۰

پیش‌بینی درآمد ۱۸۹ میلیارد دلاری بازی‌‌های رایانه‌ای

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷
پیش‌بینی درآمد ۱۸۹ میلیارد دلاری بازی‌‌های رایانه‌ای
پیش‌بینی درآمد ۱۸۹ میلیارد دلاری بازی‌‌های رایانه‌ای

آی‌تی‌من-  صنعت بازی‌های رایانه‌‌ای از صنایع پردرآمد در اقتصاد فضای مجازی در دنیا محسوب می‌شود. براساس آمارهای ارائه شده درآمد بازی‌های رایانه‌‌ای در سال 2022 در دنیا بیش از 189 میلیارد دلار پیش بینی شده است. هم اکنون کشورهای چین، آمریکا و ژاپن، در صدر کشورهای دارای بیشترین گردش مالی و درآمد در صنعت بازی قرار دارند، به‌طوری که درآمد چین از بازی در سال‌2021 رقم 3/49 میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال 2025 به 2/71 میلیارد دلار برسد. در این گزارش به مقایسه حقوق، دستمزدهای و رضایتمندی بازیگران و فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌‌ای در بعضی از کشورهای اروپایی در سال 2021 می‌پردازیم:

 انگلستان:
میانگین درآمد در حوزه بازی‌های رایانه‌‌ای در انگلستان به 42000 پوند می‌رسد که این میزان تقریبا با درآمد سالیانه در اروپای شمالی/ غربی برابر می‌باشد. بیشترین درآمد به مدیران ارشدی که بیش از 5 نفر را مدیریت می‌کنند، تعلق می‌گیرد. در رده‌های ارشد میانگین دستمزد مردان بالاتر از زنان است، با این حال در رده‌های تازه‌کار و نیمه حرفه‌ای زنان به طور میانگین حقوق بیشتری دریافت می‌‎کنند.

اگرچه در این دوره شاهد افزایش مزایای شغلی از جمله مستمری بازنشستگی، امتیازات و آموزش‌های مرتبط با زمینه‎‌ی فعالیت و … نسبت به سال 2019 بوده‌ایم با این حال تنها 35‌ درصد از افراد به طور قطع از وضعیت شغلی خود رضایت کامل داشته و به فکر تغییر موقعیت نبوده‌اند، 65‎ درصد از فعالان این حوزه بنابر دلایل مختلف در پی فرصت‎‌های شغلی به مراتب بهتری هستند‌.

 شمال و غرب اروپا:
میانگین درآمد در این صنعت در شمال و غرب اروپا حدود 49000 یورو است که کشورهای نوردیک نسبت به سایر کشورهای این منطقه از دستمزد بالاتری برخوردار هستند. به تبع در حالی که تنها 17‎ درصد از افراد در مناطق نوردیک در جستجوی موقعیت‌های شغلی جدید و مناسب‌تری هستند، 36‎درصد از افراد در فرانسه به دنبال فرصت‌های شغلی متفاوت است.

در کشورهای این ناحیه نیز بیشترین درآمد مربوط به مدیران ارشد است، و بیشترین جهش در میزان حقوق دریافتی مربوط به ارتقاء سطح در این موقعیت شغلی [مدیریت] است، نکته قابل توجه دیگر در این حوزه پایین بودن میزان حقوق زنان تقریبا در تمامی‌سطوح کاری از مردان هم‌رده‎ی خود است.

 جنوب و شرق اروپا:
میانگین حقوق در کشورهای این منطقه 36000 یورو است. طبق داده‌های موجود در سطح جهانی، اغلب شاغلین در این حوزه ترجیح دادند تا پیشنهادات شغلی جدید را در راستای باقی ماندن در سمت فعلی خود و به پایان بردن پروژه رد کنند، اما در اروپای جنوبی و شرقی 18 درصد از پیشنهادات شغلی به علت پایین بودن حقوق پیشنهادی با پاسخ منفی مواجه شده است.

نسبت افرادی که قصد تغییر شغل در سال 2021 را دارند، بسته به مدت زمانی که شخص در شرکت فعلی مشغول به کار بوده، بسیار متفاوت است، تقریبا همه کسانی که کمتر از یک سال در شرکت کنونی خود مشغول کار بوده‌اند، اظهار داشتند که به طور قطع و یا به طور بالقوه به دنبال تغییر شغل در سال جاری هستند. افرادی که در اروپای شرقی و کانادا بازی‌های کنسولی می‌سازند، نسبت به سایر پلتفرم‌ها بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند، اما افرادی که در حوزه تولید بازی‌های موبایل در ایالات متحده، اروپای شمالی، اروپای غربی ، انگلستان و اروپای جنوبی مشغول به فعالیت هستند، به طور متوسط حقوق و دستمزد بیشتری نسبت به سایر پلتفرم‌ها دریافت می‌کنند. به طور کلی در حوزه بازی‌های رایانه‌‌ای در اروپا، متوسط حقوق زنان در تمام سطوح ارشد کمتر از همتایان مردشان بود، با افزایش سابقه نیز این شکاف بیشتر شده است. متوسط سرانه حقوق برای مردان 44000 یورو و برای زنان 33000 یورو است (سالانه، ناخالص). در اروپای شرقی بیشترین فاصله میان حقوق و دستمزد زنان و مردان وجود دارد (حقوق زنان 28 درصد کمتر است).

  حقوق دریافتی هنرمندان بازی‌های رایانه‌‌ای
میانگین حقوق دریافتی هنرمندان فعال در حوزه بازی 39000 پوند است؛ حقوق و دستمزد افرادی که از مایا به جای تری‌دی مکس استفاده می‌کنند به طور متوسط بیشتر بوده، اگرچه افرادی که می‌توانند از هر دو نرم‌افزار به صورت حرفه‌ای استفاده کنند بیش سایر افراد توانایی کسب درآمد به مراتب بیشتری دارند. درآمد هنرمندان فنی در مقایسه با سایر هنرمندان در صنعت بازی بیشتر است، اگرچه در سطح Senior و Lead هنرمندان VFX با سطح دستمزد  گروه مذکور یکسان بوده یا از آن فراتر می‌رود.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۷۵۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما