.در حال حاضر Fitbit Charge 4 با قیمت ۱۵۰ دلار در دسترس کاربران قرار دارد، اما اکثر ساعت‌های هوشمند قیمتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار دارند. این در حالی است که میانگین قیمت ردیاب‌های سلامتی ۱۰۰ دلار است. بنابراین از دیدگاه قیمتی، این ردیاب‌ها برای افرادی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارند، بسیار مناسب است.

 سایز دستبندهای هوشمند کمتر است
ردیاب‌های سلامتی معمولا نسبت به ساعت‌های هوشمند باریک‌تر هستند و فضای کمتری روی مچ دست می‌گیرد و از سوی دیگر وزن کمتری دارند. بنابراین هنگام استفاده از این دستگاه‌ها احساس خستگی کمتری روی مچ دست‌تان می‌کنید و به‌ویژه هنگام بازی یا ورزش استفاده از این دستگاه راحت‌تر است و زمان طولانی‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید. اما گاهی اوقات موادی که برای ساخت دستبندهای هوشمند استفاده می‌شود، سفت و سخت‌تر یا تحریک کننده پوست هستند؛ مخصوصاً بعد از اینکه بدن دچار تعریق می‌شود.

با این حال دستبندهای هوشمند کوچک‌تر و سبک وزن هستند. بنابراین اگر به دنبال یک لوازم جانبی سبک هستید، دستبند برای شما مناسب است.

 ساعت‌ها نمایشگر بزرگتری دارند
یکی دیگر از تفاوت‌های بارز بین ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند، اندازه نمایشگر آنها است. نمایشگرهای بزرگتر فضای بیشتری برای محتوای موجود در صفحه نمایش ایجاد می‌کنند و این می‌تواند به آیکون‌های بزرگ‌تر تبدیل شود. اما یکی از معایب این ساعت‌ها میزان خوانایی زیر نور خورشید است.

همچنین ساعت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیاری از کارهایی را که با گوشی انجام می‌دهید را می‌توانید روی آنها انجام دهید؛ بنابراین همیشه لازم نیست تلفن خود را از جیب‌تان بیرون بیاورید تا کاری انجام دهید. خواه خواندن پیام، رد تماس یا تغییر آهنگ در لیست پخش اسپاتیفای باشد. البته برخی از ردیاب‌های بدنسازی نیز می‌توانند این کار را انجام دهند، اما طبیعتا آنها ساعت هوشمند نیستند و به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که همه کاربردهای ساعت هوشمند را در اختیار شما قرار دهند. این دستگاه‌ها ساده‌تر هستند و ویژه تناسب اندام طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید دستگاهی با ویژگی‌های بسیار زیادی داشته باشید، یک ساعت هوشمند تهیه کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید با همه این موارد سر و کار نداشته باشید و فقط ابرازی می‌خواهید که بتواند اعلان‌ها را نمایش دهد، داده‌های تناسب اندام خود را ردیابی کرده و زمان را به شما نشان دهد، دستبند هوشمند یا ردیاب‌های سلامتی همان چیزی است که شما نیاز دارید.

 باتری کدامیک عمر طولانی‌تر دارد
برخی ساعت‌های هوشمند از باتری بسیار خوبی برخوردار هستند، اما دستبندهای هوشمند در این مورد گوی سبقت را از ساعت‌ها ربوده‌اند. بسیاری از این دستبندها به مدت یک هفته یا حتی گاهی تا حدود یک ماه شارژ نگه می‌دارند. البته ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل گوگل معمولا قابلیت نگهداری شارژ تا حدود یک هفته را دارند.
 
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۵۱۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما