۰

سرقت جدید رمزارزها؛ این بار ۱۲۵میلیون دلار

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
سرقت جدید رمزارزها؛ این بار ۱۲۵میلیون دلار
سرقت جدید رمزارزها؛ این بار ۱۲۵میلیون دلار

آی‌تی‌من- مالتی چین که در سال 2020 تأسیس شده است، به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات زنجیره‌ای متقابل عمل می‌کند و به کاربران رمزارز اجازه می‌دهد وجوه خود را از طریق بلاک چین‌های مختلف منتقل کنند.

این شرکت خود را یک پیشرو از نظر امنیت، سرعت زنجیره متقابل و هزینه می‌نامد که چند زنجیره را به هم متصل می‌کند.

عصر پنجشنبه، این شرکت اعلام کرده است که برخی از دارایی‌های این پلتفرم، به طور غیرعادی به آدرسی نامعلوم منتقل شده‌اند.

مالتی چین می‌گوید: تیم ما مطمئن نیست چه اتفاقی افتاده است و در حال حاضر در حال بررسی است. توصیه می‌شود که همه کاربران استفاده از خدمات مالتی چین را به حالت تعلیق درآورده و کلیه تأییدیه‌های قرارداد مربوط به مالتی چین را لغو کنند.

ساعاتی بعد، این شرکت گفت که تمام خدمات متوقف شده است و خاطرنشان کرد که هر تراکنش پل در حال انجام روی زنجیره منبع گیر خواهد کرد.

صبح جمعه اما این شرکت ضمن انتشار پیام عذرخواهی، تأیید کرد که آنها هک شده‌اند.

محققان چندین شرکت امنیتی بلاک چین می‌گویند که این ضرر حدود 126 میلیون دلار بوده است.

شرکت امنیتی پکشیلد (PeckShield) تایید کرده است که هکرها میلیون‌ها سکه مبتنی بر دلار آمریکا مانند USDT و USDT و همچنینETH، بیت‌کوین و غیره را سرقت کرده‌اند.

شایعاتی مبنی بر اینکه این حمله سایبری کار یک هکر کلاه سفید بوده است نیز مطرح شده است، اما از بعدازظهر جمعه، مشخص نیست که آیا این ادعاها درست هستند یا خیر.

مالتی چین از ماه می‌با مشکلات مختلفی روبرو بوده است، زمانی که به عموم مردم گفت که به دلیل شرایط غیرقابل پیش‌بینی با مشکلات متعددی مواجه شده است.

این شرکت در 31 مه گفته بود:تیم ما هر کاری که ممکن است برای حفظ پروتکل در حال اجرا انجام داده است، اما ما در حال حاضر نمی‌توانیم با مدیر عامل ژائوجون (Zhaojun) تماس بگیریم و دسترسی سرور لازم را برای نگهداری به دست آوریم.

این شرکت چندین مشکل فنی دیگر را فهرست کرده که آنها در تلاش برای رفع آنها بوده‌اند؛ زیرا فراتر از مجوزها و توانایی فعلی تیم بوده است.

علیرغم این نگرانی‌ها، این پلت فرم تا آخرین حادثه به کار خود ادامه داد.

چانپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس در توییتر گفته است که این یکی دیگر از یک سری هک است که مالتی چین را تحت تأثیر قرار داده است، اما هیچ تأثیری بر بایننس نداشته است.

وی در این باره می‌گوید:این حملات بر روی کاربران بایننس یا خود بایننس تأثیری ندارد. ما مدتی قبل همه دارایی‌ها را مبادله کرده‌ایم و سپرده‌ها را بسته‌ایم. با این وجود، ما برای کمک به بهبود این وضعیت، کمک خواهیم کرد.

پل‌های زنجیره‌ای مانند مالتی چین، همچنان در سال 2023 پس از سرقت میلیاردها دلار در طول سال 2022، هدف هکرها هستند.

پکشیلد می‌گوید که 1.92 میلیارد دلار مرتبط با پل‌های زنجیره ای در 3 سال گذشته به سرقت رفته است.

بزرگترین سرقت‌ها تاکنون بیش از 600 میلیون دلار بوده است که از شبکه رونین در سال 2022 و شبکه پولی در سال 2021 گرفته شده است.

پل کرم چاله 320 میلیون دلار مورد سرقت قرار گرفت در حالی که پل نومد و پل هورایزن بیش از 100 میلیون دلار ضرر کردند.

چندین مورد از این حملات به گروه بدنام ای پی تی (APT) کره شمالی، لازاروس، نسبت داده می‌شود؛ چرا که وجوه دزدیده شده به عنوان یکی از بزرگترین منابع مالی این کشور برای برنامه هسته ای این کشور بوده است.

به گفته محققان بلاک چین در شرکت الیپتیک (Elliptic)، اعتقاد بر این است که لازاروس بیش از 2 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را از صرافی‌های ارز دیجیتال و خدمات مالی غیرمتمرکز سرقت کرده است.

 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۸۱۳۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما