۲
۳

گوشی مفهومی بدون پورت شیائومی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
گوشی مفهومی بدون پورت شیائومی
گوشی مفهومی بدون پورت شیائومی

آی‌تی‌من- نمایشگر آبشاری quad-curved، بر خلاف مدل‌هایی که پیشتر دیده بودیم هم در دو طرف راست و چپ و هم قسمت‌های بالا و پایین دارای انحنای 88 درجه است. در نتیجه جایی برای هیچ پورت و دکمه‌فیزیکی خاص روی بدنه دستگاه باقی نمی‌ماند. شیائومی می‌گوید این کانسپت را با هدف طراحی دستگاهی بدون پورت و مجهز به نمایشگری اینفینیتی توسعه داده است.

طراحی نمایشگر آبشاری دستگاه به گونه‌ای است که دیگر فضایی برای قرار دادن دوربین پاپ آپ نیز وجود ندارد. به نظر می‌رسد گوشی مفهومی جدید از نسل سوم دوربین زیر نمایشگر بهره خواهد برد. به علاوه این دستگاه از شارژ بی‌سیم، پشتیبانی از eSIM و حسگرهای لمسی حساس به فشار نیز برخوردار خواهد بود.

یکی از سوالاتی که ممکن است با دیدن موبایل مفهومی مطرح شود آن است که لبه‌های نمایشگر چگونه کار می‌کنند. باتوجه به تیزر تبلیغاتی منتشر شده از سوی شیائومی، به نظر می‌سد در لبه‌های نمایشگر بریدگی‌های کوچک و مدور تو خالی قرار دارند.

براساس اعلام یکی از نمایندگان شیائومی، گوشی مفهومی صرفا یک طراحی نیست و عملا با آن کار کرده‌اند. به گفته شیائومی، طراحی این نمایشگر نتیجه تلاش‌های بی‌شمار در فناوری خم کردن نمایشگر است. شیائومی ادعا می‌کند برای طراحی این گوشی مفهومی، 46 پتنت مختلف ثبت کرده است.

شیائومی در سال 2019 گوشی هوشمند می میکس آلفا را با طراحی عجیب رونمایی کرد که تقریبا کل بدنه آن دارای نمایشگر بود. با وجودی که این گوشی هوشمند هرگز به به فروش نرسید، اما طراحی شگفت انگیزی را به نمایش می‌گذاشت.

سال گذشته نیز کانسپت ویوو 2020 Apex معرفی شدکه مهم ترین ویژگی بصری آن نمایشگر آبشاری 6.45 اینچی با لبه‌های 120 درجه بود که پا را فراتر از پرچمدار قبلی این سازنده یعنی ویوو نکس 3 گذاشت و مثل آن هیچ درگاهی نداشت و خبری از دکمه‌های فیزیکی در آن نبود.

 
کد مطلب : ۲۷۵۶۰۶
نظرات شما
M
Iran, Islamic Republic of
واااااااا
Iran, Islamic Republic of
عاشق ایفونم
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما