۰

کمیسیون یک‌دست حامیان طرح صیانت از فضای مجازی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
کمیسیون یک‌دست حامیان طرح صیانت از فضای مجازی
کمیسیون یک‌دست حامیان طرح صیانت از فضای مجازی

آی‌تی‌من- با برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از فضای مجازی این کمیسیون رسما کار خود را آغاز کرد. بر این اساس رضا تقی‌پور نماینده تهران و وزیر اسبق ارتباطات در دولت محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده دیگر تهران به عنوان نایب‌رئیس اول و حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم به عنوان نایب‌رئیس دوم انتخاب شدند.

همچنین لطف‌اله سیاه‌کلی نماینده قزوین به عنوان سخنگو و بیژن نوباوه نماینده تهران و مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد به ترتیب دبیران اول و دوم این کمیسیون شدند.

به این ترتیب در این ترکیب ۶ نفره هیچ یک از منتقدان طرح صیانت از فضای مجازی حضور ندارند.

طرح صیانت از جنجالی‌ترین طرح‌های مجلس یازدهم است که در جریان بررسی این طرح در صحن مجلس نمایندگان با درخواست اصل هشتاد و پنجی شدن آن موافقت کردند.
اگرچه پیش از این برخی از نمایندگان به کاربران شبکه‌های اجتماعی و صاحبان کسب‌وکارهای مجازی وعده داده بودند که در کمیسیون مشترک جزئیات نگران‌کننده این طرح بازنگری و اصلاح خواهد شد اما حالا انتخاب هیات رئیسه این کمیسیون و ترکیب آن که همه از چهره‌های موافق پیش‌نویس این طرح هستند نشان می‌دهد، اصلاح آن دشوار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
لطف الله سیاهکلی گفت: با تشکیل جلسه تعیین ساختار کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در ظهر یکشنبه ۱۸ مهرماه، این کمیسیون مشترک وارد فاز عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته اعضای هیئت رییسه کمیسیون مشترک مشخص شدند، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی برای بررسی ابعاد این طرح در روز یکشنبه هفته آینده ۲۵ مهرماه ساعت ۱۶ تشکیل شود.

به گفته وی، پس از این جلسه نحوه مشارکت نخبگان و صاحبنظران در بررسی جزئیات طرح و نیز حضور رسانه‌ها در این کمیسیون مشخص خواهد شد.
 
کد مطلب : ۲۷۷۳۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما