۰

جشنواره زنان دانش بنیان و خلاق ایران «چیستا» فردا آغاز می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵
جشنواره زنان دانش بنیان و خلاق ایران «چیستا» فردا آغاز می‌شود
جشنواره زنان دانش بنیان و خلاق ایران «چیستا» فردا آغاز می‌شود

آی‌تی‌من-  سهم زنان در اشتغال کشور کمتر از 20 درصد است و مدیران عامل حدود 11 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را زنان تشکیل می‌دهند. 

در این راستا و با توجه به حضور موفق زنان در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در سال‌های اخیر، صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر دارد با هدف قدردانی از زنان فعال در اقتصاد دانش‌بنیان و فراهم‌سازی بستری برای به اشتراک‌گذاری تجربیات آنان، اولین جشنواره «چیستا» (جشنواره زنان دانش‌بنیان و خلاق ایران) را در روزهای 14 و 15 بهمن 1399 (فردا و پس فردا) هم‌زمان با بزرگداشت روز زن برگزار کند.

اهداف این جشنواره شامل شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های علمی‌و فناورانه، توجه به نقش ارزنده زنان در اقتصاد دانش‌بنیان و معرفی ظرفیت‌های موجود در جامعه علمی‌زنان، الگوسازی شخصیت‌های موفق و پیشرو در حوزه فناوری‌های برتر برای زنان و ایجاد بستر مناسب برای معرفی محصولات فناورانه حاصل از تحقیقات زنان در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.
مهم‌ترین برنامه‌‌های این جشنواره شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و ارائه تجربیات موفقیت و شکست زنان مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، برگزاری نمایشگاه خدمات و محصولات فناورانه برگزیدگان جشنواره، آشنایی با خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی و تجلیل از طرح‌های برگزیده زنان دانش‌بنیان و خلاق است.

ارزیابی طرح‌های رسیده به جشنواره از طریق دو شاخص‌ تجاری و اجتماعی انجام می‌شود که در قالب آن شرکت‌های دانش‌بنیان (در دو بخش نوپا و تولیدی) و خلاق، به صورت مجزا، ارزیابی می‌شوند. شاخص‌های اجتماعی شامل نقش‌آفرینی زنان در موضوعاتی مانند فعالیت‌های شاخص در زمینه کارآفرینی، فعالیت‌های برجسته اجتماعی، جوایز و افتخارات کسب‌شده (در حوزه زیست‌محیطی، اشتغال، کارآفرینی، نوآوری، رعایت حقوق مصرف‌کننده، صادارت) است.

لازم به ذکر است در این رویداد شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف و شاخص تجاری نظیر کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (سنتتیک، گیاهی‌ـ‌طبیعی سلولی و مهندسی بافت و بیوتکنولوژی)، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، خدمات تجاری‌سازی، کسب‌وکارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرهای تجسمی‌و هنرهای نمایشی، بازی، اسباب‌بازی، ابزارهای آموزشی و سرگرمی، گیاهان دارویی و طب سنتی و ارائه‌دهنده خدمات زیرساخت برای توسعه کسب‌وکار در صنایع خلاق، طراحی و چاپ و نشر با هم رقابت می‌کنند.
کد مطلب : ۲۷۵۵۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما