۰
تعیین سه نامزد ریاست نظام صنفی رایانه‌ای برای معرفی به رییس جمهوری

نمایندگان تهران از شورای مرکزی نصر کشور خارج شدند

نظام‌الدین خوارزمی، سید حسن هاشمی و فرشید بخشی نژاد برای ریاست نظام صنفی رایانه‌ای به رییس جمهور معرفی می‌شوند
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸
تعیین سه نامزد ریاست نظام صنفی رایانه‌ای برای معرفی به رییس جمهوری
تعیین سه نامزد ریاست نظام صنفی رایانه‌ای برای معرفی به رییس جمهوری
 
آی‌تی‌من- در جلسه صبح امروز شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، انتخابات برای معرفی سه نامزد ریاست دوره ششم سازمان به رییس جمهوری برگزار شد که در نتیجه آن، به ترتیب نظام‌الدین خوارزمی (استان فارس) 18 رای، سیدحسن هاشمی (خراسان رضوی) 18 رای و فرشید بخشی نژاد (گیلان) 10 رای به دست آوردند و به ترتیب اول تا سوم شدند.

همچنین سیدحسن هاشمی به عنوان نایب رییس اول، بردیا بهنیا از استان مازندران نایب رییس دوم و عبدالوحید واحدی از هرمزگان خزانه‌دار کشور انتخاب شدند.

اما دقایقی پیش، آزاد معروفی، فرهاد کرم‌زاده، علیرضا عابدی‌نژاد، سه نماینده نصر تهران در شورای مرکزی سازمان، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به اعضای هیات عمومی دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، انصراف خود را از حضور در شورای مرکزی اعلام کردند.

متن بیانیه این سه نفر به این شرح است:

«ضمن قبولی طاعات و عبادات و آرزوی سلامتی برای شما و خانواده‌های محترم، ما نمایندگان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در شورای مرکزی پس از تصمیم هیات مدیره نصر تهران، متاسفیم که انصراف خود را از حضور در این شورا، برای برائت جستن از تخلفات قانونی انجام شده و سایر دلایل زیر به استحضار شما بزرگواران برسانیم.

الف) متاسفانه عده‌ قلیلی در شورای مرکزی با تحت کنترل گرفتن کانال‌های اطلاع‌رسانی از قبل ایجاد و برنامه‌ریزی شده، به اشکال گوناگون در حال تفرقه‌افکنی و ایجاد دوقطبی‌های کاذب مخرب، در راستای رسیدن به اهداف و منافع شخصی خود هستند.

ب) عملکرد شورای مرکزی تحت سیطره مرامنامه‌ای موسوم به «اتحاد برای ایران دیجیتال (آباد)» قرار گرفته است که در بدعتی جدید و خطرناک تشکلاتی غیرقانونی ایجاد کرده است که نه تنها کنترل شورای مرکزی، بلکه کنترل هیات مدیره‌های استانی را نیز می‌خواهد در دست بگیرد. همچنین متولیان این امر، با پیوست کردن ضمائمی تا کنون نانوشته به مرامنامه، سعی دارند تا دیگر اعضای شورا را تحت فشار قرار داده و استقلال آنها را به گروگان بگیرند.

ج) عدم رعایت آئین‌نامه‌ها و مقررات، و همچنین ایجاد بدعت‌هایی در راستای منافع گروهی خاص به تعدد مشاهده شده است. عدم برگزاری انتخابات هیات رئیسه و کاندیداهای ریاست سازمان در زمان تعیین شده (تخلف قانونی و صریح از ماده ۶۶ اساسنامه) و تلاش برای تغییر شیوه‌های برگزاری انتخابات کاندیداهای ریاست نمونه‌هایی از این موارد هستند.

بدیهی است که در ادامه عهدی که با اعضای محترم سازمان بسته‌ایم، با تمام توان و با بهره‌گیری از تمامی امکانات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، برای بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع و مشکلات و همچنین فرصت‌آفرینی برای تمامی اعضای صنف در سراسر کشور، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

در پایان این اطمینان را به شما می‌دهیم که هیچ ساختار و تشکیلاتی نمی‌تواند استقلال شورا و هیات مدیره‌های استانی را مصادره کرده و متولیان اقدامات اشاره شده می‌بایست پاسخگوی اعضای محترم صنف برای عملکرد خود و اثرات نامطلوب آن بر روند فعالیت سازمان و همچنین فضای کسب‌وکار باشند.»

گفتنی است همان طور که در این گزارش توضیح داده شده، اعضای نصر تهران مدعی‌اند که بر سر حضور یک نفر از تهران در میان سه کاندیدای ریاست سازمان به توافق رسیده‌اند، ولی اعضای دیگری در شورای مرکزی، به این عهد و پیمان، پایبند نبوده‌اند.

در عین حال، نظام‌الدین خوارزمی، رییس شورای مرکزی نصر کشور، در این خصوص به خبرنگار فناوران گفت: مطمئنم اگر آزاد معروفی در جلسه امروز حاضر می‌شد، قادر بود رای اعضا را برای حضور در ردیف سوم نامزدهای ریاست سازمان کسب کند. اما عدم حضور نمایندگان نصر تهران در جلسه، موجب دلخوری سایر اعضا شد.
 

 
کد مطلب : ۲۷۶۲۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما