۰

برنامه هواوی برای نصب 100 میلیون هارمونی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
برنامه هواوی 
برای نصب 100 میلیون هارمونی
برنامه هواوی برای نصب 100 میلیون هارمونی

 آی‌تی‌من- هم اکنون هواوی در حال آزمایش سیستم عامل اختصاصی خود در برخی از مدل‌های گوشی هوشمند در کشور چین است، اما باید بدانید که این سیستم عامل فقط برای گوشی‌های هوشمند طراحی نشده است. 

هواوی اهداف بسیار بزرگ‌تری را مدنظر قرار داده و قصد دارد با سیستم عامل هارمونی بتواند اکوسیستم خانگی را هم تحت سلطه خود قرار دهد؛ البته هواوی این کار را به تنهایی انجام نخواهد داد و به صورت رسمی ‌اعلام کرده  که با 40 تولیدکننده بزرگ برای استفاده از سیستم عامل هارمونی در بیشتر از 100 میلیون دستگاه به توافق رسیده است.

کلیه توافق‌ها با برندهای شناخته‌شده از اکوسیستم فناوری چین انجام شده به نظر می‌رسد هواوی می‌تواند در آینده نزدیک، گام‌های بیشتری برای بین‌المللی کردن سیستم عامل هارمونی بردارد و به نوعی، انحصار سیستم عامل اندروید گوگل را بشکند. البته این پایان ماجرا نبوده و هواوی خبرهایی مبنی بر همکاری با بیشتر از 120 شرکت تولیدکننده لوازم خانگی و 20 تولیدکننده سخت افزار برای تولید محصولات مبتنی بر سیستم عامل هارمونی در سال آینده میلادی را ارائه کرده است.

با اینکه گوشی‌های هوشمند را باید به عنوان هدف اصلی سیستم عامل هارمونی معرفی کرد، اما استفاده از آن برای ساعت‌های هوشمند، اتومبیل، تلویزیون و سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی هم امکان‌پذیر خواهد بود. توانایی و قدرت سیستم عامل هارمونی، حداقل روی کاغذ هم توانسته محبوبیت زیادی را برای هواوی به ارمغان آورد.

از زمان عرضه سیستم عامل HamonyOS 2.0 تاکنون بیشتر از 1800 گروه توسعه‌دهنده در آن ثبت‌نام کرده‌اند. در حقیقت هواوی سعی دارد با استفاده از HarmonyOS 2.0 پایه‌هایی ایجاد کند که نه تنها رقابت با گوگل را به ثمر برساند، بلکه بتواند از هارمونی برای گسترش خدمات خود استفاده کند. در تاریخ 16 دسامبر 2020، هواوی نسخه بتای هارمونی 2.0 را برای توسعه‌دهندگان و شرکای صنعتی خود در دسترس قرار داد و به صورت همزمان، آن را برای گوشی‌های Mate 30، P40 و تبلت MatePad Pro منتشر کرد. در ابتدا شباهت زیاد سیستم عامل HarmonyOS 2.0 به رابط کاربری EMUI 11 توجه کاربران را به خود جلب کرد، اما به علت متفاوت بودن هسته آن، عملکردهای اصلی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است؛ این بدان معنا است که هواوی توانسته سیستم عامل انحصاری خود را به گونه‌ای طراحی و تولید کند تا کاربران بتوانند تجربه بهتری را در مقایسه با اندروید کسب کنند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما