۰

تلگرام آماده ورود به بورس شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۵
تلگرام آماده ورود به بورس شد
تلگرام آماده ورود به بورس شد

آی‌تی‌من-  روزنامه ودوموستی روسیه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که شرکت تلگرام در حال زمینه چینی برای عرضه اولیه سهام خود است. این شرکت هم اکنون در حال انتخاب منطقه و بورسی است که می‌خواهد سهامش را در آن عرضه کند.

البته تلگرام دو گزینه دیگر را هم مدنظر قرار داده که یکی از آنها عرضه مستقیم سهام و دیگری استفاده از گزینه SPAC برای ورود به بازار سهام بوده است. 

روزنامه روسی مدعی شد که تاریخ عرضه اولیه سهام تلگرام بستگی به اوضاع بازار دارد. ارزیابی‌ها حاکی از آن است که ممکن است در نخستین کشف قیمت ارزش تلگرام 30 تا 50 میلیارد دلار برآورد شود و یکی از ملاک‌های ارزش گذاری روی این نرم‌افزار پیام رسان تعداد کاربرهای فعال ماهانه آن و قیمت گذاری هر کاربر معادل 50 دلار است.

تلگرام هم اکنون بالای 500 میلیون کاربر دارد و پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده که احتمالا سهامش عرضه شود تعداد آنها به 800 میلیون تا یک میلیارد نفر افزایش یابد.از آنجا که 40 درصد کاربران تلگرام در آسیا هستند، ممکن است این شبکه پیام‌رسان برای عرضه اولیه خود در یک بورس آسیایی ثبت نام کند، البته پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سهم کاربران آسیایی در پیام رسان تلگرام به 50 درصد افزایش یابد. بنا به گفته منابع آگاه هم اکنون تلگرام می‌خواهد برای عرضه اولیه خود یا از بورس هنگ کنگ و یا از بورس نزدک نیویورک استفاده کند. قرار است حدود 25 درصد سهام تلگرام در اختیار عموم قرار گرفته و در بورس‌های بین المللی معامله شود.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۶۰۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين