۰

یاهو از چین خارج شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲
یاهو از چین خارج شد
یاهو از چین خارج شد

آی‌تی‌من-  یاهو با انتشار بیانیه‌ای در وب سایتش اعلام کرد که ارائه محتوا به کاربران در سرزمین اصلی چین را از اول نوامبر متوقف کرده است. این شرکت کاربران یاهو و AOL را از وب سایت خود به لینک‌های دیگر هدایت کرد. رسانه‌های چین روز سه شنبه خبر این اقدام یاهو را منتشر کردند.

سخنگوی یاهو به رویترز گفت: با توجه به چالش فزاینده فضای کسب و کار و حقوقی در چین، مجموعه سرویس‌های یاهو از اول نوامبر دیگر در سرزمین اصلی چین قابل دسترس نیست. یاهو به حقوق کاربران و اینترنت آزاد متعهد مانده است و از کاربران برای حمایت‌شان تشکر می‌کند.

اقدام یاهو به دنبال اقدام مایکروسافت صورت گرفت که ماه گذشته فعالیت شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین را در چین متوقف کرد. لینکدین به فضای فعالیت پرچالش و الزامات رگولاتوری بیشتر در چین به عنوان دلایل توقف فعالیتش در این کشور اشاره کرد.
یاهو در چند سال اخیر حضورش در چین را به شکل قابل ملاحظه‌ای تعدیل کرده بود. این شرکت تا پیش از روز دوشنبه یک اپلیکیشن هواشناسی و چند صفحه در چین اداره می‌کرد که مقالات خبری را به زبانهای خارجی نشان می‌دادند.

یاهو در سال ۱۹۹۸ وارد چین شد و در سال ۲۰۱۲ با گروه علی بابا برای فروش سهم خود در این غول تجارت الکترونیکی توافق کرد. تحت این قرارداد علی بابا اجازه یافت یاهو چاینا را به مدت چهار سال تحت برند یاهو اداره کند.

یاهو چاینا مدتی بعد سرویس ایمیل و پورتال وب خود را تعطیل کرد اما این برند مرکز تحقیقات و توسعه جهانی خود در پکن را تا سال ۲۰۱۵ حفظ کرده بود اما این مرکز هم در آن سال تعطیل شد.

خروج یاهو از چین همزمان با وضع محدودیتهای جدید برای شرکتهای اینترنتی در حوزه‌های مختلف از محتوا گرفته تا حریم خصوصی مصرف کننده و اعلام قوانین جدید روی می‌دهد.

شرکت Verizon Communications یاهو و کسب و کار رسانه‌ای دیگر خود را در ماه مه به مبلغ پنج میلیارد دلار به آپولو گلوبال فروخت.

بر اساس گزارش رویترز، وب سایت چینی وبلاگ فناوری انگجت که در این توافق فروخته شد روز سه شنبه غیرقابل دسترس بود و تنها اطلاعیه یاهو را نشان داد که دیگر محتوا برای کاربران در سرزمین اصلی چین فراهم نمی‌کند.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۴۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين