۰

بسته‌بندی سازگار با محیط زیست در سری گلکسی S سامسونگ

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
بسته‌بندی سازگار با محیط زیست در سری گلکسی S سامسونگ
بسته‌بندی سازگار با محیط زیست در سری گلکسی S سامسونگ

آی‌تی‌من- ما در این مسیر از سه اصل در طراحی‌های خودمان استفاده می‌کنیم: کاهش، جایگزینی، بازیافت. همین اصول توانست ما را به سمت تغییراتی تاثیرگذار در طراحی بسته‌بندی محصولات سری گلکسی S برساند. سامسونگ تلاش کرده است تا روند بسته‌بندی محصولات خود را در هر سطحی از کیفیت بسته‌بندی تا مواد مورد استفاده، بهینه‌سازی کرده و روندهایی سازگار با حفظ محیط زیست را در پیش بگیرد. 

سامسونگ از زمان معرفی گلکسی S7 در سال 2016 با معرفی هر نسل از گوشی‌‌های سری S، قدم‌هایی را برای سازگارتر کردن بسته‌بندی گوشی‌ها با محیط زیست انجام داده است. در این مسیر تلاش کردیم همه مشکلات احتمالی برای بازیافت بسته‌بندی گوشی توسط کاربران را حل کنیم. 

میزان پلاستیک مورد استفاده در بسته بندی سری گلکسی S21 در مقایسه با سری گلکسی S7 تنها به 4% رسیده است و به این ترتیب میزان پسماند حاصل از بسته‌بندی در هر نسل از گلکسی S تا 49% کاهش پیدا کرده است. میزان کاغذ مورد استفاده در بسته‌بندی گلکسی S21 در مقایسه با S7 به 58% رسیده است و این یعنی نجات 44802 درخت در هر سال. در نتیجه همین اقدامات مداوم، ما توانسته‌ایم میزان کربن تولیدی در روند بسته‌بندی گلکسی S21 را تا 50%  در مقایسه با S7 کاهش دهیم.

پس از تحقیقات گسترده در زمینه مواد سازگار با محیط زیست، بسته‌بندی گلکسی S8 شاهد چندین پیشرفت چشمگیر در مقایسه با دیگر گوشی‌های سری S بودیم. مگنت و بسته‌بندی پلاستیکی هدفون‌ها از داخل جعبه حذف شده و صفحه لوازم جانبی که معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‎شد، از جنس کاغذی ساخته شد.

در زمان عرضه گلکسی S9 ما قدم مهم دیگری برای کاهش پسماند پلاستیکی برداشته و صفحه نگهدارنده قطعات را از جنس پلاستیک به جنس پالپ‌مولد تغییر داده و به این ترتیب امکان استفاده مجدد از این مواد را فراهم کردیم. 

در زمان عرضه گلکسی S10 و S20 سامسونگ تغییرات بخش بسته‌بندی را متناسب با سازگاری بیشتر با محیط زیست افزایش داد. ما برای به هم بستن لوازم جانبی به جای پلاستیک از کاغذ استفاده کردیم، ساختار بسته‌بندی ساده‌تر شد و تمامی‌صفحات نگهدارنده داخل جعبه هم به یک صفحه از جنس پالپ مولد کاهش داده شد. علاوه بر این، روکش محافظ هم از روی لوازم جانبی مانند آداپتور و اتصال USB برداشته شده و روکش تمامی‌لوازم جانبی به یک روکش مات سازگار با محیط زیست تغییر داده شد که البته در برابر خش افتادن هم مقاوم‌تر بود. 

بسته بندی جدیدترین پرچمدار ما یعنی گلکسی S21 اکنون بیشترین سازگاری را با محیط زیست در سری S دارد. تمامی ‌بسته‌ها از جنس کارتنی، به جای کاغذ ساخته شده‌‌اند تا امکان بازیافت آنها بیشتر شود. لوازم جانبی مانند شارژر و هدفون‌های داخلی جعبه نیز حذف شدند تا میزان بسته‌بندی کاهش یافته و کاربران گلکسی تشویق به استفاده مجدد و بازیافت لوازم قبلی شوند. 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۲۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما