۰

افتتاح پنجمین سایت 5G همراه‌اول امروز در قم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
افتتاح پنجمین سایت 5G همراه‌اول امروز در قم
افتتاح پنجمین سایت 5G همراه‌اول امروز در قم

آی‌تی‌من-  پنجمین سایت نسل پنجم همراه‌اول، صبح امروز با حضور استاندار، شهردار، نمایندگان استان قم در مجلس، جمعی از مدیران همراه‌اول، شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) به بهره‌برداری می‌رسد.

همراه‌اول که از سال 1395 ورود به فناوری 5G را آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های ایرانی، فرآیند بومی‌سازی این فناوری (نسل پنجم) را پیش برده، دهم اسفندماه و همزمان با بهره‌برداری از نخستین سایت 5G تهران و سومین سایت این اپراتور در کشور توانست بالاترین رکورد سرعت اینترنت ایران را به ثبت رساند. چهارمین سایت نسل 5 همراه‌اول نیز 23 اسفند با توجه به اهمیت جایگاه علم و دانش، در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی‌به بهره‌برداری رسید.

دلیل انتخاب استان قم برای این مرحله از راه‌اندازی سایت‌های 5G به عنوان مرکزیت حوزه‌های علمیه کشور، تقویت نشر معارف دینی با تکیه بر پتانسیل فناوری‌های نوین است.

در واقع نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با بهره‌برداری رسمی‌از 5G روی شبکه واقعی برای اولین بار در کشور، توانست به سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه دست یابد که تا پیش از آن بی سابقه بود. حال با توجه به تسلط کامل متخصصان همراه‌اول بر فناوری 5G، قطار توسعه این تکنولوژی با سرعتی بالاتر وارد ایستگاه‌های دیگر می‌شود و فردا نیز قرار است سایت نسل پنجمی‌همراه‌اول در استان قم زیر بار رود. با احتساب دو سایت در مشهد مقدس، یک سایت در برج ستاره ونک تهران و یک سایت هم در باغ کتاب تهران که مورد بهره‌برداری رسمی‌قرار گرفته اند، با بهره‌برداری فردا تعداد سایت‌های فعال 5G همراه‌اول به پنج مورد می‌رسد؛ این در حالیست که برنامه توسعه این نسل از تکنولوژی در دیگر نقاط کشور نیز طراحی و برنامه ریزی شده است و به مرور دیگر نقاط نیز وارد مدار سرویس دهی می‌شوند. مشترکانی که علاقه‌مند به استفاده از سریع ترین شبکه 5G کشور هستند، در صورت داشتن گوشی 5G می‌توانند در نقاط تحت پوشش، از جدیدترین و سریع ترین اینترنت جهان بهره مند شوند؛ اما در صورتیکه گوشی نسل 5 ندارند، می‌توانند از طریق مودم و سرویس وای فای به شبکه همراه‌اول متصل و از مزایای این فناوری بهره‌مند شوند. همراه‌اول ضمن توجه به ماهیت این تکنولوژی و تلاش‌های گسترده در فرآیند بومی‌سازی، از کاربردهای اصلی 5G نیز غافل نبوده و برای نخستین بار در کشور دموی دو یوزکیس «واقعیت مجازی» و «تست گیمینگ» را در برابر اصحاب رسانه و گیمرها به نمایش گذاشت که کیفیت اجرا مورد تأیید آنان قرار گرفت.
 
مرجع : ارتباطات سیار ایران
کد مطلب : ۲۷۵۹۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما