۰
در هشتمین نشست خبری سازمان نصر تهران مطرح شد:

الکامپ 27 تا 30 بهمن برگزار می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷
الکامپ 27 تا 30 بهمن برگزار می‌شود
الکامپ 27 تا 30 بهمن برگزار می‌شود

آی‌تی‌من- محمد ثروتی گفت: نمایشگاه الکامپ در فضای مفیدی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه قرار بود نمایشگاه الکامپ 1400 تیرماه برگزار شود، بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا و افزایش مبتلایان برگزاری این نمایشگاه به تعویق افتاد. در نهایت صبر کردیم تا انجام واکسیناسیون گسترش یابد و با کاهش شیوع ویروس کرونا و با توجه به تقویم نمایشگاهی، بهترین روزی را که در سال باقی مانده بود، انتخاب کنیم.

ثروتی ادامه داد: بیست و ششمین دوره‌ نمایشگاه الکامپ با همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه بخش‌های مختلفی از جمله الکام استارز را شاهد خواهیم بود.

او همچنین اعلام کرد: امیدواریم بازدید سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و آشنا شدن هر چه بیشتر ایشان را با اکوسیستم نوآوری در برنامه داشته باشیم.

ثروتی در توضیحاتی از روند ثبت‌نام شرکت‌ها خبر داد و گفت: در نوبت اولی که قرار بود نمایشگاه برگزار شود، بیش از ۳۰۰ شرکت بزرگ و کوچک در نمایشگاه ثبت‌نام کردند، بنابراین این شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه بهمن ماه به ثبت‌نام مجدد نیازی ندارند. در عین حال شرکت‌های جدید می‌توانند طی هفته‌های آینده برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کنند و تا فرایند ثبت‌نام شرکت‌ها در نمایشگاه تکمیل شود. امیدواریم با کاهش شیوع کرونا شرکت‌های بیشتری برای ثبت‌نام در الکامپ بیست‌وششم اعلام آمادگی کنند.

او افزود: تعرفه حضور در نمایشگاه الکامپ برای متقاضیان حوزه ICT نسبت به تعرفه‌ای که پیش از این برای برگزاری نمایشگاه در تیرماه اعلام شده بود، تغییری نیافته و با همان تعرفه‌های قبلی از شرکت‌ها برای ثبت نام و حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

ثروتی با تأکید بر اینکه بخشی از نمایشگاه الکامپ امسال به صورت آنلاین هم برگزار می‌شود، ادامه داد: در این نمایشگاه سالن دولت الکترونیکی توسط وزارت ارتباطات برپا می‌شود و این وزارتخانه برنامه‌های جدیدی برای عرضه شبکه ملی اطلاعات و سایر پروژه‌ها در این نمایشگاه خواهد داشت.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 1400 در بخش دیگری از سخنان خود به حضور برخی از کشورهای منطقه‌ در این نمایشگاه خبر داد و افزود: با برخی از شرکت‌های تخصصی در کشورهای سوریه و عراق هماهنگی لازم انجام شده است تا در نمایشگاه الکامپ حضور داشته باشند. در این شرایط شرکت‌های نوآور ایرانی می‌توانند ضمن تعاملاتی که برای‌شان به وجود خواهد آمد، بازار خود در خارج از ایران را گسترش دهند.

او همچنین در رابطه با مقایسه‌ دو نمایشگاه فناوری اطلاعات الکامپ و جیتکس بیان کرد: ما به دنبال رقابت نیستیم. ما بازیگر مهم منطقه در حوزه ICT هستیم و به دنبال این هستیم تا سهم‌مان را از بازار فناوری اطلاعات منطقه حفظ کنیم. این موضوع ممکن نخواهد بود مگر اینکه یک برنامه ریزی بلندمدت برای برگزاری رویدادی مانند الکامپ داشته باشیم. تفاوت الکامپ با جیتکس این است که آنها از سال قبل حتی زمان برگزاری نمایشگاه سال بعد خود را می‌دانند اما در کشور ما تکلیف تاریخ برگزاری نمایشگاه و مجری برگزارکننده آن تا سه ماه پیش از برگزار نمایشگاه مشخص نیست.

 مخالفت نصر تهران با طرح حمایت از حقوق کاربران
حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ نصر تهران نیز در این نشست گفت: هفته‌ گذشته با حضور در شورای مرکزی نصر کشور گزارشی از چند ماه تلاش ثمربخش نصر تهران ارائه کردیم. امیدواریم با حسن نگاه طرفین، ارتباطات بیش از گذشته برقرار شود.

اسلامی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: گرچه نام این طرح به حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی تغییر پیدا کرده است؛ اما نظام صنفی استان تهران از اساس با کلیات این طرح مخالف است. اعضای این سازمان از زمان آغاز رسیدگی به این طرح در مجلس کوشیده‌اند نظرات تخصصی خود را به اطلاع نمایندگان محترم برسانند. ما به دنبال نوعی از همراهی هستیم تا طی آن بدنه‌ صنف و اعضا با کمترین آسیب در این زمینه مواجه شوند.

رئیس هیأت مدیره‌ نصر تهران همچنین گفت: به زودی مجمع عمومی سازمان برگزار می‌شود و بر خلاف سال‌های گذشته در این مجمع موضوعات زیرساختی و قانونی را به اطلاع اعضا خواهیم رساند. در تلاشیم به مصوباتی دست یابیم تا زیرساخت‌های قانونی از جمله اساس‌نامه براساس شرایط و مقتضیات امروزه به روزرسانی شود.

اسلامی همچنین به تعاملات نصر تهران با وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره با وزارت صمت ارتباطات خوبی برقرار کرده‌ایم و جلسه‌ای نیز با قائم مقام وزیر داشتیم. امیدوارم در دوره‌یششم ارتباطات سازمان نصر تهران با وزارت صمت هم به خوبی ارتباط با وزارت فاوا باشد.

رئیس نصر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نقش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در برنامه توسعه شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: نصر تهران مصر است تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بخش خصوصی در زمینه تأمین تجهیزات شبکه ملی اطلاعات نسخه‌پیچی نکند. تنها کلیات نیازها را مطرح کند و اجازه دهد تا بخش خصوصی و صنف بتواند نسخه‌ پیشنهادی خودش را ارائه دهد.

اسلامی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده برای تکمیل این پروژه ملی به بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است. دولت توان تأمین همه این سرمایه را ندارد و قطعاً باید از بخش خصوصی در این زمینه کمک گرفته شود. برآورد ما این است که حداکثر سرمایه‌ای که دولت تأمین خواهد کرد ۵۰ هزار میلیارد تومان است. ما متعهد خواهیم شد در صورت تامین دغدغه‌‎های بخش خصوصی و سودآوری پروژه‌ها همین میزان توسط بخش خصوصی به ویژه اعضای نصر تهران مشارکت و سرمایه‌گذاری شود.

 برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها در بستر بلاکچین
مجید اورعی، عضو هیأت مدیر‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در این نشست با ارائه‌ گزارشی از انتخابات کمیسیون‌های سازمان گفت: در دوره‌ ششم هیأت مدیره کار فشرده‌ای در کارگروه اصلاح ساختار و بازنگری کمیسیون‌های نصر تهران انجام شد و حلقه‌ مفقوده‌ ارتباط روسای کمیسیون‌ها و هیات مدیره پیدا شد و بر همین اساس سه رسته‌ سخت‌افزار و ارتباطات، توسعه‌ینرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات شکل گرفت.

او ادامه داد: انتخابات هر سه رسته طی دو هفته بر بستر بلاکچین برگزار شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشت. در حال نهایی کردن انتخاب رؤسای کمیسیون‌ها هستیم و تا روز چهارشنبه تمامی روسا انتخاب خواهند شد.

اورعی با بیان اینکه براساس آیین‌نامه رؤسای انتخاب شده به هیأت مدیره معرفی می‌شوند، بیان کرد: از هفته‌ آینده قابلیت برگزاری رسمی جلسات کمیسیون‌ها در دوره‌ ششم وجود دارد. در هر کمیسیون 35 عضو خواهیم داشت و ذیل کمیسیون‌ها کارگروه‌های مختلفی می‌تواند تشکیل شود.

رئیس رسته‌ توسعه‌ی نرم‌افزار تأکید کرد: اگر مشارکت اعضای کمیسیون‌ها در جلسات پایین باشد و یا اعضا سه جلسه غیبت متوالی و یا پنج جلسه غیبت در طول یک سال داشته باشند، سلب عضویت خواهند شد و از نفرات بعدی دعوت خواهیم کرد.

رضا قربانی، عضو دیگر هیأت مدیره‌‎ نصر تهران با اشاره به طرح تحول سازمانی گفت: انتخابات کمیسیون‌های نصر تهران در بستر بلاکچین برگزار شد و این موضوع یک دستاورد بزرگ است. نصر تهران این توان را دارد که این تجربه را در ابعاد بزرگتر و با همکاری شرکت‌های فناوری کشور پیاده‌سازی کند.

 مشارکت 72 درصدی در انتخابات کمیسیون‌ها
علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران  نیز گفت: در دوره‌ ششم هیأت مدیره 22 کمیسیون تخصصی در قالب سه رسته مصوب شد. در فراخوان ثبت نام کمیسیون‌ها هزار و 300 نفر متقاضی عضویت در کمیسیون‌ها بودند. پس از پالایش هزار و 93 نفر تأیید صلاحیت شدند. 84 درصد متقاضیان به انتخابات راه یافتند و در نهایت 630 نفر به 22 کمیسیون تخصصی وارد شدند. این افراد مشارکت 72 درصدی در روند انتخابات داشتند و در نهایت57 درصد کسانی که وارد این کارزار شدند توانستند به کمیسیون‌ها راه یابند.

او در توضیحات بیشتری ادامه داد: کمیسیون اینترنت اشیا با 97 درصد مشارکت بالاترین آمار مشارکت را داشت و کمیسیون نرم‌افزارهای پخش و فروشگاهی با 54 درصد پایین‌ترین آمار مشارکت را به خود اختصاص داد.

کشاورز جمشیدیان افزود: براساس آئین‌نامه افراد منتخب 12 کمیسیون که دارای رأی مساوی بودند به قرعه‌کشی راه یافتند. این قرعه‌کشی با حضور حراست سازمان نصر تهران، حراست نصر کشور و بازرسان انجام شد.

او همچنین اعلام کرد که به محض تکمیل انتخابات روسای کمیسیون‌ها، اسامی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهرداد خداوردیان، بازرس نصر تهران نیز با اشاره به برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها گفت: در روند برگزاری انتخابات، گزارشی از تخلفات دریافت نکردم و انتخابات به خوبی برگزار شد.

او با اشاره به تعاملات نصر تهران و کشور ادامه داد: امیدواریم این تعاملات در راستای تأمین منافع تمامی اعضای صنف پیش رود.
 
کد مطلب : ۲۷۷۴۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين