۰
رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات:

۱۰ درصد کاربران تا ۴ سال دیگر به 5G مجهز می‌شوند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
۱۰ درصد کاربران تا ۴ سال دیگر به 5G مجهز می‌شوند
۱۰ درصد کاربران تا ۴ سال دیگر به 5G مجهز می‌شوند

آی‌تی‌من- صادق عباسی شاهکوه از آغاز برنامه ریزی برای مقررات گذاری و تخصیص فرکانس ورود فناوری نسل پنجم تلفن همراه (۵G) خبر داد و گفت: در حکم مأموریت اینجانب به عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بر حفظ کیفیت ارتباطات موبایل و ارتقا به تکنولوژی‌های جدید از جمله نسل پنجم ارتباطات همراه تاکید شده است.

وی ادامه داد: همچنین مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز این تکلیف را مشخص کرده است که پوشش سراسری با سرعت متوسط حداقل ۱۰ مگابیت بر ثانیه برای اینترنت داشته باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: این سرعت هم اکنون به طور متوسط ۵ مگابیت بر ثانیه است. ما باید طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی به سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه برسیم یعنی سرعت و کیفیت اینترنت باید دو برابر شود.

عباسی شاهکوه خاطر نشان کرد: در این مصوبه تاکید شده که ۱۰ درصد کاربران در افق ۱۴۰۴ باید به سمت تکنولوژی جدید حرکت کنند و این به معنای آن است که ما باید تا ۴ سال دیگر ۱۰ درصد کاربران مان را روی نسل پنجم تلفن همراه (5G) داشته باشیم.

وی یادآور شد: از هم اکنون برای تحقق این هدف مهم برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده‌ایم و بحث تخصیص فرکانس و مقررات گذاری را در برنامه داریم.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۷۷۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما