۰

آغاز روند اجرایی‌سازی «سند صیانت از کودکان در فضای مجازی»

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰
آغاز روند اجرایی‌سازی «سند صیانت از کودکان در فضای مجازی»
آغاز روند اجرایی‌سازی «سند صیانت از کودکان در فضای مجازی»

آی‌تی‌من-  ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در این جلسه گفت: این سند حاصل مذاکرات متعدد با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط بوده و باید تمامی ‌مسوولان همت کنند تا این مهم به انجام برسد تا بخش بزرگی از فضای مجازی که بصورت بسیار حساس نسل آینده ما را می‌سازد بیش از پیش امن و قابل استفاده شود و بتوانیم در برابر آسیب‌های فضای مجازی از کودکان و نوجوانان حفاظت کنیم.

فیروزآبادی با تاکید بر این که سند صیانت نیاز به نگاه حمایتی دارد، گفت: می‌توان برای اجرای این سند از ظرفیت بسیاری از سازمان‌های فعال دراین حوزه نیز استفاده کرد و مرکز ملی فضای مجازی از این همکاری استقبال می‌کند.

وی درباره مباحث محتوایی این سند گفت: باید به مساله بازی‌های فضای مجازی در حوزه کودکان توجه شده و همچنین نقش خانواده‌ها در این سند پررنگ‌تر شود. این جلسه با حضور مسوولان دستگاه‌های مرتبط همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دادگستری، حوزه علمیه قم، دادستانی، معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان امور اجتماعی کشور، صدا و سیما، سازمان بهزیستی و اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.
 
کد مطلب : ۲۷۷۶۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين