۰

خرید و فروش آنلاین ارز دیجیتال

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۰
خرید و فروش آنلاین ارز دیجیتال
خرید و فروش آنلاین ارز دیجیتال

پس از شیوع ویروس کرونا و سقوط بازارهای اقتصادی در ماه مارس 2020، این بیت کوین بود که توانست زودتر از همه خودش را نجات دهد. در حالی که اقتصاد جهان حال و روز خوشی نداشت، بیت کوین به آرامی به صعود خود ادامه می‌داد. در همان زمان بود که زمزمه‌های صعود بیت کوین از زبان کارکشته‌های دنیای ارز دیجیتال به گوش می‌رسید. از آن طرف، برخی کشورها از جمله آمریکا برای نجات اقتصاد خود به فکر تنها ایده نامطلوب اما در دسترس، یعنی چاپ پول و تزریق محرک‌های اقتصادی افتادند. این ایده جز کاهش ارزش دلار نتیجه‌ قابل توجهی دربر نداشت. نرخ سود بانک‌ها کاهش یافته، اوراق قرضه و سهام نیز دیگر سود آنچنانی ندارند و همان سود نیز با افزایش تورم خنثی می‌شود. از طرفی طلا هم دیگر آنچنان مورد توجه نیست. با اینکه طلا در سال 2020 صعود خوبی داشت، اما در رقابت با بیت کوین عقب ماند. در نتیجه سازمان‌ها و نهادها برای کسب سود و حفظ نقدینگی خود از گزند تورم، متوجه بیت کوین شدند.

در یک سال اخیر، اخبار سرمایه‌گذاری‌های نهادی در بیت کوین بسیار زیاد بوده و هر چند وقت یک بار خبر سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری نهادها در بیت کوین را می‌شنیدیم. برخی از این نهادها صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین از جمله گری اسکیل بوده و برخی دیگر نیز مانند مایکرواستراتژی ارتباطی با ارزهای دیجیتال نداشته و صرفاً برای حفظ دارایی خود در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. خریدهای نهادی در کنار کاهش ارزش دلار و رکود اقتصاد جهانی و عقب ماندن طلا، باعث شد قیمت بیت کوین در چند ماه اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد.

بی‌ارتباط نیست که بیت کوین به پادشاه ارزهای دیجیتال معروف است. چرا که نه تنها در میان رمز ارزهای دیگر از بالاترین قیمت و ارزش بازار برخوردار است، بلکه همیشه راهنمای سایر ارزهای دیجیتال نیز بوده است. همیشه پس از قدرت گرفتن و صعود بیت کوین، دیگر آلت کوین‌ها نیز جرأت ظهور و بروز یافته و فرصتی برای خودنمایی نصیبشان می‌شود. در این مواقع به اصطلاح « فصل آلت کوین‌ها» آغاز می‌شود. در نتیجه همیشه پس از صعود بیت کوین باید منتظر افزایش قیمت ارز دیجیتال هم باشیم. به همین دلیل است که کارشناسان تأکید دارند سال 2021 سال ارزهای دیجیتال است.

شنیدن این اخبار، هر فردی را که اندک سرمایه‌ای داشته باشد به فکر می‌اندازد که بد نیست از این نمد کلاهی برای خود بدوزد. یکی از نکات مثبت دنیای ارزهای دیجیتال این است که مبلغ حداقلی برای سرمایه‌گذاری در آن مطرح نیست. با هر میزان سرمایه می‌توان این کار را انجام داد. چرا که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قابلیت تقسیم‌پذیری بالایی دارند. مثلاً بیت کوین معادل 100 میلیون ساتوشی است. پس اصلاً نباید نگران باشیم که بیت کوین قیمت بالایی دارد و ما نمی‌توانیم بخریم. حتماً نباید 1 بیت کوین بخریم، با هر مقدار پولی که داشته باشیم، می‌توانیم معادل آن بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری کنیم.

این موضوع باعث می‌شود که حتی افرادی با سرمایه اندک نیز برای ورود به این بازار ترغیب شوند. با وجودی که سرمایه‌گذاران بزرگ همیشه هدایت‌گر بازارها هستند، اما وجود سرمایه‌گذاران خرد نیز در پذیرش دنیای ارزهای دیجیتال در جامعه بسیار مؤثر خواهد بود. چیزی که بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای رونق گرفتن به آن نیاز دارند. خوشبختانه، هم سرمایه‌گذاران بزرگ و هم سرمایه‌گذاران خرد وارد این عرصه شده و مقبولیت و محبوبیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال رو به افزایش است.

ناگفته نماند امنیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال و همچنین قابلیت تمرکززادیی بلاکچین در این محبوبیت بی‌تأثیر نبوده است. بیت کوین تاکنون هک نشده و همین موضوع اطمینان به آن را افزایش داده است. دنیای ارزهای دیجیتال به مدد فناوری بلاکچین در دست یک فرد یا نهاد متمرکز نیست و از این رو از هر گونه اعمال نفوذ و سانسور در امان است. این موضوع نیز در اقبال عمومی به دنیای ارزهای دیجیتال بسیار مؤثر بوده است.

خرید و فروش بیت کوین
اکنون که با اهمیت ارزهای دیجیتال آشنا شدیم و دیدیم که آینده درخشانی پیش روی آن قرار دارد، بهتر است ببینیم خرید و فروش ارزهای دیجیتال از چه راهی امکان‌پذیر است. همان طور که برای خرید هر ارز متداولی معمولاً به صرافی‌ها مراجعه می‌کنیم، برای خرید ارزهای دیجیتال نیز باید به سراغ صرافی ارز دیجیتال برویم. از آنجایی که ارزهای دیجیتال با دنیای اینترنت سروکار دارند، امکان خرید و فروش بیت کوین نیز فراهم است. برای این منظور وب‌سایت‌های خرید ارز دیجیتال وجود دارند که می‌توان رمز ارز مورد نظر را از آنها تهیه کرد. با توجه به پرطرفدار بودن این بازار، وب‌سایت‌های زیادی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند.

در وب‌سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید به راحتی ریال خود را از طریق کارت‌های شتاب به ارزهای دیجیتال تبدیل کنید. پس از خرید ارز، می‌توانید آن را به آدرس کیف پول خود منتقل کنید. یا اینکه مستقیماً آن را به پلتفرم معاملاتی موردنظر خود منتقل کرده و برای انجام معاملات از آن استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید صرافی‌های خارجی مانند بایننس اجازه ثبت نام کاربران ایرانی را نمی‌دهند. از این رو، باید با آی پی ثابت از کشور ثالث وارد شده و البته ریسک‌ مسدود شدن سرمایه در صورت شناسایی را هم بپذیرید.

نکته مهم در بحث خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال، اطمینان به صرافی مورد نظر است. از آنجایی که خرید آنلاین ارز دیجیتال به راحتی با کارت‌های اعتباری انجام می‌شود، امکان کلاهبرداری هم زیاد است. وظیفه یک صرافی معتبر این است که بستر امنی را برای کاربران خود فراهم کند. در نتیجه احراز هویت می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. برای این منظور معمولاً تصویر کارت ملی، کارت بانکی یا عکس سلفی از کاربر خواسته می‌‌شود تا مراحل احراز هویت تکمیل شود. بدین ترتیب، صرافی اطمینان پیدا کرده که با افراد ناشناخته معامله نکرده و کاربران نیز با اطمینان بیشتری با یکدیگر معامله می‌کنند. البته احراز هویت به صورت محرمانه بوده و اطلاعات آن در وب‌سایت خرید و فروش ارز دیجیتال محفوظ است و این اطلاعات برای کاربران افشا نمی‌شود.

اکنون که تا حدودی با عملکرد این نوع وب‌سایت‌ها آشنا شدید، بهتر است بدانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال چه راه‌هایی وجود دارد؟ صرافی‌ها به دو صورت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند. حالت اول بدین شکل است که مشتری مستقیماً با خود صرافی معامله می‌کند که طبعاً این معامله به قیمت روز بوده و توسط صرافی تعیین می‌شود. در حالت دوم، صرافی بستری را فراهم می‌کند تا خریداران و فروشندگان با یکدیگر معامله کنند. در این حالت، صرافی نقشی در تعیین قیمت نداشته و قیمت به صورت توافقی میان خریدار و فروشنده تعیین می‌شود. در این روش، صرافی تنها نقش تأمین امنیت معامله را به عهده دارد و به صورت همتابه‌همتا عمل می‌کند، یعنی هیچ واسطه‌ای میان خریدار و فروشنده وجود ندارد.

کوین نیک مارکت؛ خرید و فروش آنلاین ارز دیجیتال بدون واسطه
کوین ‌نیک یک صرافی ارز دیجیتال است که سابقه‌ای طولانی در حوزه ارز دیجیتال دارد. این وب سایت بستر امنی را برای کاربران ایرانی فراهم کرده تا به‌راحتی بتوانند به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند.

کوین نیک با تکیه بر تجربیات و موفقیت‌های خود در حوزه ارز دیجیتال، فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش داده است. از این رو، کوین نیک مارکت را راه‌اندازی کرده که یک پلتفرم بدون واسطه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

کوین نیک مارکت https://coinnik.market به عنوان زیرمجموعه صرافی کوین نیک یکی از اولین پلتفرم‌های مبادلات ارزهای دیجیتال است که در آن هر شخصی که قصد فروش ارز دیجیتال خود را داشته باشد، می‌تواند در وب سایت کوین نیک مارکت ثبت نام کرده و پس از طی کردن مراحل احراز هویت، سفارش فروش خود را با قیمت دلخواه قرار ‌دهد. هر فردی هم که درخواست خرید داشته باشد می‌تواند به همین ترتیب، سفارش خرید خود را در این وب‌سایت قرار دهد. این دو شخص بدون نیاز به آشنایی با هم می‌توانند خرید و فروش را انجام داده و با قیمت توافقی در لحظه معامله کنند. شاید این سؤال مطرح شود که اگر خریدار با قیمت مورد نظر پیدا نشد چه می‌شود؟ اگر برای خرید یا فروش عجله داشته باشید، می‌توانید از قسمت سفارش فوری اقدام کنید. در این حالت سفارش شما به صورت آنی انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست منتظر قبول سفارش باشید.

در این میان، کوین نیک مارکت امنیت تراکنش‌ها را فراهم می‌کند و پشتیبانی 24 ساعته به کاربران ارائه خواهد شد. این پشتیبانی از طریق چت وب‌سایت، تیکت، شماره‌تلفن‌های موجود در سایت، تلگرام یا واتس اپ به صورت شبانه‌روزی انجام خواهد شد تا پاسخگوی سؤالات کاربران باشند.

بزرگترین ریسک سرمایه‌گذاران و تریدرهای ایرانی که در صرافی‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند، بحث امنیت سرمایه است. چرا که فعالیت کاربران ایرانی در آنها با محدودیت مواجه است. به عنوان مثال، صرافی بایننس به محض شناسایی آی پی کاربری از ایران در ایمیلی این مطلب را به اطلاع کاربر می‌رساند و چه بسا دارایی کاربر را مسدود کرده و برداشت دارایی از آن مدت‌ها طول بکشد. از این رو، مجموعه کوین نیک، با راه‌اندازی کوین نیک مارکت سعی دارد تا با فراهم کردن پلتفرمی امن، خیال سرمایه‌گذاران را از بابت حفظ و نگهداری سرمایه‌شان راحت کند. ضمن اینکه بستری را فراهم می‌کند تا کاربران ایرانی هم از بازار داغ ارزهای دیجیتال بی‌بهره نمانند.


 
کد مطلب : ۲۷۵۷۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما