۰
خواسته استارتاپ‌ها از رییس قوه قضاییه:

اعتبار شیوه‌نامه کمیته رفع موانع استارتاپ‌ها را برگردانید!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳
اعتبار شیوه‌نامه کمیته رفع موانع استارتاپ‌ها را برگردانید!
اعتبار شیوه‌نامه کمیته رفع موانع استارتاپ‌ها را برگردانید!

آی‌تی‌من-  دیوان عدالت اداری در اواخر اسفندماه گذشته، پس از بررسی شکایت جواد جاویدنیا (معاونت وقت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور)، مواد ۲ و ۱۲ و ۱۳ شیوه‌نامه تشکیل و نحوه عمل کارگروه کاهش موانع کسب و کارهای مجازی از طریق ساماندهی و کاهش شکایت دستگاه‌ها به طرفیت آنها را ابطال کرد.

به این ترتیب، بار دیگر، راه شکایت دستگاه‌های دولتی از استارتاپ‌ها، که با صدور شیوه‌نامه مذکور تا حدودی سخت شده بود، باز شد.

حالا فعالان حوزه استارتاپی، در کارزاری مشغول جمع آوری امضا برای نامه‌ای به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه هستند تا از او بخواهند که این رای دیوان عدالت اداری اصلاح شود. در این نامه خطاب به رییس قوه قضاییه آمده است: « در سال ۱۳۹۷ دولت در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا اقدام به ایجاد کمیته رفع موانع کسب و کارهای نوپا کرد تا اگر سازمانی قصد شکایت از استارتاپی در محاکم قضایی را داشت ابتدا موضوع در کمیته فوق مطرح و در صورت عدم حل و فصل، شکایت در محاکم قضایی ثبت شود. متأسفانه دیوان عدالت اداری سه ماده از شیوه‌نامه ساماندهی و کاهش شکایت دستگاه‌های اجرایی از کسب و کارهای نوپا را که جلوی فیلتر بدون ضابطه استارتاپ‌ها از سمت دولت را می‌گرفت، باطل کرد و احتمال می‌رود به زودی باید شاهد شکایت و درخواست فیلترینگ سازمان‌های دولتی از کسب و کارهای آنلاین باشیم که بلاشک فیلتر یک کسب و کار موجب مرگ تدریجی آن خواهد بود. با عنایت به مراتب فوق و نظر به منویات مقام معظم رهبری در رفع موانع کسب و کارها و در راستای سیاست‌های آن مقام محترم خواهشمند است جهت حمایت از کسب و کارها و جلوگیری از اعمال سلایق اشخاص نسبت به توسعه آن‌ها که بلاشک در اشتغال‌زایی، تولید و ارائه خدمات به ملت ایران تأثیرگذار خواهد بود دستور فرمایید در سالی که مزین به حمایت از تولید و مانع‌زدایی‌هاست، نسبت به اصلاح رأی دیوان عدالت اداری و بقای اعتبار شیوه‌نامه فوق اقدامات لازم به‌عمل آید.»

تا لحظه تنظیم این خبر، 132 نفر از فعالان استارتاپی، به کارزار مذکور که از سوی رضا الفت‌نسب تهیه شده، پیوسته بودند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۱۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما