۰
ستاری اعلام کرد:

برنامه‌های معاونت علمی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴
برنامه‌های معاونت علمی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان
برنامه‌های معاونت علمی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان

آی‌تی‌من-  سورنا ستاری در مراسم رونمایی از دستاوردهای برتر حوزه نفت پارک فناوری پردیس و رونمایی نمادین از تعدادی قرارداد تبادل فناوری شبکه فن بازار ملی ایران که امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت آنلاین برگزار شد، هدف از حضورش در این مراسم را اعلام حمایت این معاونت از ایده‌ها و بروکرها دانست و افزود: حمایت از دستاوردهای فناورانه در حال توسعه است هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و ما همچنان ارائه حمایت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در یک جبهه مبارزه می‌کنیم که بتوانیم در حوزه‌های فناورانه کشور را به مرتبه‌ای از پیشرفت برسانیم، اظهار کرد: توسعه فناوری یک فرهنگ جدید در کشور ما به شمار می رود و این فرهنگ سازی را از ابتدا در دستور کار قرار دادیم. ستاری خاطر نشان کرد: اکنون بخش دولتی به این نتیجه رسیده که می تواند سرمایه گذار خوبی روی طرح‌های فناورانه باشد که نمونه آن را روز گذشته با ساخت یک رام قطار دیدیم. سرمایه گذاری روی مترو و واگن های قطار یک سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی است که این اتفاق افتاده و به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان یک رام قطار بومی‌سازی شده است. معاون علمی رییس جمهور با بیان اینکه شرکت‌های خارجی واگن ساز نبودند و با پول ایران واگن ساز و متروساز شدند، ادامه داد: کشور در این مسیر به جای آنکه بر روی نیروهای انسانی خود سرمایه گذاری کند، در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرد، ولی این روند شکسته شد و الان واگن‌های قطار چند میلیون دلاری با ۲۰ میلیون یورو و بومی سازی ۸۵ درصدی در کشور ساخته می شود.

 ستاری گفت: علاوه بر حمایت‌ها و بومی سازی، در موضوعات دیپلماسی فناوری و صادراتی برنامه‌های جدی را آغاز کردیم. تاسیس خانه‌های فناوری و نوآوری در خارج از کشور نمونه‌ای از این اقدامات است که با کمک بخش خصوصی اجرایی شده است. وی با تاکید بر اینکه امیدواریم سال آینده سال خوبی در حوزه فناوری باشد، گفت: فن بازار ملی ایران تاکنون جهش خوبی داشته و انعقاد قراردادهای امروز هم خوب بوده، اما کافی نیست و فروش ۳۰۴ میلیارد تومان عدد قابل قبولی نیست. ما باید کشوری باشیم که به تولیدات خود و صادرات آنها افتخار کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که تغییر فرهنگ در حوزه فناوری با اجبار و حضور ژنرال‌ها نیست، گفت: تحول فناوری نیاز به سرباز ندارد، بلکه باید این تحول در میان مدیران و سایر اجزای این اکوسیستم رخ دهد.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۹۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما