۰
وزیر ارتباطات در دیدار با مدیران اپراتورها:

کارگروه بررسی موانع توسعه اپراتورها ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱
کارگروه بررسی موانع توسعه اپراتورها ایجاد می‌شود
کارگروه بررسی موانع توسعه اپراتورها ایجاد می‌شود

آی‌تی‌من- عیسی زارع‌پور در دیدار جداگانه با اعضای هیات‌مدیره ‌همراه‌اول و ایرانسل گفت: به اعتقاد من خیلی از مشکلات در فضای همدلی و همراهی چه در سطح وزارتخانه و چه در سطح دولت قابل‌حل است. وفاقی در سطح شکل‌گرفته تا این صنعت رشد کند و با این وفاق و همدلی می‌توان امیدوار بود که بسیاری از مشکلات پیش روی اپراتورها برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه برنامه محوری وزارت ارتباطات در دوره جدید تکمیل شبکه اطلاعات است، گفت: برای تحقق این برنامه نقش اپراتورها برجسته است و اگر اپراتورها پای کار نیایند این برنامه محقق نخواهد شد.

وی درباره درخواست‌هایی که برای بازنگری در تعرفه‌ها متناسب با نرخ تورم مطرح است، گفت: اطمینان می‌دهیم که همه ظرفیت‌های لازم برای حل مشکلات اپراتورها را پای کار بیاوریم اما پشتیبانی و حمایت وزارت ارتباطات از اپراتورها یک بخش از کار است و راه‌حل بخشی از مشکلات در درون خود اپراتورها است و ضروری است که اپراتورها در ساختارهای بهره‌وری، سرمایه‌گذاری و سیاست‌های کلان خود بازنگری کنند.

زارع‌پور به‌منظور حل مشکلات پیش روی اپراتورها دستور داد تا کارگروهی ویژه برای بررسی موانع و ارایه راهکارهای لازم برای توسعه زیرساخت‌های اپراتورها تشکیل شود.

وزیر ارتباطات گفت: عدم افزایش تعرفه‌ها در سالیان گذشته باعث ایجاد مشکلات زیادی برای اپراتورها شده است اما نه می‌شود و نه می‌توانیم یک‌باره در تعرفه‌ها بازنگری کنیم بلکه اگر ضرورت پیدا کرد باید پیوست اقناعی و رسانه‌ای مناسب تهیه شود تا مردم با این موضوع همراهی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جایگاه راهبردی فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: خوشبختانه دولت و شخص رییس‌جمهور، عنایت ویژه‌ای به ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند و یکی از بندهای «میثاق‌نامه دولت سیزدهم» که در ابتدای تشکیل دولت به امضای وزرا رسید، توسعه فناوری اطلاعات و بکارگیری آن در حوزه کاری وزارتخانه‌ها است. روح حاکم بر سند فساد ستیزی هم که دولت قرائت شد استفاده از فناوری اطلاعات است.

وی درباره تجربه موفق ایرانسل در جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: از این تجربه می‌توانیم در بخش‌های دیگر هم استفاده و با همکاری اپراتورها زمینه ورود سرمایه‌گذار خارجی را فراهم کنیم.

زارع‌پور در پاسخ به طرح برخی گلایه‌ها نسبت به نحوه برخورد شهرداری‌ها با سایت‌های BTS اپراتورها دستور داد گزارشی از تخریب سایت‌های مخابراتی اپراتورها تهیه تا این مساله از راه‌های مقتضی پیگیری شود.

وزیر ارتباطات با بیان شروع سال تحصیلی و نقش اپراتورها، به‌ویژه ‌همراه‌اول در آموزش مجازی دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر پلتفرم «شاد» به عنوان بخشی از آموزش الکترونیکی رسمی ‌در کشور پذیرفته شده است و در این حوزه زحمات زیادی توسط ‌همراه‌اول کشیده شده است.

وی افزود: با توجه به شروع مدارس، اپراتورها باید برای پایداری و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور و نیز برطرف کردن مشکلات و توسعه قابلیت‌های سامانه‌های آموزش الکترونیک به‌سرعت اقدام کنند تا در ابتدای سال تحصیلی مردم و به‌ویژه اولیای دانش‌آموزان احساس اطمینان و آرامش داشته باشند.

در ابتدای این دو نشست مجزا، مدیران عامل اپراتورهای همراه، معاونین و اعضای هیات‌مدیره آنان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 
کد مطلب : ۲۷۷۱۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما