۰

صادرات یک میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها در سال 2020

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۲
صادرات یک میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها در سال 2020
صادرات یک میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها در سال 2020

آی‌تی‌من- مرضیه شاوردی که روز یکشنبه در جریان بیستمین رویداد «یکشنبه‌‌های صادراتی» این صندوق سخت می‌گفت، افزود: افزود: نهادهای مختلفی همچون دانشگاه‌ها در نظام نوآوری ایران دخیل هستند و همچنین پارک‌های علم و فناوری امکان توسعه فناوری‌ها را فراهم کرده‌اند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، تعداد پارک‌های علم و فناوری را 45 و تعداد مراکز رشد در ایران را 190 مرکز اعلام کرد و گفت: بیش از 6300 شرکت دانش بنیان در ایران فعالیت دارند که از این تعداد، 450 شرکت در سال 2020 یک میلیارد دلار صادرات داشتند.

شاوردی با بیان اینکه نهادهای تامین مالی از اجزای نظام نوآوری کشور هستند و صندوق نوآوری نیز به عنوان یکی از نهادهای تامین مالی در ایران محسوب می‌شود، بیان کرد: این صندوق در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ طرح را مورد ارزیابی قرار داده و به آن‌ها حدود ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات اعطا کرده است.

وی در ادامه به شرکت‌های فعال در حوزه IT و ICT در ایران اشاره کرد و گفت: ۱۵۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه IT و ICT و 1416 شرکت دانش بنیان دیگر در حوزه ماشین‌آلات صنعتی فعالیت می‌کنند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان، تعداد شرکت‌های دانش بنیان ایرانی فعال در حوزه برق را ۱۳۳۹ شرکت، بیولوژی ۲۴۶ شرکت و تجهیزات پزشکی را ۲۲۸ شرکت اعلام کرد و گفت: در حوزه صنایع خلاق با کمترین تعداد شرکت‌ دانش بنیان با ۱۱ شرکت مواجه هستیم که امیدواریم تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه نیز افزایش یابد.

 
کد مطلب : ۲۷۷۴۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما