۰

آیفون SE 3 اپل در راه است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۴
آیفون SE 3 اپل در راه است
آیفون SE 3 اپل در راه است

آی‌تی‌من- طی سال‌های گذشته شاهد عرضه نسخه‌های خاصی از گوشی‌های آیفون با عنوان SE بوده‌ایم. این سری جداگانه که خارج از حوزه پرچمداران معرفی می‌شوند، همگی دارای سایز بسیار کوچک و در عین حال قدرت اجرایی فوق‌العاده بالا هستند. اما نکته‌ای که باعث خاص بودن آن‌ها می‌شود، قیمت پایینی است که دارند.

بر اساس گزارش‌ها، این دستگاه دارای چپپ A15 خواهد بود، اما نکته اینجاست که این چیپ همان نسخه‌ای است که در آیفون 13 و آیفون 13 مینی استفاده می‌شود که یعنی دارای پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای خواهد بود. این در حالی است که چیپ A15 استفاده شده در آیفون 13 پرو و پرو مکس دارای ۵ هسته در پردازنده گرافیکی است تا یک مرز تازه بین مدل پایه و پرو ایجاد شده باشد.

به علاوه، یکی دیگر از ویژگی‌های نسل سوم از گوشی‌های سری SE اپل، داشتن قابلیت پشتیبانی از اتصال به اینترنت 5G خواهد بود که به واسطه مودم X60 ساخت شرکت کوالکام انجام می‌شود. حال اگر این شایعه به واقعیت پیوسته و اپل همین نقشه را پیاده‌سازی کند، قاعدتا آیفون SE 3 به ارزان‌ترین گوشی آیفون در بازار جهانی تبدیل خواهد شد. با این وجود، دوربین این محصول دقیقا همان مدلی خواهد بود که سال گذشته در آیفون SE 2020 دیده بودیم و احتمالا همین مورد به یکی از نقطه ضعف‌های بزرگ آن تبدیل خواهد شد. یکی دیگر از نقاط ضعف این محصول نیز داشتن نمایشگر ۴.۷ اینچی IPS LCD به جای OLED خواهد بود که صرفا SE 3 را به یک گوشی کوچک که فقط به درد اجرای برنامه‌های سنگین می‌خورد تبدیل خواهد کرد.

البته از طرفی تجربه گیمینگ روی این دستگاه به واسطه نمایشگر کوچک و باتری کوچک‌تر باز هم خود به یک عذاب برای کاربر تبدیل می‌شود، اما باز هم اگر برخی از این مشخصات شایعه‌ شده توسط اپل اصلاح شوند و شاهد ارتقا‌های بیشتری باشیم، شاید SE 3 یکی از بهترین گوشی‌های کامپکت در میان کل گوشی‌های هوشمند باشد. طبق اعلام این کاربر چینی، ظاهرا روند ساخت مدل SE 3 از اواخر آذر سال جاری شروع شده و تا پیش از بهار سال آینده معرفی خواهد شد که یعنی SE 2020 روال دو ساله خود را طی می‌کند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۳۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين