۰
رییس اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي، ارتباطي و لوازم جانبی تهران اعلام کرد:

کمبود ال‌سی‌دی گوشی تلفن همراه در بازار

تثبيت نرخ ارز، مهمترين عامل امنيت مالی فعالان صنف است
تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۸
کمبود ال‌سی‌دی گوشی تلفن همراه در بازار
کمبود ال‌سی‌دی گوشی تلفن همراه در بازار


مهدی محبی افزود: با شرايط کنونی، بازار آرام آرام فعاليت خود را دارد؛ البته با کمبودهای زيادی در خصوص قطعات روبه‌رو هستيم بويژه ال‌سی‌دی گوشی تلفن همراه.
 
او ادامه داد: بيشترين خسارتی که به گوشي‌های همراه وارد مي شود ناشي از زمين خوردن، شکستن و صدمات ال‌سی‌دی گوشي است که بلافاصله افراد اقدام به تعويض آن می‌کنند؛ اما متاسفانه ثبت سفارش تا زمان رسيدن اين قطعه به‌قدری طول می‌کشد که صاحب گوشي در بسياری از مواقع منتظر نمی‌ماند؛ چرا که ابزار کارش است و بايد گوشي سالم و قابل استفاده باشد؛ لذا دير رسيدن اين قطعات از حوصله مشتريان خارج است و براي خريد گوشی جديد اقدام می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: اگر قطعات به‌موقع دست تعميرکاران برسد، مانع از خريد گوشی جديد شده و از گسترش مصرف گرايی در کشور و ايجاد زباله در خاک‌مان جلوگيري می‌شود. اين وسايل الکترونيکی هستند و هريک به نوعي موجب آلودگی زيست محيطی و هزينه‌های سربار براي کشور می‌شود. مديريت در قبول ثبت سفارش و اجازه واردات و توزيع به‌موقع کالاهای مورد نياز و اساسي از زيان‌های فراوان در حوزه اقتصاد، سلامت، محيط زيست و... جلوگيري می‌کند؛ پس مديران و مسوولان تصميم‌گير، براي جلوگيری از خسارات فوق، دلسوزانه‌تر به موضوعات بنگرند.
 
محبی در خصوص گوشی‌های روميزی و اداری نيز بيان داشت: بيش از ۷۰ درصد اين گوشی‌ها از چين و ژاپن وارد می‌شود که البته بازار اين نوع دستگاه‌ها در دهه اخير بسيار کم شده و بيشترين متقاضيان آن ادارات و سازمان ها  هستند.
 
وی با تاکيد بر اينکه اگر دولت از توليد داخلی حمايت کند می‌توانيم به‌راحتی بسياری از کالاهای مورد نياز را خودمان بسازيم، افزود: اين درحالی است که مواد اوليه يک نوع کالا در کشورمان از کالای ساخته شده همان کالا به دست توليدکننده گران‌تر می‌رسد، اما همين مواد ارزان‌تر از توليدکننده داخلی در دسترس خارجی‌ها قرار می‌گيرد. چرا دولت از توليد داخل حمايت نمی‌کند؟ چرا توليدکننده بايد انگيزه خود را از دست بدهد و اين پول و سرمايه به جيب بيگانگان برود؟ رهبر انقلاب دائم بر حمايت از توليد تاکيد دارد؛ پس همه ما بايد گوش به فرمان عمل کنيم.




 
کد مطلب : ۲۷۶۴۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما