۰

نکات مهم در هنگام خرید گوشی جدید

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
نکات مهم در هنگام خرید گوشی جدید
نکات مهم در هنگام خرید گوشی جدید

آی‌تی‌من- معمولا بعد از خرید گوشی هوشمند لازم است یک سری عملیات را روی گوشی‌های هوشمندتان انجام دهید تا سرعت دستگاه افزایش یابد.

 تلفن را 8 ساعت شارژ کنید
وقتی تلفن را به دقت بررسی کردید، شروع به شارژ کردن آن کنید. تلفن خود را خاموش نگه دارید و اجازه دهید تا هشت ساعت کامل شارژ شود.

 تنظیمات اساسی تلفن را انجام دهید
هر تلفن روش تنظیم خاص خود را دارد که اغلب شامل تنظیمات امنیتی است، بنابراین تنظیمات اساسی را انجام دهید. اگر به روزرسانی سیستم عامل برای گوشی وجود دارد، آن را نیز اعمال کنید. به روزرسانی‌های سیستم عامل امنیت و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند، بنابراین بهتر است همیشه این موارد را اعمال کنید.

 تلفن را بازرسی کنید
در کنار بازرسی بررسی باید بازرسی عملکردی نیز انجام دهید. اگر تلفن در بازرسی عملکردی ناموفق بود و همه داده‌های ما از تلفن قدیمی به این تلفن منتقل نشد، باید آن‌ها را دوباره به تلفن قدیمی منتقل کنید تا بتوانید تلفن جدید را برگردانید.

 اتصال سلولی
اگر تلفن به شبکه تلفن همراه متصل نشود یا به راحتی نتوان با آن با دیگران صحبت کرد، این گوشی عملکرد مناسب و خوبی ندارد.

 عملکرد صفحه
آیا قسمت‌هایی از صفحه نمایش وجود دارد که تاریک یا روشن‌تر از بقیه باشد؟ آیا پیکسل‌های مرده وجود دارد؟ آیا کل ثبت نام صفحه به درستی لمس می‌شود؟ آیا صفحه لمسی کالیبره شده است؟

 بررسی ظاهری
هدفون را به برق وصل کنید و امتحان کنید. آیا کار می‌کند؟
آیا استاتیک یا ترک خوردگی وجود دارد؟
آیا هنگامی که هدفون را به برق متصل می‌کنید میزان صدا به طور خودکار تنظیم می‌شود تا لاله گوش شما را بیرون نبرد؟
کابل شارژ را وصل کنید. آیا تلفن فوراً شروع به شارژ شدن می‌کند؟
آیا نشان می‌دهد که شارژ می‌شود؟ آن را با شارژر دیواری و پورت USB در رایانه امتحان کنید.
وقتی به کامپیوتر متصل هستید، می‌توانید فایل‌ها را جا به جا کنید؟

 تست دوربین
با تمام دوربین‌های موجود در تلفن و در همه حالت‌های ممکن چند عکس بگیرید. ویدئو، پانوراما، حرکت آهسته و هر حالتی که داشته باشد. آیا تصاویر آنطور که باید بیرون می‌آیند؟ همه روش‌های ثبت عکس را مانند فشار دادن دکمه فیزیکی یا روی صفحه و فرمان صوتی انجام دهید.

 بررسی اتصالات بی سیم
اطمینان حاصل کنید که تلفن جدید شما به دستگاه‌های WiFi و بلوتوث متصل می‌شود و اتصال را در مسافت معقولی حفظ می‌کند. باید در هر مکانی از خانه که سایر دستگاه‌های شما می‌توانند از آن متصل شوند، به WiFi متصل باشد.

برای بلوتوث، اگر دیواری بین تلفن و دستگاه وجود نداشته باشد، باید بتوانید حداقل ۳۰ فوت از دستگاه بلوتوث متصل باشید.

اگر تلفن از قابلیت NFC برخوردار است و شما از سرویس‌هایی مانند Apple Pay یا Google Wallet استفاده می‌کنید، باید در اسرع وقت آزمایش شود.

موقعیت مکانی یا GPS را بررسی کنید. اگر می‌توانید تلفن را طوری تنظیم کنید که فقط با استفاده از سیگنال GPS موقعیت مکانی خود را پیدا کند، این کار را انجام دهید. سپس نقشه تلفن را بررسی کنید تا ببینید آیا مکان شما به درستی نمایش داده می‌شود یا خیر.

 بررسی سنسور‌های تلفن
تلفن‌های هوشمند چندین سنسور داخلی دارند. این موارد ممکن است شامل سنسور‌های ژیروسکوپ، مغناطیس سنج، شتاب سنج، مجاورت و نور باشند.

ژیروسکوپ موقعیت تلفن را حس می‌کند. آن را با چرخاندن تلفن جدید خود آزمایش کنید و ببینید آیا آنچه را که قرار است انجام دهد انجام می‌دهد یا خیر. چرخاندن به پهلو باید نمایشگر تلفن شما را به حالت افقی درآورد.

مغناطیس سنج با GPS ارتباط نزدیک دارد. برنامه قطب نما تلفن را باز کنید و ببینید آیا به شمال می‌رسد یا اگر بچرخید، مسیر را تغییر می‌دهد؟

حسگر‌های مجاورت برای دیدن فاصله تلفن شما از سایر اجسام جامد استفاده می‌شوند. این حسگر از ترکیب سنسور نور مادون قرمز و LED مادون قرمز استفاده می‌کند. LED نور IR را می‌تاباند، که ما نمی‌توانیم آن را ببینیم و سنسور IR آن را برمی دارد. اینگونه است که تلفن شما می‌داند نزدیک گوش شماست و صفحه را خاموش می‌کند.حسگر‌های نور میزان روشنایی اطراف گوشی را تشخیص می‌دهند.

برخی از تلفن‌ها دارای فشارسنج داخلی هستند. فشارسنج فشار اتمسفر را تشخیص می‌دهد که می‌تواند برای تعیین میزان ارتفاع ما از سطح دریا یا تغییرات آب و هوایی استفاده شود. همه تلفن‌ها این موارد را ندارند.

اکنون اکثر تلفن‌ها دارای خواننده اثر انگشت هستند که برای امنیت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای نیاز به اثر انگشت، امنیت را تنظیم و آن را آزمایش کنید. اگر نمی‌توانید با استفاده از سنسور اثر انگشت به راحتی وارد تلفن خود شوید، ممکن است ایراد داشته باشد.

 امنیت تلفن را تنظیم کنید
از آنجا که تلفن هوشمند توسعه الکترونیکی زندگی ماست، بنابراین باید تلفن را ایمن نگه داریم. سرقت هویت به طور تصاعدی در حال رشد است. این واقعیت که ما تصاویر خانوادگی و مدارک هویتی را در تلفن‌ها ذخیره می‌کنیم، یکی از نادرست‌ترین کار‌ها است. پس باید تلفن خود را ایمن کنید. بالاترین سطح امنیتی را که می‌توانید روی آن قرار دهید. برای اکثر تلفن‌ها، این موضوع به معنای تنظیم قفل اثر انگشت است.

قابلیت پاک کردن از راه دور تلفن خود را تنظیم کنید. اگر تلفن شما گم شده یا به سرقت رفته، می‌توانید از راه دور همه داده‌ها را حذف کنید.
تلفن خود را رمزگذاری کنید. با رمزنگاری تمام داده‌های موجود در تلفن شما، حتی اگر کسی تلفن را بدزدد و همه داده‌ها را به نوعی از آن کپی کند، داده‌ها همچنان برای آن‌ها بی فایده خواهد بود.

در آخر، تلفن جدید خود را از نظر جسمی ایمن کنید. یک کاور مناسب برای گوشی بخرید تا خیلی خوب از تلفنتان محافظت کند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۷۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما