۰

فناوران سیستم‌های الکترونیکی هوشمند ساختند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۸
فناوران سیستم‌های الکترونیکی هوشمند ساختند
فناوران سیستم‌های الکترونیکی هوشمند ساختند

آی‌تی‌من-  علیرضا شیخ جعفری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس، گفت: این شرکت در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های الکترونیکی هوشمند فعالیت دارد. فعالیت ما به دو قسمت تقسیم شده است. در یک بخش در حال طراحی و ساخت محصولات عادی هستیم و در بخش دیگر به دنبال تولید و ساخت محصولات و سیستم‌های الکترونیکی هوشمندی هستیم که به دلیل تحریم، واردات آنها با مشکل مواجه شده است. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس، ادامه داد: سیستم‌های الکترونیکی هوشمند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این موارد استفاده در منازل مسکونی و ساختمان‌ها است. این سیستم‌های هوشمند مرکزی می‌توانند کاربر را قادر سازند تا کنترل مواردی مانند نور، انرژی و دیگر موضوعات مشابه را در ساختمان به وسیله تلفن همراه در اختیار داشته باشد.

این فعال دانش‌بنیان ضمن ارائه توضیحات در مورد این سیستم‌ها، گفت: یکی دیگر از استفاده‌های متداول از سیستم‌های هوشمند الکترونیک در سالن‌های کنفرانس است. چون قطعات اصلی این سیستم در آمریکا تولید می‌شود، واردات آن با مشکل مواجه شد. به همین دلیل تلاش کردیم تا این محصولات را بومی‌سازی کنیم.

شیخ جعفری با اشاره به نحوه کارکرد این سیستم در سالن‌های کنفرانس، افزود: در سالن‌های کنفرانس، به یک سیستم هوشمند مرکزی نیازمند هستیم تا مسائلی مانند نور، صدا و فیلمبرداری را به صورت متمرکز مدیریت کنیم. برای مثال وقتی شخصی در یک سالن کنفرانس پشت تریبون قرار می‌گیرد و شروع به صحبت می‌کند، دوربین به صورت خودکار به سمت شخصی که صحبت می‌کند، می‌چرخد و این موضوع توسط سیستم هوشمند الکترونیک انجام می‌شود. در واقع هر سالن کنفرانس حرفه‌ای به یک سیستم هوشمند الکترونیک نیازمند است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس ضمن توضیح استقبال مصرف‌کننده از این محصول بومی‌سازی شده، گفت: محصول خارجی تا سقف 50  میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که محصول ایران‌ساخت با نرخ 15 میلیون تومان ارائه می‌شود. این محصول از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و برای آن خدمات پس از فروش و ضمانت معتبر نیز عرضه می‌شود. در حال حاضر در بسیاری از سالن‌های  کنفرانس در سراسر کشور از این سامانه ایرانی استفاده می‌کنند و دیگر نیازی به واردات نمونه مشابه خارجی نیست.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۲۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما