۰
رییس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در دومین نشست خبری ماهانه اعلام کرد:

دبیرخانه‌های مشترک نصر با اتاق بازرگانی ایران و اتاق تهران شکل می‌گیرد

اسلامی: خودم را مناسب‌ترین فرد برای ریاست نصر کشور نمی‌دانم
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۷
دبیرخانه‌های مشترک نصر با اتاق بازرگانی ایران و اتاق تهران شکل می‌گیرد
دبیرخانه‌های مشترک نصر با اتاق بازرگانی ایران و اتاق تهران شکل می‌گیرد
 
 آی‌تی‌من- دومین نشست خبری رییس دور ششم هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، امروز (سه‌شنبه 14 بهمن ماه) به صورت آنلاین برگزار شد و حسین اسلامی، عملکرد این هیات مدیره را تشریح کرد.

اسلامی، با بیان اینکه هیات مدیره نصر تهران تا کنون 5 جلسه برگزار کرده  است، گفت: بر اساس مصوبات هیات مدیره، سه کارگروه تشکیل شده که سعی داریم تا پایان سال، خروجی این سه کارگروه را اطلاع رسانی کنیم.

به گفته رییس سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای استان تهران، نخستین کارگروه، برای اصلاحات اساسنامه و آیین‌نامه‌ای نصر تهران و تطبیق آن با شرایط جاری با مسوولیت مجید اورعی تشکیل شده است.

کارگروه بعدی که مسوولیت آن با فرهاد کرم‌زاده، خزانه‌دار نصر تهران است، مسوولیت یافتن راهکارهایی برای درآمدزایی سازمان، خارج از حق عضویت را برعهده دارد.

حسین اسلامی گفت: ما عقیده داریم که صنف ضعیف نیست، بلکه مستضعف است؛ به این معنی که ضعیف نگه داشته شده است.

به گفته وی، سومین کمیسیون که مسوول تنظیم‌گری باز تعریف کمیسیون‌های سازمان است.

اسلامی گفت: با تمهید هیات مدیره پنجم، گسترش خوبی در کمیسیون‌های سازمان شکل گرفت و علاوه بر آن، الزام عضویت روسای کمیسیون‌ها در هیات مدیره لغو شد.

وی افزود: اما امروز مشکلاتی در کمیسیون‌ها وجود دارد؛ از جمله اینکه عمدتا کمیسیون‌های سازمان تخصصی هستند و به تشکیل کمیسیون‌های موضوعی پرداخته نشده است. همچنین با پیشرفت فناوری، ممکن است نیاز به تغییر در ماهیت برخی کمیسیون‌ها وجود داشته باشد.

رییس نصر تهران با بیان اینکه کمیسیون‌ها رابط سازمان با بدنه صنف هستند، گفت: پیش از این به دلیل ضرورت برگزاری حضوری جلسات، محدودیت فضا داشتیم، اما امروز که جلسات آنلاین برگزار می‌شود، می‌توانیم کمیسیون‌های بیشتری شکل بدهیم.

وی اعلام کرد که با فعالیت این کارگروه، تا پایان سال جاری کمیسیون‌های جدیدی اعلام و فراخوان عضویت در آنها منتشر خواهد شد.

استقبال وزیر ارتباطات از حضور سه عضو صنفی در کمیسیون تنظیم مقررات
حسین اسلامی در ادامه به سایر فعالیت‌های انجام شده در دور جدید هیات مدیره نصر تهران پرداخت و گفت: هیات رییسه سازمان جلسه خوبی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت که در این جلسه، خواستار آن شدیم که موضوعات خودتنظیم‌گری به سازمان محول شود. وزیر ارتباطات نیز اعلام کرد که از عضویت سه نفر از سازمان نصر در کمیسیون تنظیم مقررات استقبال می‌کند.

همچنین وزیر ارتباطات از طرح پویش نهال، با هدف تامین تبلت برای 20 هزار دانش آموز، اعلام حمایت و همراهی کرده است.

همکاری با دادگستری تهران به عنوان مرجع تخصصی در زمینه رمزارزها
به گفته وی جلسات خوبی هم با جوادبابایی، معاون دادستان در امور فضای مجازی و جوادجاویدنیا، معاون دادگستری استان تهران داشتیم.

وی افزود: در جلسه با آقای جاویدنیا، که با حضور رییس کمیسیون فین‌تک تهران و کمیسیون رمزارز نصر کشور برگزار شد، مقرر شد که سازمان نصر به عنوان مرجع تخصصی در این حوزه‌ها در کنار دادگستری قرار بگیرد و از ظرفیت‌های کارشناسی نصر در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط استفاده شود.

اسلامی افزود: جلساتی نیز در وزارت صمت و مرکز  تجارت الکترونیکی با حضور تشکل‌های دیگر داشته‌ایم و مسایل مرتبط با نماد اعتماد الکترونیکی و حوزه‌های مربوط به حمایت را بررسی کرده‌ایم.

وی همچنین گفت: در هیات مدیره مصوب کردیم که مصوبات هیات مدیره را افشا کنیم. به این ترتیب تمامی مصوبات در رسانه‌ها منتشر خواهد شد تا اعضا درباره فعالیت‌های هیات مدیره اطلاع داشته باشند.

اسلامی افزود: ما علاقه‌مندیم که مصوبات کمیسیون‌ها را نیز در پورتال سازمان منتشر بکنیم. همچنین امیدواریم بتوانیم امکانی فراهم کنیم که اعضای صنف نیز در جلسات هیات مدیره حضور داشته باشند.
 
دبیرخانه‌های مشترک با اتاق‌های بازرگانی شکل می‌گیرد
اسلامی در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوال فناوران درباره رویکرد سازمان در همکاری‌های صنفی، گفت: صراحتا می‌گویم
که دیدگاه ما، همکاری حداکثری با انجمن‌های و تشکل‌های صنفی است؛ البته بر سر منافع سازمان با کسی مماشات نخواهیم کرد.

وی افزود: با تمامی تشکل‌های قانونی در ارتباط و تعامل خواهیم بود، اما در مورد تشکل‌هایی که نحوه عضویت آنها شفاف نیست، الزامی به همکاری نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه  کمیسیون‌ها باید در این زمینه نقش فعال‌تری داشته باشند، افزود: کمیسیون‌ها رکن اصلی ارتباط ما بدنه صنف هستند؛ تا جایی که من و برخی از اعضا معتقدیم که شاید بهتر بود انتخابات نصر به صورت بالا به پایین باشد؛ به این معنی که اول کمیسیون‌ها انتخاب شوند و از میان منتخبین، هیات مدیره سازمان شکل بگیرد.

وی گفت: این کمیسیون‌های سازمان هستند که باید با تشکل‌های دیگر ارتباط برقرار بکنند و از آنها خواهیم خواست که حتی در حد تبادل اعضا و نایب رییس با سایر تشکل‌ها همکاری صورت بگیرد.

اسلامی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با اتاق بازرگانی تهران و ایران داشته‌ایم، تصمیم بر این است که دبیرخانه‌های مشترک شکل بدهیم.

وی تاکید کرد: دولتمردان در بسیاری از سازمان‌ها موظف به بهره‌گیری از نظرات صنف هستند؛ اما برخی از فاصله تشکل‌ها سوءاستفاده می‌کنند که باید اجازه بدهیم این وضعیت تداوم بیابد.
 
رییس نصر کشور، باید در تهران ساکن باشد
حسین اسلامی همچنین در این نشست خبری به موضوع ریاست سازمان نصر کشور و نقش آفرینی نصر تهران پرداخت و گفت: در دوره قبل، 5 کرسی در شورای مرکزی در اختیار نصر تهران بود که انتظارمان این است که این تعداد کرسی بیشتر بشود.

وی درباره رییس آینده نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز گفت: به نظر ما، بهترین حالت این است که رییس نصر کشور در تهران ساکن باشد؛ زیرا تعامل‌ مداوم با وزارت‌خانه‌ها، نهادهای نظارتی و از این قبیل ضرورت دارد.

اسلامی با تاکید بر اینکه خود را مناسب‌ترین فرد برای ریاست نصر کشور نمی‌دانم، افزود: بهتر است کسی در این جایگاه قرار بگیرد که سابقه حضور در هیات مدیره و ارتباطات بیشتری در نصر کشور داشته باشد.
 
تلاش برای تفاهم در هفته‌های آینده
بخش دیگری از این گفت‌وگو به سوالات خبرنگاران درباره انتخابات پرحاشیه هیات مدیره نصر تهران اختصاص داشت.

اسلامی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برای نخستین بار چند قطبی جدی به وجود آمد و استقبال اعضای صنف از انتخابات بی‌نظیر بود، گفت: پس از این انتخابات نیز از سوی هر دو طیفی که به هیات مدیره راه یافتند، روی قانون‌گرایی تمرکز شده و هم زمان، ابهامات قانونی اساسنامه‌ای و همچنین آیین‌نامه موجب اختلاف برداشت شده است.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم  در تمامی موارد، مبتنی  بر قانون پیش برویم و هر جا  که قانون نیاز به  تفسیر دارد، از مراجع تفسیر قانون استفاده  کنیم.

اسلامی افزود: هم اکنون نیز در جلسات هیات مدیره، اکثر اعضا فارغ از اختلافات شرکت می‌کنند و فقط تعداد کمی از اعضای هیات مدیره، در جلسات حاضر نمی‌شوند که سعی داریم آنان را نیز مجاب کنیم که به جای اختلافات، روی کار تمرکز کنیم.

وی گفت: امیدواریم که ظرف یکی دو هفته آتی، موضوعات فی‌مابین را حل و فصل بکنیم.

اسلامی درباره انتخابات آینده برای تعیین اعضای هیات مدیره از شاخه فروشگاه‌ها و مشاوران نیز گفت: اگر قرار بر برگزاری انتخابات در هر شاخه‌ای باشد، نیازمند برگزاری مجمع دیگری است که برگزاری انتخابات در دستور جلسه درج شده باشد. در آن صورت باید هیات نظارت جدیدی انتخاب شود. در هر حال، پس از دریافت مشاوره‌های قانونی، بلافاصله این کار انجام خواهد شد، زیرا هیات مدیره، بیش از هر کس دیگری درصدد ترمیم اعضای خود است.

گفتنی است که مهرداد خداوردیان، بازرس دور ششم هیات مدیره نصر تهران نیز در این باره گفت: آخرين فرصت برگزاري انتخابات مطابق بند٨-٧-٢ اساسنامه، در بازه زماني قانوني تنفس، تاپنج‌شنبه ١٦ بهمن خواهد بود. ضمن آنكه شبهات قانوني مطرح شده در مورد مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده مورخ ٢ بهمن باید بررسي حقوقي بشود  تا در ثبت صورتجلسه مجامع مشكلي ايجاد نشود.


 
کد مطلب : ۲۷۵۵۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما