۰

کرونای هندی تولید آیفون فاکسکان را نصف کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۹
کرونای هندی تولید آیفون فاکسکان را نصف کرد
کرونای هندی تولید آیفون فاکسکان را نصف کرد

آی‌تی‌من-  کارخانه فاکسکان در ایالت جنوبی تامیل نادو آیفونهای ویژه بازار هند را تولید می کند که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان است.

تامیل نادو یکی از ایالتهایی است که در موج دوم شیوع ویروس کرونا به شدت درگیر شده است. مقامات تامیل نادو از روز دوشنبه در این ایالت قرنطینه کامل را به اجرا گذاشته و حمل و نقل عمومی را تعطیل کرده و فروشگاهها را بسته اند تا مانع گسترش شیوع بیماری شوند. یکی از منابع آگاه به رویترز گفت: بیش از ۱۰۰ کارمند فاکسکان در این ایالت تست کووید ۱۹ مثبت داشته اند و این شرکت ناچار شده است ورود به کارخانه اش را تا اواخر ماه میلادی جاری ممنوع کند. کارمندان از روز دوشنبه اجازه خروج دارند ولی دیگر نمی توانند وارد کارخانه شوند و تنها بخش کوچکی از تولید حفظ شده است. بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت تولید این کارخانه کاهش پیدا کرده است. منابع آگاه به ظرفیت تولید این کارخانه اشاره نکردند. همچنین شمار کارگران این کارخانه مشخص نیست. شرکت تایوانی فاکسکان که بزرگترین تولیدکننده قراردادی لوازم الکترونیکی در جهان و تولیدکننده بزرگ محصولات اپل است، اعلام کرد تست کووید ۱۹ شمار کوچکی از کارمندان در یکی از کارخانه هایش در هند مثبت شده و این شرکت از آنها حمایت خواهد کرد که شامل کمک پزشکی است. فاکسکان در بیانیه ای به رویترز اعلام کرد این شرکت سلامت و ایمنی کارمندانش را در بالاترین اولویت قرار می دهد و به همین دلیل است که همکاری نزدیکی با مقامات محلی و مقامات سلامت عمومی در هند دارد تا به این چالشها بپردازد و همه شرکتها با بحران کووید ۱۹ روبرو هستند. هند در پی جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، از منتقل شدن بخشی از تولید اپل از چین به بازارهای دیگر سود برد. اپل در مارس اعلام کرد تولید آیفون ۱۲ را در هند آغاز کرده است. اگرچه سهم اپل از بازار هند که بیشتر گوشیهای ارزان قیمت تقاضا دارند، کوچک است اما تیم کوک، مدیرعامل اپل در ژانویه اظهار کرد کسب و کار هند این شرکت در سه ماهه دسامبر ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ با کمک راه اندازی فروشگاه آنلاین، دو برابر شد. فاکسکان هم اعلام کرد فروش قوی تلفن هوشمند به عملکرد مالی بهتر از حد مطلوب این شرکت در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته کمک کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت تحقیقات بازار Canalys اعلام کرد رشد بازار هند در سه ماهه نخست ادامه داشت و اپل بیش از یک میلیون آیفون فروخت. تقاضا برای آیفون ۱۲ تحت تاثیر مونتاژ داخلی و پیشنهادهای مالی جذاب تقویت شد. اما بحران کووید ۱۹ و آمار بالای بیماران و قربانیان هندی در هفته های اخیر، دورنمای این بازار را تیره کرده است.

فاکسکان تنها تولیدکننده‌ای نبوده که از پاندمی آسیب دیده است. شرکت نوکیا و شرکت چینی اوپو هم در پی ابتلای کارگرانشان به کووید ۱۹، سال گذشته تولید در کارخانه های هندی خود را متوقف کرده بودند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۶۳۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما