۰

خدمات بازی آنلاین گوگل شکست خورد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
خدمات بازی آنلاین گوگل شکست خورد
خدمات بازی آنلاین گوگل شکست خورد

آی‌تی‌من-  گوگل در سال ۲۰۱۹ خدمات بازی آنلاین استادیا را راه‌اندازی کرد. به گفته ساندار پیچای مدیرعامل گوگل، این پلتفرم استریم بازی قرار بود انقلابی در شیوه اجرای بازی‌های ویدئویی در محیط مجازی ایجاد کند، اما در عمل به حاشیه رانده و در نهایت تعطیل شد.

هدف گوگل از ارائه این خدمات ممکن کردن اجرای انواع بازی‌های رایانه‌ای در اینترنت بدون نیاز به خرید این بازی‌ها و حتی کنسول‌های بازی پیشرفته و گران قیمت بود. علاقمندان برای اجرای بازی‌های مختلف از سرورهای کلود و دیتاسنترهای گوگل استفاده می‌کردند و فید ویدئویی بازی به طور آنی بر روی رایانه‌ها و گوشی‌های آنها نمایش داده می‌شد.

به نظر می‌رسد موفقیت خدمات استریم بازی رقیب و پیشتازی آنها موجب شکست استادیا شده و گوگل اعلام کرده که قصد دارد از این پس با شرکت‌های بازی ساز ثالث و ناشران این بازی‌ها برای ارائه خدمات استریم همکاری کند. هر چند جزئیات این همکاری‌ها هنوز مشخص نیست.

این دومین طرح جاه‌طلبانه شکست خورده گوگل طی یک ماه اخیر محسوب می‌شود. ماه گذشته گوگل طرح ارائه خدمات اینترنت بالنی خود موسوم به گوگل لون را هم به علت عدم همکاری شرکای تجاری پیش بینی شده و عدم امکان طراحی یک مدل تجاری پایدار و مناسب برای چنین کسب و کاری را کنار گذاشت.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۵۵۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما