۰
قیمت تلفن همراه صعودی شد

کورس بازار موبایل با دلار

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶
کورس بازار موبایل با دلار
کورس بازار موبایل با دلار

آی‌تی‌من- بازار موبایل بعد از بازار خودرو و مسکن یکی از بازارهای بزرگ است که در فضای مجازی و فضای حقیقی جایگاه خود را پیدا کرده است و وضعیت پر رونقی را دارد هرچند این بازار از روزی که کرونا آمد در سراشیبی و سربلندی زیادی قرار گرفت و از آن جایی که بازار فروش موبایل از همان ابتدای کرونا پر رونق بود و قیمت‌ها هر روز روند افزایشی به خود گرفته بود اما چند وقتیست که بازار موبایل با دلار در رقابت است و گویا موبایل با دلار کورس گذاشته‌اند.

در اوایل سال به دلیل گسترش بیماری کرونا، دورکاری و آموزش آنلاین در دستور کار کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفت به همین دلیل گوشی و تبلت به عنوان کالای ضروری معرفی شد.

از سال گذشته هنگامی‌که مدارس در فضای مجازی برقرار شد و فضای شاد جایگزین کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان شد در همان ابتدا قیمت موبایل هم روزهای صعودی را به خود گرفته بود و خانواده‌ها به ناچار مجبور به خرید گوشی بودند و قیمت‌ها روز به روز روند افزایشی را تجربه می‌کرد.

در یک برهه‌ای دیگر از زمان قیمت‌ها در سراشیبی افتاد و بازار موبایل مشتری آنچنانی نداشت و تنها افرادی که نیاز ضروری داشتند برای خرید مراجعه می‌کردند.

اما از چند وقت اخیر بار دیگر با افزایش قیمت دلار گوشی موبایل هم روند افزایشی به خود گرفته است و گویی با دلار در حال کورس گذاشتن است.

در هفته‌های اخیر همزمان با بالا رفتن نرخ دلار، بهای گوشی‌های تلفن همراه نیز با نوسان قیمت مواجه شده و حالا به طور میانگین 10 درصد رشد نرخ داشته است.

رصد قیمت‌ها در بازار تلفن همراه حاکی از آن است که قیمت انواع تلفن از 10 روز گذشته افزایشی بوده و تحولات بازار ارز و دلار تاثیر مستقیمی‌بر آن گذاشته است.
افزایش قیمت گوشی در ایام بازگشایی مدارس
یکی از شهروندان بیرجندی گفت: هرساله در ایام بازگشایی مدارس قیمت تلفن همراه هم روند صعودی به خود می‌گیرد و به نظر من اینکه می‌گویند به دلیل افزایش قیمت دلار هم قیمت موبایل رو به افزایش است واقعیت ندارد چرا که هرگاه خودشان می‌خواهند قیمت‌ها را بالا می‌برند.

احمدی افزود: هرساله در ایام بازگشایی مدارس قیمت لوازم التحریر و مایحتاج دانش آموزان افزایشی می‌شود که قیمت موبابل هم یکی از آن دسته لوازمی‌است که در ایام بازگشایی مدارس قیمتش بالا می‌رود.

یکی از فروشندگان موبایل هم به خبرنگار ما گفت: بازار موبایل این روزها روزهای ساکت و آرامی‌را پشت سر می‌گذارد و  خریدار آن چنانی وجود ندارد چرا که قیمت‌ها بالا است و تنها نیازمند واقعی برای خرید مراجعه می‌کند.
کاهش قیمت گوشی وابسته به نرخ دلار
وی پیش بینی کرد امید است با کاهش قیمت دلار قیمت گوشی تلفن همراه هم کاهش یابد چرا که در روزهایی که قیمت بالا است ماهم مشتری زیادی نداریم.

موسوی رییس اتحادیه موبایل فروشان بیرجند نیز گفت: قیمت تلفن همراه، رابطه نزدیکی با بهای دلار دارد و بررسی روند  صعودی قیمت ارز بیانگر آن است که طی دو هفته اخیر تلفن همراه افزایش قیمت  10 درصدی دارد.

 موسوی افزود: بیشتر گوشی‌ها وارداتی است و تولید داخل در بازار یا بسیار کم است  یا استقبال زیادی از تولیدات داخل در حوزه گوشی همراه نیست و با افزایش قیمت دلار، نرخ گوشی تلفن همراه هم روند افزایشی به خود می‌گیرد.

وی گفت: هم اکنون شرایط بازار تلفن همراه معمولی است و خریدار برای نیاز واقعی خود مراجعه می‌کند به عبارتی بازار این روزهای این کالا در بیرجند نه خیلی راکد و نه خیلی فعال است.

وی  درباره عوامل تاثیرگذار دیگر هم گفت: عواملی همچون ایجاد تقاضای پیش‌بینی‌نشده به مناسبت بازگشایی مدارس و نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان به تلفن همراه و تبلت برای آموزش آنلاین، باعث شد که خرده‌فروشی بازار دچار شوک افزایش قیمت شود.

موسوی گفت: در صورت کاهش قیمت ارز، بازار با اشباع گوشی رو به رو می‌شود و در نتیجه با شوک کاهش قیمت مواجه خواهیم شد.
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۱۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما