۰

همه چیز درباره ویندوز 11

تاریخ انتشار
شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
همه چیز درباره ویندوز 11
همه چیز درباره ویندوز 11

این محصول تازه، دربردارنده بهبود‌ در ظاهر، یکپارچه‌سازی با نرم‌افزار تیمز برای کار از خانه و یک فروشگاه محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت استور جدید است.

در  ادامه به برخی از ویژگی‌های این محصول نگاهی می‌اندازیم.

تغییرات در رابط کاربری
شاید مهم‌ترین تغییر در ویندوز 11 منوی استارت جدید و دکمه استارت است که در وسط تسک‌بار قرار رگفته است. این منو پنجره‌ای را باز می‌کند که اپلیکیشن‌ها در آن قرار گرفته‌اند و برخلاف ویندوز ده، دیگر با شکل کاشی‌های زنده روبه‌رو نیستیم.  در این منوی استارت، گزینه‌های اسناد اخیر در پایین و نوار جست‌وجوی دربالای آن تعبیه شده است.

نکته دیگر، امکانی به نام Snap Layouts است که به کاربران امکان می‌دهد، ترکیب‌های مختلفی برای پنجره‌های باز خود انتخاب کنند. این امکان را می‌توان از بالای پنجره‌ها در سمت راست انتخاب کرد.

ویژگی بعدی که به این ویندوز اضافه شده  Snap Groupsنام دارد. این گزینه که در تسک‌بار قرار داده شده، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را دربر می‌گیرد که اخیرا از آنها استفاده کرده‌اید و می‌خواهید به آنها برگردید. 
از جمله دیگر بهبودهای گرافیکی در ویندوز 11، گرد شده لبه پنجره‌هاست و دیگر شاهد لبه‌های چارگوش در این سیستم عامل نیستم. همچنین حالت تاریک در این ویندوز بهبود داده شده است.

 یکپارچه‌سازی تیمز
در سیستم عامل جدید، نرم‌افزار تماس‌های گروهی مایکروسافت تیمز (Teams) نیز به طور پیش‌فرض قرار داده شده و آیکون آن در تسک‌بار قابل مشاهده است.

به گفته پانوس پاناس، مدیر ارشد طراحی مایکروسافت، از این پس می‌توانید با هرکسی در هر جای دنیا، روی هر پلتفرم یا دستگاهی شامل ویندوز، آی‌او‌اس، اندروید یا سایر پلتفرم‌ها چت کنید، یا تماس صوتی و تصویری برقرار کنید.

 ویندوز بدون کیبورد
برای افرادی که از ویندوز روی ابزارهایی مانند تبلت استفاده می‌کنند، ویندوز 11 همان ویژگی‌های دیداری را در زمان جداکردن کیبرد حفظ می‌کند.

کاربران همچنان می‌توانند از گزینه snap برای جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا استفاده کنند و در صورت چرخاندن صفحه، اپ‌های مذکور به صورت عمومی در کنار صفحه نمایش داده می‌شوند.
ویندوز 11 همچنین مجهز به کیبورد شناور و امکان تایپ صوتی است که می‌تواند به صورت خودکار نقطه‌گذاری را انجام دهد و دستورهای صوتی را هم پشتیبانی می‌کند.

 گیمینگ
ویندوز 11 حاوی ویژگی Auto HDR برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری است که به صورت خودکار، رنگ و نورپرداری را در بازی ها بهبود می‌دهد. این فناوری نخستین بار در کنسول‌های ایکس‌باکس معرفی شده بود.

از سوی دیگر، Xbox Game Pass نیز در ویندوز 11 تعبیه شده تا مشترکان سرویس ایکس باکس بتوانند به کتابخانه‌ای مشتمل بر صدها بازی  روی  کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشند.

 فروشگاه جدید و اپ‌های اندرویدی
مایکروسافت اقدام به بازسازی  فروشگاه نرم‌افزاری یا مایکروسافت استور کرده است.در این فروشگاه جدید، کاربران انتخاب‌های بیشتری در مورد اپلیکیشن‌ها دارند و از این پس، اپلیکیشن‌های اندرویدی از اپ‌استور آمازون نیز در دسترس خواهد بود. این بدان معناست که کاربران می‌توانند به هزاران اپ اندرویدی روی پی‌سی خود دسترسی داشته باشند.

همچنین توسعه دهندگان اپلیکیشن می‌توانند سیستم پرداخت خود را روی اپلیکیشن‌های‌شان داشته باشند و مایکروسافت هیچ سهمی در این درآمد، دریافت نخواهد کرد.این تصمیم مایکروسافت، می‌تواند به این شرکت نسبت به اپل دست بالا را بدهد؛ زیرا توسعه‌دهندگان از سهمی که اپل برای اپ‌اهی آی‌او‌اس درخواست می‌کند، ناراضی‌اند.

ویندوز 11 شش سال پس از آخرین تغییرات عمده سیستم‌عامل ویندوز در ویندوز 10، معرفی می‌شود. ویندوز  10 هم‌اکنون روی 1.3میلیارد دستگاه در سراسر جهان مورد استفاده قرار دارد. 

در پی معرفی ویندوز ۱۱ برای اولین بار در تاریخ، ارزش این شرکت از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت.

ظرف ۲ سال گذشته ارزش مایکروسافت با معرفی اپلیکیشن تیمز، که به عملکرد سازمان‌های آمریکا در دوران پاندمی کرونا کمک بزرگی کرد، دو برابر شده است.

از سال ۲۰۱۴ که ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت معرفی شد ارزش سهام این شرکت بیش از ۶۰۰ درصد رشد داشته است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۶۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما