۰

تراکنش ۶۴۳ میلیارد دلاری اپ‌استور اپل در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۶
تراکنش ۶۴۳ میلیارد دلاری اپ‌استور اپل در سال ۲۰۲۰
تراکنش ۶۴۳ میلیارد دلاری اپ‌استور اپل در سال ۲۰۲۰

آی‌تی‌من- بر اساس مطالعات موسسه تحقیقاتی آنالیسیس، مجموع تراکنش‌های اپ استور در سال ۲۰۲۰ به ۶۴۳ میلیارد دلار در سراسر جهان رسیده است. 

این رقم شامل هزینه‌های پرداخت‌شده برای تبلیغات، خرید کالا و سرویس‌های دیجیتال و در نهایت خریدهای فیزیکی است که بیش‌ترین درصد پرداخت‌ها را شامل می‌شود. 

این در حالی است که طی سال ۲۰۱۹ این رقم تقریبا ۵۱۹ میلیارد دلار برآورد شده بود. 

آنالیسیس به بررسی چگونگی تغییر وضعیت فروشگاه اپ استور در طول همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ پرداخته و روش‌های کمک پلتفرم اپل به توسعه‌دهندگان کوچک (کسانی که نرم‌افزار آن‌ها کمتر از یک میلیون بار دانلود شده است و درآمدی کمتر از یک میلیون دلار دارند) و بررسی نحوه سوددهی اپ استور به‌ توسعه‌دهندگانی در طول پنج سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است. در برآورد ۶۴۳ میلیارد دلاری کل سال ۲۰۲۰، استراتژی‌های مختلفی برای کسب درآمد از برنامه‌ها در نظر گرفته شده است و گفته می‌شود ۹۰ درصد از ۶۴۳ میلیارد دلار از محل فروش خارج از فروشگاه نرم‌افزاری اپل صورت گرفته و ظاهرا هیچ‌گونه کارمزدی در این زمینه جمع‌آوری نشده است. 

این فروش‌ها شامل خرده‌فروشی عمومی، حمل‌ونقل، تحویل غذا، تحویل کالا و سفارش‌های فروشگاه‌های مواد غذایی است که از قرار معلوم، کالاها و خدمات فیزیکی بزرگ‌ترین گروه را به خود اختصاص می‌دهند. 

آنالیسیس مدعی است که فروش‌های انجام‌ شده به‌واسطه اکوسیستم اپ استور بالغ‌بر ۱۲۴ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است و به موجب آن، ۲۴ درصد رشد داشته است. 

بیشتر این رشد در حالی اتفاق افتاد که مردم به دلیل شیوع بیماری Covid-19 به خانه‌نشینی و تجارت بیشتر در اینترنت روی آورده‌اند. 

به‌عنوان مثال، صورتحساب و فروش کالاها و خدمات دیجیتال ۴۰ درصد افزایش داشته، درحالی‌که فروش در بخش حمل‌ونقل بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۵۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما