۰
با افتتاح نخستین مرکز در منطقه پیام

موتور قطب دیتا سنتر کشور در ماه جاری روشن می شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
موتور قطب دیتا سنتر کشور در ماه جاری روشن می شود
موتور قطب دیتا سنتر کشور در ماه جاری روشن می شود

آی‌تی‌من- نادر ثناگو مطلق در حاشیه بازدید مهرداد ترابیان عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت از این منطقه با توجه به نقش شرکت ارتباطات در تامین زیر ساخت‌های ارتباطاتی و پهنای باند شبکه اینترنت، گفت: تجهیزات مرکز دیتا سنتر پردیس نصب شده است و با راه‌اندازی این مرکز اقداماتی از  جمله پشتیبانی شبکه ملی ارتباطات ایران را انجام می شود. وی افزود: همچنین این مرکز در زمینه تامین زیر ساخت شبکه ملی ارتباطات فعالیت و بخشی از نیاز کشور را در این بخش مرتفع می کند.

ثناگو مطلق تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز در کنار چشم انداز منطقه برای ایجاد شهرک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیام را تبدیل به نخستین منطقه آی.سی.تی محور کشور می کند.

وی با اشاره به وجود هشت شرکت در زمینه دیتا سنتر در منطقه، افزود: این شرکت‌ها در زمینه تولید و ایجاد مرکز داده، تجارت الکترونیکی و نرم افزار، مونتاژ انواع سرور، واحدهای ذخیره سازی و یارانه در حال فعالیت هستند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ادامه داد: این شرکت‌ها با میزان سرمایه گذاری ٩هزار و ٣٥٦میلیارد ریال راه‌اندازی و زمینه اشتغال زایی یک هزار و ٢٥٦نفر را فراهم کرده‌اند. وی افزود: توسعه زیر ساخت‌ها در فاز چهارم منطقه با اولویت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در زمینه آی.تی، آی.سی.تی و فناوری‌های نوین از دیگر اقدامات براى راه‌اندازى شهرک تخصصى فناورى است که تا کنون زیر ساخت‌های سه پهنه ازاین فاز آماده سازی و به متقاضیان واگذار شده است.
 
مرجع : منطقه ویژه اقتصادی پیام
کد مطلب : ۲۷۵۴۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما