۰
وزیر ارتباطات:

۳۵ میلیون ایرانی کاربر پیام‌رسان‌های داخلی شدند

تاریخ انتشار
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
۳۵ میلیون ایرانی کاربر پیام‌رسان‌های داخلی شدند
۳۵ میلیون ایرانی کاربر پیام‌رسان‌های داخلی شدند

آی‌تی‌من- عیسی زارع‌پور در جریان افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان کرمانشاه گفت: در حوزه ارتباطات که کلیدی‌ترین وظایف این وزارتخانه است تلاش می‌شود بهترین‌ها فراهم شود و در این راستا طرح کلیدی شبکه ملی اطلاعات در کشور در حال اجرا است و کشورهای پیشرفته در حال حرکت به این سمت هستند.

زارع‌پور گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که در بستر آن خدمات باکیفیت و پرسرعت به مردم ارایه می‌شود و دغدغه مقام معظم رهبری نیز است.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت 23 درصد پیشرفت داشته و اکنون به 57 درصد رسیده است و 1.5 برابر یک دهه گذشته کار شده و این مسیر را ادامه خواهیم داد که در این دولت به حداکثر برسد.

وزیر ارتباطات با بیان پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها گفت: امید داریم تا دو سال آینده 20 میلیون ایرانی زیرپوشش قرار گیرند و زیرساخت توسعه آینده کشور فیبر نوری است و در آینده سرعت چند هزار برابر سرعت فعلی تجربه می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ در استان کلید خورده است افزود: وعده داده شده که تا مرداد ماه و روز کرمانشاه، این شهر و تعدادی از شهرستان‌ها تحت پوشش قرار گیرد و این کار ملی است و درخواست می‌شود همه همکاری کنند و دولت نیز بخش زیادی از هزینه‌های بالای آن را تقبل کرده است. زارع‌پور گفت: در بار خدمات شبکه ملی اطلاعات موضوع دولت هوشمند دنبال می‌شود و دستگاه‌ها خدمات خود را به صورت برخط ارایه می‌کنند و 93 درصد دستگاه‌های دولتی به پنجره هوشمند متصل شدند و می‌تواند منجر به افزایش رضایتمندی مردم و کاهش مراجعات شود.

وی افزود: تا پایان سال آینده 100 درصد خدمات دولت باید از این طریق به مردم ارایه شود و مردم برای دریافت خدمات به مراجعه حضوری نیازی نداشته باشند.

زارع‌پور گفت: طی چند ماه اخیر بنابر تصمیم نهادهای امنیتی محدودیتی در پیام‌رسان‌های خارجی لحاظ شد و تلاش شد تجربه تلخ سال 97 تکرار نشود و اکنون 60 تا 70 درصد مردم فعالیت خود را در سکوهای داخلی دارند که بیش از 35 میلیون نفر را شامل می‌شود و قبلاً تصور نمی‌شد چنین ظرفیتی وجود داشته باشد.

وی افزود: در این شرایط پلتفرم‌های داخلی سربلند شدند و تلاش می‌شود قابلیت جدید به آن‌ها افزوده شود و در صورت بازگشت خارجی‌ها، داخلی‌ها نیز بتوانند رقابت کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است گفت: در سال گذشته 6 پرتاب فضایی داشتیم و این نخستین بار در صنعت فضایی رخ داد و رییس جمهور پیگیر این موضوع هستند.صنعت فضایی به ریل پیشرفت برگشته و در آینده می‌توانیم به صادرکننده خدمات فضایی تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه به زودی کل استان تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرد گفت: روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت بهره‌مند می‌شوند و 120 روستا در استان باقی مانده و در 6 ماه آینده همه روستاها به شبکه متصل می‌شوند.

زارع‌پور از راه‌اندازی پارک فناوری اطلاعات استان خبر داد و افزود: پلتفرم‌های بومی را دریابید و به بقیه معرفی کنید.

وی با بیان اینکه فضای مجازی سالم و اینترنت کودک و نوجوان برای کودکان فراهم شده و در این شرایط امکانی فراهم شده که می‌توان تعیین کرد که کودک از چه فضاهایی می‌تواند استفاده کند و در قالب یک سامانه طراحی شده است، گفت: درخواست می‌شود طرح اینترنت کودک و شبکه خدمات هوشمند دولت در استان تبلیغ و ترویج شود. 
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۸۰۸۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما