۰

خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه گشایش می‌‌یابد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶
خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه گشایش می‌‌یابد
خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در روسیه گشایش می‌‌یابد

آی‌تی‌من-  روسیه چهارمین کشوری است که میزبان خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران خواهد شد. پیش از این با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری این خانه در کشورهای چین، سوریه و کنیا افتتاح شد و بازار محصولات فناورانه ایران ساخت  در این کشورها رونق گرفت. خرداد ماه سال 1400 نیز روسیه به عنوان چهارمین کشور، میزبان خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران می‌شود. 
امسال نیز شرکت‌های دانش‌بنیان وخلاق ایرانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، برای دومین بار به کشور روسیه اعزام می‌شوند.در این اعزام که در تاریخ 3 تا 5 خرداد با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری انجام می‌شود، نشست‌های رودررو بین شرکت‌های ایرانی و روسی در مسکو برگزار خواهد شد. نشست‌هایی که توانمندی فناوران دو کشور را به یکدیگر معرفی می‌کند و تسهیل‌گر روند ورود محصولات فناورانه دو طرف در کشور مقابل خواهد بود.

بازار 147 میلیون نفری کشور روسیه و 185 میلیون نفری کشورهای اتحاد اقتصادی اوراسیا، فرصتی مطلوب برای معرفی و فروش محصولات دانش‌بنیان ایران ساخت  است. «ایجاد زیرساخت صادرات این شرکت ها» و «همکاری با کارگزاران صادراتی در حوزه اوراسیا به ویژه کشور روسیه» سبب شد که مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دومین بار، اقدام به اعزام هیاتی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان وخلاق را به کشور روسیه اعزام کنند.

این سفر دستاوردهایی چون راه اندازی خانه نوآوری و فناوری ایران در این کشور را در پی خواهد داشت. مرکزی که با ارائه خدمات سخت افزاری نظیر «تامین فضای کار اختصاصی و اشتراکی»، «شوروم» و «ارائه خدمات نرم افزاری مانند تحقیقات بازار و بازاریابی به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق» می‌تواند پل ارتباطی باشد برای فروش محصولات با کیفیت دانش‌بنیان ایران ساخت در بازار روسیه و اوراسیا. این خانه مسیری مطمئن برای توسعه بازار فناوری ایران در دیگر کشورها محسوب می‌شود.

همچنین در این سفر، کارگاه تولید اشتراکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی نیز افتتاح می‌شود تا به کمک این زیرساخت، شرکت‌های علاقه‌مند بتوانند با تولید محصول خود در روسیه، آنها را با شرایط آسان‌تر و مطلوب‌تری روانه بازارهای جهانی کنند.

بازدید از زیست بوم نوآوری و فناوری روسیه نیز از دیگر برنامه‌های این سفر سه روزه است تا بازیگران عرصه علم و فناوری کشور از نزدیک با دستاوردها و زیرساخت‌های فناورانه این کشور آشنا شوند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۹۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين