۰
مهاجرت بزرگ به «راهکاران فانوس»

همکاران سیستم وارد صنایع فولاد، لوازم خانگی و فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰
همکاران سیستم وارد صنایع فولاد، لوازم خانگی و فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای می‌شود
همکاران سیستم وارد صنایع فولاد، لوازم خانگی و فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای می‌شود

آی‌تی‌من-  نشست خبری مدیرعامل و هیات مدیره جدید شرکت همکاران سیستم روز چهارشنبه گذشته برگزار شد و مدیران همکاران سیستم، برنامه‌های آینده این شرکت را تشریح کردند.

در ابتدای این نشست، مهدی انصاریان، عضو هیات مدیره همکاران سیستم درباره تغییرات مدیریتی این شرکت گفت: سرعت تغییرات فناوری و مدل‌های کسب‌وکار، موجب شده که عامل رشد در شرکت‌ها نسبت به سایر عوامل از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: سرعت تغییرات آنقدر بالاست که اگر شرکت‌ها از هوشمندی مناسب برای همراهی با آنها برخوردار نباشند، حتی حیات شرکت در معرض خطر قرار می‌گیرد.

انصاریان گفت: بنیان‌گذاران همکاران سیستم از چند سال قبل تصمیم گرفتند که با استفاده از ذخیره مدیریتی شرکت، به سمت جوانگرایی در مدیریت حرکت کنند و به تدریج در سطح مدیریت ارشد جوانان توانمند را وارد کنند. این اطمینان در سال‌های اخیر ثابت کرد که با این رویکرد، رشد و توسعه شرکت نیز تضمین خواهد شد.

وی گفت: با این تغییر نگاه، بنیان‌گذاران همکاران سیستم در قالب شرکت «دانا» به سیاست‌گذاری کلان می‌پردازند و شرکت به دست مدیران جوان اداره می‌شود.

ورود به بازارهای جدید
در ادامه این نشست، محمد عزیزاللهی، مدیرعامل جدید همکاران سیستم که مهرماه امسال به این سمت برگزیده شد، با بیان اینکه خلق ارزش در مجموعه همکاران سیستم مهم‌ترین هدف و شاخص است، گفت: این شرکت هم اکنون برای بیش از 1700 نفر اشتغال ایجاد کرده، برای 73 هزار مشتری خلق ارزش کرده و با 260 دانشگاه همکاری می‌کند. همچنین رتبه همکاران سیستم بین 500 شرکت برتر ایران، هم اکنون 228 است.

وی با بیان اینکه همکاران سیستم برای بخش‌های مختلف بازار، از اصناف تا شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های دولتی راهکار دارد، افزود: هم اکنون 68 درصد شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس و 58 درصد از 500 شرکت برتر ایران از محصولات همکاران سیستم استفاده می‌کنند.

عزیزاللهی ادامه داد: در میان صنایع مهم کشور نیز، 71 درصد از شرکت‌های صنعت سیمان، 53 درصد از شرکت‌های داروسازی، 66 درصد از شرکت‌های پتروشیمی و فراورده‌های نفتی، 58 درصد از صنایع غذایی، 69 درصد از شرکت‌های صنعت کاشی و سرامیک و 38 درصد از شرکت‌های صنعت قطعه‌سازی مشتری محصولات همکاران سیستم هستند.

مدیرعامل همکاران سیستم سپس از برنامه این شرکت برای ورود به بازارهای جدید خبر داد و گفت: وارد صنعت خرده فروشی شده‌ایم و در سال 1401 راهکار توسعه یافته ما به این بازار عرضه خواهد شد. همچنین با محصول راهکاران در صنعت فولاد و لوازم خانگی وارد شده‌ایم.

به گفته وی، ورود به بازار بخش‌عمومی با راهکاران تحت وب این شرکت نیز صورت گرفته است.

عزیزاللهی همچنین درباره شبکه همکارن این شرکت توضیح داد: هم اکنون 110 نماینده فروش و استقرار راهکاران ابری در کشور فعال هستند و 12 شرکت هم‌پیمان نیز با رویکرد برون‌سپاری در 12 استان کشور شکل گرفته که به صورت مستقل و تحت استراتژی همکاران سیستم به توسعه محصولات جدید تحت پلتفرم راهکاران ابری می‌پردازند.

وی همچنین از راه‌اندازی پلتفرم یا بازارگاهی به نام «بازار» خبر داد که محصولات این شرکت‌های هم‌پیمان، روی آن عرضه می‌شود. در این مارکت پلیس، شرکت‌های تولید کننده می‌توانند روی پلتفرم راهکاران به تولید محصول بپردازند.

عزیزاللهی اعلام کرد که هم اکنون 56 محصول روی این پلتفرم قرار گرفته است.

مدیرعامل همکاران سیستم با بیان اینکه این شرکت همچنان به صورت مستقیم در 6 استان بزرگ کشور حضور دارد، افزود: 7 شرکت خدمات پشتیبانی به عنوان پشتیبان‌یار، 80 درصد خدمات پشتیبانی شرکت را به عهده دارند.

 مهاجرت به راهکاران فانوس
عزیزاللهی سپس با بیان اینکه معماری راهکاران فانوس از سال گذشته آغاز شده است، گفت: با استفاده از این معماری و فناوری‌های نوی به کار رفته در آن، راهکاران هم از نظر رابط کاربری و هم زیرساختی توسعه پیدا کرده و این امکان به وجود آمده که محصولات دیگر را نیز روی آن توسعه بدهیم.

وی گفت: از زمستان امسال عرضه اولیه این معماری را با یک محصول شروع می‌کنیم و به تدریج کل مشتریان شرکت به راهکاران فانوس منتقل خواهند شد.

وی همچنین اعلام کرد که سپیدار ابری با معماری جدید و فناوری روز، در سال آینده به بازار خواهد آمد.

 اول، ابر
عزیزاللهی سپس به اهمیت فناوری ابری برای همکاران سیستم پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر فناوری ابر جزو استراتژی‌های اصلی شرکت بوده است.

وی به روند فروش راهکاران ابری اشاره کرد و گفت: تعداد مشتریان این راهکار هم اکنون به 2000 مشتری رسیده و برآورد می‌کنیم که تا پایان سال این تعداد به حدود 2400 مشتری برسد؛ روندی که با عرضه سپیدار ابری در سال آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شرکت «ابرآمد» نیز دو سال قبل، با مشارکت همکاران سیستم و شرکت داده‌پرداز رمیس با هدف ایجاد یک خدمات دهنده ابری شکل گرفت.

عزیزاللهی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که این شرکت به عنوان یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در سال‌های آینده سهم قابل توجهی از درآمدهای همکاران سیستم را به خود اختصاص بدهد.

 چشم‌انداز: رهبری در تمامی بازارها
مدیرعامل همکاران سیستم سپس به تشریح رویکردها و چشم‌انداز آینده این شرکت پرداخت و گفت: طبق رویکردهایی که درهیات مدیره شرکت مورد توافق قرار گرفته، استراتژی «رهبری محصولی» را در بازار پیگیری می‌کنیم. به این معنی که همکاران سیستم در هر بازاری که وارد می‌شود، باید رهبر بازار باشد و هم اینکه بتواند قابلیت‌های جدید را به خود جذب کند.

رویکرد بعدی همکاران سیستم به گفته مدیرعامل، «موفقیت مشتری» است. وی توضیح داد: به دنبال این هستیم که مشتریان همکاران سیستم در طول تجربه همکاری با این شرکت، همواره احساس موفقیت بکنند.

توسعه سرمایه انسانی، سومین رویکردی است که در همکاران سیستم پیگیری می‌شود. عزیزاللهی گفت: تغییرات سریع بازار می‌طلبد که افراد توسعه‌یافته‌تری داشته باشیم و مسیر توسعه و یادگیری را برای آنها فراهم کنیم.

چهارمین رویکرد همکاران سیستم نیز «توسعه شبکه» است که به گفته عزیزاللهی، مهم‌ترین اهرم در توسعه کسب‌وکار این شرکت در تمامی لایه‌ها محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: در قالب این استراتژی به دنبال این هستیم که شرکت‌های چابک یا دارای سهم بازار را به مجموعه اضافه بکنیم.

 تملک «ابرآمد» از سوی همکاران سیستم
بخش پایانی نشست خبری هیات مدیره همکاران سیستم به پرسش‌های خبرنگاران اختصاص داشت.

فرید فولادی، رییس هیات مدیره همکاران سیستم، در پاسخ به سوال فناوران، مبنی بر دلیل سرعت کم پیشرفت ابرآمد و نامشخص بودن تکلیف مدیریت عاملی آن، با تایید این موضوع گفت: روزی که به مفهوم «کلاد فرست» رسیدیم، نتیجه گرفتیم که نیاز به زیرساخت‌های مناسب داریم. ابرآمد با همین هدف و عرضه خدمات ابری به مشتریان تاسیس شد.

وی افزود: ابرآمد برای ما یک شرکت راهبردی است؛ اما در مورد آینده این شرکت با «رمیس» توافق نظر نداشتیم، بنابراین همکاران کل سهام این شرکت را خریداری کرده و راهش در این زمینه از رمیس جدا شده است.

فولادی همچنین اعلام کرد که شخصا به عنوان مدیرعامل ابرآمد در آن شرکت مستقر خواهد شد.

سوال دیگر خبرنگار فناوران، در مورد دلایل تاخیر در ورود به بازار خرده فروشی بود.

این شرکت در سال 1390 نیز خبر از ورود به بازار خرده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای داده بود که این وعده تا کنون به عملی نشده است.

محمد عزیزاللهی نیز در پاسخ به این سوال توضیح داد: در آن زمان، محصولی را برای فروشگاه‌ها توسعه دادیم که هم‌زمان شد با شکل‌گیری راهکاران. اما آن محصول، یکپارچگی لازم را با سایر محصولات شرکت نداشت. بنابراین ظرف دو سال گذشته، محصول را تحت پلتفرم راهکاران بازسازی کردیم و امیدواریم سهم مناسبی از بازار را به دست بیاورد.

وی همچنین اعلام کرد که همکاران سیستم با محصول جدید خود، از سال آینده وارد بازار هایپرمارکت‌ها می‌شود.

وی در مورد آمار فعالیت استارتاپ «دلینو» نیز گفت: از نظر تعداد سفارش با رقیب اصلی در بازار فاصله زیادی داریم. این شرکت هم‌اکنون روزانه 3 هزار سفارش دریافت می‌کند و با حدود 300 رستوران نیز قرارداد دارد.

عزیزاللهی گفت: دلینو، علاوه بر دلیوری برخط، سرویس «ناهارتایم» را هم اضافه کرده که یک سرویس شرکتی است و حدود یک‌هزار سفارش روزانه دارد. زمینه فعالیت دیگر دلینو نیز طراحی سایت‌های اختصاصی است.

وی تاکید کرد که دلینو به درآمد خوبی رسیده است.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۶۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما