۰

منتظر چه ویژگی‌هایی روی آیفون ۱۳ باشیم

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
منتظر چه ویژگی‌هایی روی آیفون ۱۳ باشیم
منتظر چه ویژگی‌هایی روی آیفون ۱۳ باشیم

آی‌تی‌من- بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: گوشی‌های جدید اپل قابلیت ضبط ویدیو در فرمت کیفیت بالاتری به نام ProRes و سیستم جدید فیلتر شکلی خواهند داشت که ظاهر و رنگهای تصاویر را بهبود می‌بخشد. قابلیت‌های دوربین، بزرگترین نقطه قوت جانشین آیفون ۱۲ به شمار می‌روند که قرار است تا چند هفته دیگر رونمایی شوند.

اپل سال گذشته در طراحی آیفون تغییراتی داد و شبکه بی سیم 4G را به آن اضافه کرد و سخت افزار دوربین را به روزرسانی کرد. این شرکت امسال اندازه‌های ۵.۴ اینچ و ۶.۱ اینچ معمولی و اندازه‌های ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ مدل پرو و همچنین طراحی آنها را تغییری نمی‌دهد و به همان شکل حفظ می‌کند.

سری جدید آیفون به تراشه A15 سریع‌تر، لبه کوچک‌تر صفحه نمایش و همچنین فناوری صفحه نمایش جدیدی که نرخ ریفرش سریع‌تر را برای پیمایش روان‌تر امکان پذیر می‌کند، مجهز است.

این شرکت برای نخستین بار حالت Portrait را در سال ۲۰۱۶ در آیفون ۷ پلاس معرفی کرد که به سرعت محبوب طرفداران این گوشی شد. این قابلیت می‌تواند فرد را در فوکوس واضحی قرار دهد و همزمان زمینه ای را که در آن قرار دارد، تار کند. اپل برای سری جدید آیفون قصد دارد تکنیک مشابه را برای ویدیو اضافه کند. این قابلیت در داخل این شرکت “سینماتک ویدیو” نام گرفته است. حسگر عمق آیفون مانند تصاویر، افکت را ایجاد کرده و به کاربران اجازه می‌دهد میزان تاری را پس از ضبط تغییر دهند.

قابلیت ضبط ویدیوی ProRes به کاربران آیفون امکان می‌دهد کلیپ‌هایی با فرمت کیفیت بالاتر ضبط کنند که به ویرایشگر ویدیو امکان کنترل بیشتری پس از تولید فراهم می‌کند.

این فرمت مورد استفاده ویرایشگرهای ویدیوی حرفه‌ای در صنعت فیلم سازی قرار دارد و به دلیل سایر فایل بزرگی که دارد، معمولا برای بازار انبوه نیست. قابلیت ProRes در نسل جدید آیفون با وضوح اچ دی و 4k ضبط خواهد شد.

اپل سال گذشته قابلیت ProRAW  را در گوشی‌های آیفون عرضه کرده بود که به ویرایشگران حرفه ای عکس امکان کنترل بیشتری می‌داد. امکان ضبط ویدیوی ProRes مانند قابلیت ProRAW منحصر به مدل‌های گران قیمت آیفون پرو خواهد بود.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۹۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما