۰
مصوبه ستاد ملی کرونا اجرایی نشد

تلاش برای تخصیص اعتبار تبلت دانش‌آموزی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
تلاش برای تخصیص اعتبار تبلت دانش‌آموزی
تلاش برای تخصیص اعتبار تبلت دانش‌آموزی

آی‌تی‌من-  در حال حاضر ۱۲۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند با استفاده اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی‌از مهرماه تاکنون برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و اهدا شده است.

در طرح هدایت با شعار «هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس مدرسه»، با استفاده از امکانات اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها، مشارکت خیّران و کمک‌های دولتی، ابزارهای کمک آموزشی هوشمند نظیر تبلت و گوشی همراه خریداری و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

به گزارش ‌وزارت آموزش‌وپرورش، جواد حسینی با بیان کمک دستگاه‌ها و نهادها به طرح هدایت گفت: اهدای ۱۵ هزار تبلت توسط مرکز آمار ایران، اهدای بیش از ۵۰ هزار تبلت توسط کمیته امداد امام (ره)، اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار خرید تبلت توسط برخی پالایشگاه‌ها و اعطای وام قرض‌الحسنه برای خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی توسط بانک رفاه بخشی از مشارکت دستگاه‌ها و نهادها در طرح هدایت است. وی همچنین با بیان برگزاری نشست با جامعه خیرین مدرسه‌ساز افزود: با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس نشستی با خیرین مدرسه‌ساز برگزار و مقرر شد از ظرفیت خیرین برای تهیه تبلت دانش‌آموزان نیازمند مدارسی که ساخته‌اند، استفاده شود.
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت با تأکید بر اینکه باید از تمامی‌ظرفیت‌های استانی در طرح هدایت استفاده کرد، گفت: با بسیاری از استانداری‌ها تفاهم‌نامه تأمین تجهیزات هوشمند ارتباطی امضا شده است که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها نیمی ‌از اعتبار طرح هدایت از طریق مشارکت خیرین و با راهبری وزارت آموزش‌وپرورش و نیم دیگر اعتبار از طریق منابع استانی و توسط استانداری‌ها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای جلب مشارکت مردمی، محلی و شهری در طرح هدایت، انجمن اولیا و مربیان مدارس است گفت: در مدارس سطح کشور ۱۰۰ هزار انجمن اولیا فعال هستند که این انجمن‌ها می‌توانند محوریت جلب مشارکت‌های مردمی‌را در هر مدرسه عهده‌دار باشند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اهدای بیش از هزار تبلت توسط مجامع بین المللی به دانش‌آموزان اتباع خبر داد و گفت: تاکنون مجامع بین‌المللی بیش از هزار تبلت برای دانش‌آموزان اتباع مقیم ایران تهیه‌کرده‌اند و از ظرفیت مجامع بین‌المللی نظیر یونسکو و یونیسف برای تهیه وسایل ارتباطی هوشمند به‌ویژه برای دانش‌آموزان اتباع باید نهایت استفاده را برد.

حسینی در ادامه نشست با تقدیر از فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: از ظرفیت خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور با محوریت مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش نیز باید در طرح هدایت نهایت استفاده را برد.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما