۰
از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

سیستم کنترل هوشمند امضای الکترونیکی صاحبان حق امضا در شرکت‌ها عملیاتی شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۱
سیستم کنترل هوشمند امضای الکترونیکی صاحبان حق امضا در شرکت‌ها عملیاتی شد
سیستم کنترل هوشمند امضای الکترونیکی صاحبان حق امضا در شرکت‌ها عملیاتی شد

آی‌تی‌من- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اطلاعیه‌ای، از راه‌اندازی کنترل سیستمی ‌و هوشمند امضای الکترونیکی پاکت‌های اسناد فنی و مالی هنگام ارسال پیشنهاد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، خبر داد.

سال گذشته دولت دوازدهم طی مصوبه‌ای، حذف فرآیند ارسال نسخ فیزیکی اسناد پاکت‌های «ب» و «ج» (اسناد فنی و مالی) و فراهم شدن امکان امضای الکترونیکی این اسناد را ابلاغ کرد.

در اطلاعیه اخیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی آمده‌است: بدین‌ترتیب، به هنگام بارگذاری اسناد مذکور، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به صورت هوشمند نسبت به کنترل امضای این اسناد اقدام کرده و در صورتی که مجهز به امضای الکترونیکی مدیرعامل و مهر الکترونیکی شرکت نباشد، از بارگذاری آن جلوگیری می‌شود.

اعضای اتاق تهران و فعالان اقتصادی برای اطلاعات بیشتر، می‌توانند سند راهنمای مربوطه را که روی وب‌سایت این سامانه به نشانی setadiran.ir بارگذاری شده، مطالعه کنند.

آئین‌نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، زمستان سال گذشته به تصویب هیات وزیران در دولت دوازدهم رسید. بر اساس این تصویب‌نامه، دستگاه‌های مشمول قانون برگزاری مناقصات و دیگر معامله‌کنندگان بخش عمومی‌ملزم شده‌اند که با ثبت‌نام در سامانه ستاد، تمامی‌مراحل معاملات متوسط و بزرگ خود به جز معاملات محرمانه را از طریق این سامانه و به طور الکترونیکی انجام دهند.
 
کد مطلب : ۲۷۷۴۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما