۲

نگاهی به Y6p؛ گوشی اقتصادی هواوی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱
نگاهی به Y6p؛ گوشی اقتصادی هواوی
نگاهی به Y6p؛ گوشی اقتصادی هواوی

 آی‌تی‌من- از همان اوایل فعالیت شرکت هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند، سری Y به صورت ویژه برای جوانان و افرادی تولید شد که می‌خواهند یک محصول مقرون به صرفه را در اختیار داشته باشند.
در سال گذشته با تحولی که در این سری اتفاق افتاد، شرکت هواوی چند محصول اقتصادی را روانه بازار کرده است که در این نوشتار قصد داریم به معرفی یکی از آن‌ها یعنی Y6p بپردازیم؛ محصولی که در عین زیبایی و سادگی، مشخصات مناسبی را با توجه به رده قیمتی خود در اختیار کاربر می‌گذارد.

درست است که این روزها بریدگی بالای نمایشگر یا همان ناچ، باعث شده تا کاربر بتواند فضای بیشتری را از بخش جلوی گوشی برای نمایشگر در اختیار داشته باشد؛ ولی این یک حقیقت است که طراحی بسیاری از شرکت‌ها در این بخش به نحوی است که ناچ‌های بزرگ همواره باعث کاهش زیبایی و از دست رفتن بخشی از ابعاد تصویر می‌شود. 
 در این حالت شرکت هواوی با راهکاری که باعث کاهش شعاع مرکزی ناچ نمایشگر می‌شود، توانسته ساختاری ایجاد کند که این بخش کمترین اثر را روی محتوای تصویر در نمایشگر بگذارد. این نمایشگر 6.3 اینچی که نسبت آن به کل نمای جلوی گوشی به 88.4 درصد می‌رسد، کیفیت بالایی از دقت رنگ و نور زمینه را ارائه می‌کند که در کمتر گوشی هم‌رده‌ای مشاهده می‌شود.

 بدنه 
وقتی صحبت از گوشی‌های میان‌رده می‌شود، تصور عمومی یک دستگاه بسیار ساده با طراحی معمولی و امکاناتی محدود است؛ ولی هواوی با Y6p به وضوح این قاعده را رد کرده و ساختار متفاوتی را برای گوشی میان رده خود در نظر گرفته است. با چرخاندن بدنه، نوع بازتابش نور تغییر می‌کند و در هر زاویه، شکلی متفاوت به خود می‌گیرد. 

این گوشی از یک روکش ویژه استفاده می‌کند که با تکنیک‌های خاص صنعتی تولید شده و همان‌طور که عنوان شد، سایه‌ها و بازتاب نور را به طرزی زیبا در هر زاویه‌ای منحصر به فرد نشان خواهد داد. همچنین هواوی سه رنگ جذاب بنفش فانتوم، سبز یاقوتی و مشکی نیمه‌شب را برای Y6p در نظر گرفته که همه آنها به نوعی حس یک محصول باکیفیت و زیبا را در نظر کاربر القا می‌کنند.

 باتری 
این روزها یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران آن است که گوشی که در دست دارند، بتواند ساعت‌های زیادی با شارژدهی بالا آنها را همراهی کند. هواوی با جای دادن به یک باتری پرظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی، این امکان را فراهم کرده که بتوان به مدت تقریبی 2 روز کامل، بدون نگرانی از اتمام کامل انرژی باتری، با دستگاه کار کرد.

همچنین این امکان نیز فراهم شده تا بتوان با توجه به ظرفیت بالای باتری Huawei Y6p و تنها با استفاده از یک کابل USB و یک تبدیل ساده، گوشی نزدیکان خود را شارژ کنید. در واقع شما یک گوشی و یک پاوربانک را با هم خریداری کرده‌اید که می‌تواند در صورت نیاز ابزارهای افراد دیگر را نیز به حد کفایت شارژ کند.

دوربین کامل و کاربردی
این روزها دیگر رزولوشن بالا به عنوان تنها عامل موثر در کیفیت دوربین یک دستگاه مطرح نمی‌شود. اگر یک گوشی با ماژول دوربینی متشکل از سنسورهای عریض، فوق عریض و عمق میدان داشته باشید، می‌توان گفت که مجموعه ابزارتان برای عکاسی از هر سوژه‌ای کامل است. 

همکاری دو سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و عمق میدان 2 مگاپیکسلی در دوربین پشتی Y6p به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تصاویر بوکه و پرتره‌ی با کیفیتی از سوژه خود بگیرید.

همچنین اگر بخواهید در یک فاصله ثابت، وسعت بیشتری از نما را تحت پوشش قرار دهید، سنسور اولترا واید (زاویه دید فوق عریض) با زاویه دید جذاب 120 درجه‌ای را خواهید داشت که امکان عکاسی با زوم 0.6x را میسر کرده و تصویری با کادر بزرگتر را بدون هیچ دردسری در اختیارتان قرار می‌دهد.

 حافظه 
یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران این است که بتوانند با محدودیت کمتری، اطلاعات خود را ذخیره کرده و مجبور نباشد هر روز حافظه گوشی خود را تخلیه کنند تا برای اطلاعات روزهای بعد جایی باز شود.
هواوی با جای دادن 64 گیگابایت فضای داخلی و البته قابلیت ارتقای آن تا 512 گیگابایت توسط حافظه جانبی، این امکان را فراهم کرده که نسبت به بسیاری از گوشی‌های دیگر هم‌رده، فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار گیرد.

همچنین استفاده از 4 گیگابایت حافظه رم نیز کمک می‌کند تا گوشی بتواند برنامه‌های بیشتری را هم‌زمان اجرا کرده و در این بخش دچار محدودیت نباشد.

  رادیو FM بدون نیاز به هدفون
استفاده از رادیوی FM اگرچه قابلیتی لذت‌بخش است ولی اگر بخواهیم صادق باشیم به دلیل ویژگی عدم امکان دریافت سیگنال، بدون وجود هدفون که به عنوان آنتن استفاده می‌شود، بسیاری از کاربران در استفاده از آن با مشکل مواجه هستند.
هواوی با شناسایی این نیاز آنتن داخلی FM را برای این گوشی طراحی کرده و کاربر را از استفاده‌ هدفون یا آنتن خارجی بی‌نیاز می‌کند. بدین شکل می‌توانید ساعت‌ها به رادیو گوش دهید بدون اینکه نیازی به اتصال هدفون یا نگرانی از کیفیت سیگنال دریافتی داشته باشید.

  بلندگو
برای افرادی که علاقه زیادی به گوش دادن به موسیقی در هر حالتی دارند قابلیت Huawei SuperSound یکی از بهترین‌هاست. این قابلیت بدان معناست که بلندگوهای گوشی Huawei Y6p می‌تواند تا قدرت 88 دسی‌بل که 1.6 مرتبه قوی‌تر از بلندگوی گوشی‌های معمول دیگر را ارائه کرده و صدایی رساتر و به مراتب باکیفیت‌تر را در اختیار کاربر قرار دهد.

همچنین می‌توان در صورت نیاز با استفاده از قابلیت Party Mode به همراه دیگر دوستانی که گوشی‌هایی مجهز به این فناوری دارند، یک قطعه موسیقی را به صورت همزمان توسط چند دستگاه پخش کرد تا صدای مجموع آنها برای راه‌انداختن یک مهمانی کوچک، فضایی خاطره انگیز و جالب را ایجاد کند.
 
کد مطلب : ۲۷۴۵۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما