۰

همه انتظاراتی که از آیفون ۱۳ اپل داریم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۲
همه انتظاراتی که از آیفون ۱۳ اپل داریم
همه انتظاراتی که از آیفون ۱۳ اپل داریم

آی‌تی‌من- بر اساس اطلاعات منتشر شده، خانواده آیفون 13 محبوب‌ترین گوشی‌های سال 2021 خواهند بود و این احتمال نیز وجود دارد تا اپل این سری جدید را با نام iPhone 12S به بازار عرضه کند. علت این نام گذاری احتمالا قدرت بیش از حد سری آیفون 12 است؛ زیرا این چهار دستگاه به تراشه بسیار قدرتمند A14 Bionic مجهز شده‌اند و برخی از کاربران بر این باورند که اپل در سال جاری از همین پردازنده استفاده خواهد کرد. 

به علاوه وجود پسوند S در کنار نام آیفون به این معنی است که گوشی مورد نظر از نظر طراحی و دیگر بخش‌ها دچار تغییرات کوچکی شده و بسیار به نسخه قبلی شباهت دارد. 

می‌توان برای مثال به گوشی iPhone X اشاره کرد که دارای چند مشکل کوچک بود که در نسخه بعدی یعنی iPhone XS این مشکلات بر طرف شدند.

در بیشتر سایت‌ها و منابع رسمی سری پرچمدار بعدی کمپانی اپل، آیفون 13 نامیده می‌شود و فعلا تا انتشار اطلاعاتی مبنی بر وجود نسخه iPhone 12S، این سری خانواده iPhone 13 نامیده می‌شود.  بر اساس اطلاعات منتشر شده سری پرچمدار جدید شرکت اپل دارای چهار دستگاه خواهد بود؛ این چهار دستگاه گوشی آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس نام خواهند داشت. 

این موضوع بسیار عجیب است که گوشی iPhone 12 Mini شرکت اپل نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند و به همین دلیل اپل تولید این گجت را بسیار کاهش داد و با این وجود اپل قصد دارد تا نسخه Mini گوشی آیفون 13 را نیز معرفی کند.

با توجه به شایعه‌هایی که منتشر شده، این احتمال وجود دارد تا گوشی پرچمدار بعدی کمپانی اپل در ماه سپتامبر معرفی شود. 

گفته می‌شود که اپل در ماه سپتامبر از چهار دستگاه با طراحی مشابه آیفون 12، احتمالا تراشه قدرتمندتر، صفحه نمایش با پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی و… را معرفی خواهد کرد. 
در ادامه به بررسی اطلاعات و شایعه‌های منتشر شده از پرچمدار جدید کمپانی اپل می‌پردازیم.

انتظار می‌رود که همانند هر سال کمپانی اپل در ماه سپتامبر پرچمداران جدید خود را معرفی کند. این احتمال نیز وجود دارد تا مانند سال گذشته که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تولید و عرضه این دست به تعویق افتاد، در سال جاری نیز چنین اتفاقی رخ دهد. 

طی 10 سال گذشته شرکت اپل در ماه سپتامبر یک رویدادی را برگزار می‌کرد که در آن پرچمداران جدید خود را معرفی و پس از گذشته ده روز، محصولات معرفی شده را به بازار عرضه می‌کرد، اما زمان برگزاری این رویداد در سال 2020 به دلیل وجود Covid-19 تغییر کرد.

شرکت اپل در ماه اکتبر دو گوشی آیفون 12 و آیفون 12 پرو را به بازار عرضه کرد و در ماه نوامبر دو گوشی آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرو مکس را در دسترس کاربران قرار داد. 

علت عرضه دو دستگاه از سری آیفون 12 با تاخیر یک ماهه، کمبود قطعات برای فرآیند تولید بوده و این تاخیر در تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند به نفع اپل بوده است. 

کمپانی اپل توانست با تاخیر در معرفی و عرضه سری گوشی‌های iPhone 12، فروش خود را افزایش دهد و این احتمال وجود دارد تا گوشی آیفون 13 نیز با تاخیر (در ماه اکتبر) به بازار عرضه شود.

قیمت گوش آیفون 13 و دیگر نسخه‌های این سری فعلا مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها قیمتی معادل زمان عرضه گوشی‌های آیفون سری آیفون 12 داشته باشند. 

این گجت‌ها نسبت به نسل قبلی خود یعنی گوشی‌های سری آیفون 11 که در سال 2019 عرضه شدند، قیمت بیشتری داشتند و علت آن هم پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G و وجود چند قابلیت دیگر بود. انتظار می‌رود که گوشی آیفون 13 مینی با قیمتی معادل 699 دلار در دسترس کاربران قرار بگیرد و گران قیمت‌ترین نسخه این سری یعنی گوشی iPhone 13 Pro Max قیمتی معادل 1099 دلار داشته باشد، ناگفته نماند که این قیمت‌ها متعلق به نسخه‌های پایه هر مدل از گوشی‌های سری آیفون 12 است.

گفته می‌شود سری آیفون 13 دارای چهار نسخه خواهد بود؛ این چهار نسخه iPhone 13 Mini ،iPhone 13 ،iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max  نام خواهند داشت.

این کمپانی تا سال 2020 سری گوشی‌های خود را در سه مدل جدید معرفی و عرضه می‌کرد، اما در سال 2020 یک نسخه Mini نیز به سری گوشی‌های خود اضافه کرد که متاسفانه نتوانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. 

جالب است که بدانید در زمان معرفی گوشی آیفون 12 مینی شرکت اپل ادعا کرد این دستگاه به پر فروش‌ترین و قدرتمندترین گوشی کوچک (5.4 اینچی) جهان تبدیل خواهد شد. 

ادعای این کمپانی در رابطه با قدرتمندترین گوشی کوچک جهان کاملا حقیقت داشت، اما این گجت کوچک مورد توجه کاربران قرار نگرفت و اصلی‌ترین دلیل آن نیز کوچک بودن صفحه نمایش است. 

اکنون در سال 2021 بسیاری از گوشی‌ها دارای نمایشگری بزرگ‌تر از 6 اینچ هستند و اندازه نمایشگر یکی از مواردی است که کاربران در هنگام خرید گوشی هوشمند به آن توجه می‌کنند.

با توجه به فروش کم نسخه مینی سری آیفون 12، این کمپانی همچنان به دنبال معرفی و عرضه گوشی iPhone 13 Mini است. اگر اپل مجبور باشد تا یک نسخه از گوشی‌های هوشمند خود را حذف کند، به احتمال زیاد دیگر نسخه مینی تولید نخواهد کرد و با توجه به گزارشی که توسط یکی از تحلیلگران شرکت اپل در اینترنت منتشر شد، اپل در سال 2022 دیگر گوشی هوشمندی تحت عنوان Mini به بازار عرضه نخواهد کرد. به علاوه این احتمال نیز وجود دارد که اپل در سال جاری یک گوشی هوشمند تحت عنوان iPhone SE 3 به بازار عرضه کند.

همانطور که سال 2020 شرکت اپل iPhone SE 2020 را به بازار عرضه کرد این احتمال وجود دارد که گوشی iPhone SE 2021 در سال جاری معرفی و عرضه شود. در سال گذشته زمانی که گوشی iPhone SE 2020 معرفی شد، شایعه‌هایی از نسخه بعدی این سری در اینترنت در دسترس کاربران قرار گرفت. 

این احتمال وجود دارد که گوشی iPhone SE 2021 طراحی مشابه گوشی iPhone 8 Plus داشته باشد و از سخت افزار سری آیفون 12 پشتیبانی کند. 

انتظار می‌رود که طراحی گوشی آیفون 13 همانند نسخه قبلی باشد؛ زیرا این طراحی جدید بوده و پس از چند سال اپل دوباره از لبه‌های تخت به جای لبه‌های گرد استفاده می‌کند. همچنین اندازه صفحه نمایش تغییری نخواهد کرد زیرا نسخه پایه گوشی آیفون 12 دارای اندازه 6.1 اینچی بوده و این صفحه نمایش برای استفاده کاربران نیز کاملا مناسب است. 

گزارشی که چندی پیش منتشر شد، تایید می‌کند که برآمدگی دوربین در پرچمداران جدید اپل کاهش خواهد یافت و دو رنگ سفید و مشکی مات به نسخه‌های Pro و Pro Max اضافه خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که توسط منابع رسمی منتشر شده، گوشی آیفون 13 به نمایشگر LTPO مجهز خواهد شد و از فناوری ProMotion آیپد نیز پشتیبانی خواهد کرد. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها نسخه‌های پرو و پرو مکس از نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتزی پشتیبانی خواهند کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این احتمال نیز وجود دارد تا گوشی پرچمدار بعدی شرکت اپل از نرخ تازه سازی بیشتر از 120 هرتز پشتیبانی کند. 

چندی پیش اپل یک پتنت جدیدی را به ثبت رساند که تایید می‌کند گوشی بعدی شرکت اپل از نرخ تازه سازی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند، اما احتمالا این پتنت متعلق به آیپد یا دیگر گجت‌های این کمپانی است؛ زیرا نرخ تازه سازی 240 هرتزی نیازمند باتری با ظرفیت بسیار بالا است.  یکی دیگر از فناوری‌هایی که نمایشگر از آن پشتیبانی خواهد کرد، صفحه نمایش همیشه روشن نام دارد که حدود چند سال است گوشی‌های اندرویدی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند و پس از مدت‌ها اپل نیز از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۴۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما