۰

ثبت اختراع اپل برای شارژ دو سویه دستگاه‌ها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۹
ثبت اختراع اپل برای شارژ دو سویه دستگاه‌ها
ثبت اختراع اپل برای شارژ دو سویه دستگاه‌ها
 
آی‌تی‌من- دو ثبت اختراع شامل تصویری نقاشی شده است که نشان ‌می‌دهد چندین دستگاه از جمله آیفون، آی‌پد و اپل‌واچ با یک دستگاه مک‌بوک شارژ می‌شوند. نقاشی دیگر هم نشان می‌دهد که آی‌پد و آیفون نیز دستگاه‌های دیگر اپل را شارژ می‌کنند.

البته پیش از این، بسیاری از گوشی‌سازان نیز دستگاه‌های خود را با همین فناوری شارژ معکوس معرفی کرده بودند. اما روش اپل قدری متفاوت است.

بر اساس تصاویر این پتنت‌ها، دستگاه‌های آی‌او‌اس را می‌توان روی پد لمسی، در لولایی  یا جای قرارگیری دست روی مک بوک قرار داد و شارژ کرد. همچنین با قرار دادن دستگاه‌ها روی نمایشگر آیفون یا آی‌پد، می‌توان دستگاه مربوطه را شارژ کرد.





تصویر دیگری هم به همراه این ثبت اختراع هست که نشان می‌دهد یک دستگاه آیفون، با قرارگیری روی بدنه مک‌بوک در حال شارژ است؛ خود این آیفون هم دارد یک اپل‌واچ را شارژ می‌کند.


مشکلی که این ثبت اختراع مدعی حل آن شده، این است که در مواردی که پریزهای کافی برای اتصال شارژ دستگاه‌های خود در اختیار ندارید یا اصلا در جایی هستید که پریز برق نیست، می‌توانید همچنان دستگاه‌های خود را شارژ کنید.

در متن ثبت اختراعات یاد شده آمده است: در عین حال که دستگاه‌ها به کانکتورها و کابل‌های استاندارد مجهزند، هر کدام برای شارژ شدن، به یک منبع تغذیه اختصاصی نیاز دارند. در برخی موارد، داشتن منبع تغذیه جداگانه برای هر دستگاه، در جابه‌جایی و نگهداری دشواری ایجاد می‌کند.

البته در حال حاضر، بدنه آی‌پد و مک‌بوک از آلومینیوم ساخته می‌شود که با شارژ بی‌سیم سازگار نیست و اگر اپل بخواهد امکان شارژ بی‌سیم معکوس را به دستگاه‌های خود اضافه کند، باید در طراحی دستگاه‌های خود تغییراتی بدهد و شاید دوباره شاهد مک‌بوک‌هایی با بدنه پلاستیکی باشیم.
 

 
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۵۲۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما