۰

نفوذ هکرها به امن‌ترین سازمان رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹
نفوذ هکرها
 به امن‌ترین سازمان رژیم صهیونیستی
نفوذ هکرها به امن‌ترین سازمان رژیم صهیونیستی

آی‌تی‌من-  یکشنبه شب گذشته روزنامه ‌هاآرتص در خبری اعلام کرد عده‌ای از هکرها با عنوان Pay2Key  به سازمان صنایع هوافضای این رژیم نفوذ و اطلاعات داخلی از پیمانکار دفاعی رژیم صهیونیستی را فاش کرده‌اند.
خبر هک صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی در حالی بیان می‌شود که یک هفته قبل همین گروه هکری اعلام کرده بود بیش از ۸۰ شرکت را در این منطقه هک کرده است.

شرکت‌های امنیت سایبری این رژیم در ماه نوامبر اعلام کرده بودند هکرهایی که زیرساخت‌های این رژیم را هدف قرار داده‌اند، در حقیقت روی حملات باج افزاری تمرکز کرده بودند.

علاوه بر اینها هفته گذشته هکرهای Pay2Key یک نظرسنجی در توییتر منتشر کرده و پرسیده بودند کدام سازمان‌های رژیم صهیونیستی از لحاظ دفاع سایبری ایمن‌تر به نظر می‌رسند. سازمان‌های معرفی شده عبارت بودند از وزارت بهداشت، وزارت حمل و نقل و صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی.

پس از آن اطلاعاتی در وب تاریک منتشر شد که نشان می‌دهد هکرها موفق به ورود به سیستم داخلی سازمان هوافضای رژیم صهیونیستی شده‌اند. آنها اطلاعات مربوط به هزار کاربر را از سیستم داخلی پیمانکار دفاعی منتشر کردند تا نشان دهند این سازمان هک شده و حتی به اطلاعات حساس نیز دسترسی یافته‌اند.

اطلاعات فاش شده شامل نام کارمندان و شماره ثبت رایانه‌های داخلی است. همچنین این حمله‌ نشان می‌دهد هکرها به برخی از فایل‌های دایرکتوری اصلی سازمان هوافضای رژیم صهیونیستی از جمله تحقیقات، اسناد فنی و اطلاعات داخلی دسترسی یافته‌اند.

سازمان صنایع هوافضا یکی از پیمانکاران دفاعی رژیم صهیونیستی است که کسب و کارهای هوایی تجاری را نیز در اختیار دارد. این سازمان از لحاظ تعداد کارمندان، بزرگترین شرکت دولتی رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید و حدود ۱۶ هزار نفر در آن فعالیت می‌کنند. درآمد آن نیز در نیمه نخست سال جاری ۲.۱ میلیارد دلار اعلام شده است.

سازمان هوافضای رژیم صهیونیستی هنوز درباره این حمله اظهار نظری نکرده است.

از سوی دیگر گروه هکری حمله کننده به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر توسط شرکت‌های چک پوینت و وایت استریم ردیابی شده بودند. چک پوینت قبلاً در گزارشی هشدار داده بود این هکرها قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارند که در هکرهای معمولی نادر است. 

در همین حال اورشلیم پست نیز در گزارشی آورده است این گروه هکری اطلاعات مدیر سایبری سازمان هوافضای رژیم صهیونیستی را نیز فاش کرده است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۵۱۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما