۰

مقررات ضد انحصار صنعت اینترنت در چین اجرایی شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹
مقررات ضد انحصار صنعت اینترنت در چین اجرایی شد
مقررات ضد انحصار صنعت اینترنت در چین اجرایی شد
 
آی‌تی‌من- بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات بازار  چین، این مقررات با هدف مهار رفتارهای ضد رقابتی، همچون به اشتراک گذاری اطلاعات حساس مصرف کنندگان، شکل دادن اتحادهایی که موجب حذف رقبای کوچک‌تر می‌شود و زیرفروشی سرویس‌ها برای حذف رقبا وضع شده است.

این نهاد ضد انحصار پیش‌نویس مقررات مذکور را برای دریافت بازخورد در ماه نوامبر گذشته منتشر کرده بود.

تصویت این مقررات در مقایسه با قوانین پیشین ضد انحصار که برای مدیریت بخش خودرو تدوین شده و نهایی شدن آن سالها طول کشیده بود، بسیار سریع اتفاق افتاده است.

دفتر سیاسی چین که نهاد عالی تصمیم ساز حزب کمونیست محسوب می‌شود، اواخر سال گذشته میلادی در جلسه‌ای متعهد شده بود که تلاش‌های ضد انحصار را در سال 2021 تقویت کند. کمتر از دو هفته بعد از آن جلسه، دولت پکن تحقیقات خود را درباره اقدامات ضد رقابتی، در هلدینگ علی‌بابا آغاز کرد.

سازمان تنظیم مقررات بازار جین در بیانیه خود نوشته است: رفتارهای مشکوک انحصارطلبانه، در سال‌های اخیر در اقتصاد پلتفرمی ظهور کرده است. نهادهای اعمال قانون در سطح جهان، گاه‌هایی را برای نظارت بیشتر بر شرکت‌های فناوری، به ویژه غول‌های اینترنتی، برداشته‌اند. چین نیز مقررات ضد انحصار را به اجرا درآورده تا بازاری منصفانه و رقابتی ایجاد کند.

دنیل ژانگ، مدیر ارشد اجرایی علی‌بابا، هفته گذشته گفته بود که این شرکت، هم زمان با انجام تحقیقات از این شرکت، یک گروه ویژه را برای انجام بازرسی‌های داخلی و ارتباط فعال با رگولاتورها برای اجرای الزامات آنها تشکیل داده است.

تحقیقات یاد شده از علی بابا، در کنار تعویق عرضه اولیه سهام و تغییر ساختار اجباری در گروه Ant، موجب شده که بیش از  130 میلیارد دلار از ارزش بازار این غول تجارت الکترونیکی چین ریزش کند.

با وجود اینکه علی‌بابا، شاخص‌ترین هدف مقررات ضد انحصار است، شرکت‌های دیگری نیز در معرض خطر قرار دارند.

سازمان تنظیم مقررات بازار چین روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که شرکت Vipshop Holdings Ltd به دلیل رقابت غیر منصفانه، مبلغ 3 میلیون یوان (464 هزار دلار) جریمه شده است.



 
مرجع : بلومبرگ
کد مطلب : ۲۷۵۶۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما