۰

۱۰۰ درصد روستاهای یزد به اینترنت متصل شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶
۱۰۰ درصد روستاهای یزد به اینترنت متصل شد
۱۰۰ درصد روستاهای یزد به اینترنت متصل شد

آی‌تی‌من- محمدجواد آذری‌جهرمی دیروز در حساب توییتر خود نوشت: امروز، پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یزد هم ۱۰۰ درصد شد.

آخرین آماری که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده نشان می‌دهد اکنون ۳۵ هزار ۵۱۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات و به این واسطه به اینترنت متصل شده‌اند.

بر اساس آخرین آماری که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، تعداد روستاهای دارای ارتباط (تلفن ثابت، تلفن همگانی، تلفن همراه و اینترنت) به ۵۲ هزار روستا رسیده، روستاهای دارای تلفن خانگی از مرز ۴۷ هزار روستا گذشته و تعداد اشتراک‌های روستایی اکنون نزدیک به چهار میلیون اشتراک است.

اکنون ۹۴ هزار تلفن همگانی در روستاها و ۲ هزار دستگاه تلفن همگانی در جاده‌ها فعال هستند که میزان موفقیت آن‌ها در برقراری مکالمات ۵۴ درصد است.

تعداد روستاهای دارای دسترسی به اینترنت پر سرعت به ۳۵ هزار اشتراک رسیده و تعداد اشتراک‌های پهن‌باند نیز از مرز ۱۳۷ هزار مشترک گذشته است. با توجه به حضور میدانی وزیر ارتباطات و معاونان وی، اکنون فرآیند اتصال روستاهایی که به دلیل پهناور بودن یا نبود زیرساخت مناسب به اینترنت متصل نشده بودند، سرعت گرفته است. طبق آخرین گزارش اکنون یک‌هزار واحد پستی روستایی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کند به‌گونه‌ای که امکان ارائه حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در هشتاد درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور امکان‌پذیر شود.

با تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق اهداف تعیین ‌شده، هم‌اکنون ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در سراسر کشور از ۷.۶۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۱.۲۸ درصد در سال جاری و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار هم از صفر درصد در سال ۹۲ به بیش از ۹۲ درصد در سال ۹۹ رسیده است.

در حوزه توسعه ارتباطات روستایی نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تعداد آن‌ها ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا است را به شبکه ارتباطی متصل کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تا پایان سال ۹۹ تمام روستاهای کشور به اینترنت پهن باند 3G یا 4G متصل خواهند شد.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۴۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين