۰
زارع‌پور در جمع مدیران سازمان فناوری اطلاعات:

وزارت ارتباطات باید پیشران خدمات‌رسانی فناورانه باشد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۹
وزارت ارتباطات باید پیشران خدمات‌رسانی فناورانه باشد
وزارت ارتباطات باید پیشران خدمات‌رسانی فناورانه باشد

آی‌تی‌من-  عیسی زارع‌پور، در جمع هیات‌ عامل، مدیران و معاونان سازمان فناوری اطلاعات، حضور یافت و از بخش‌های مختلف این شرکت دیدن کرد.

در این نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این روزها اهمیت فناوری اطلاعات بر کسی پوشیده نیست چراکه در حال حاضر همه شئون زندگی روزمره مردم به این حوزه گره‌ خورده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم این اعتقاد وجود دارد که بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و حتی حل معضل اشتغال را با راهکارهای فناورانه می‌توان حل کرد گفت: بر همین اساس در دوره جدید، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه رفیعی پیدا کرده و به‌نوعی اکنون ما پذیرفته‌ایم که راهبر این حوزه شناخته شویم.
زارع پور افزود: بنابراین در دولت سیزدهم نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بالطبع سازمان فناوری اطلاعات خیلی پررنگ است و ما باید متناسب با این نقش خود را آماده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان ‌ضرورت بازنگری در مأموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات در دوره جدید گفت: در دوره جدید که مأموریت اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، حتماً باید توجه کرد که برای سازمان فناوری اطلاعات در این طرح کلان ملی جایگاه ویژه در نظر گرفته شود.

وی افزود: به اعتقاد من سازمان فناوری اطلاعات بازوی اصلی در لایه‌های غیر زیرساختی شبکه ملی اطلاعات است و باید در بازنگری مأموریت‌های این سازمان به این مساله توجه ویژه‌ای کرد. سازمان فناوری اطلاعات باید متولی - نه لزوماً متصدی - بسیاری از اقدامات در حوزه غیر زیرساختی شبکه ملی اطلاعات باشد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه موفقیت ما زمانی رقم می‌خورد که خدمات فناورانه پایه ارایه‌شده به مردم بتواند گره‌ای از مشکلات آن‌ها را باز کند گفت: همه ما باید تلاش کنیم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور به این نقطه برسد که تبدیل به پیشران خدمات‌رسانی فناورانه شود. در ابتدای این دیدار، محسن نادری منش، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات ایران، گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های سازمان ارایه کرد و در ادامه اعضای هیات‌مدیره و معاونان گزارش مجموعه تحت راهبری خو د را ارایه کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این دیدار از بخش‌های مختلف سازمان فناوری اطلاعات بازدید کرد.
 
کد مطلب : ۲۷۷۲۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين