۰

معرفی نماینده وزارت ارتباطات در کمیسیون طرح حمایت از کاربران

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
معرفی نماینده وزارت ارتباطات در کمیسیون طرح حمایت از کاربران
معرفی نماینده وزارت ارتباطات در کمیسیون طرح حمایت از کاربران

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور با بیان این مطلب گفت: معتقدیم که این طرح در کنار نقاط مثبت برخی نقاط چالش برانگیز هم دارد که باید بررسی شود.

وی افزود: پیش نویس این طرح به معنای اجرای آن نیست و قرار است کمیسیون مشترکی از نمایندگان مختلف آن را بررسی کنند. ما در مورد این طرح نظرات جدی داریم و با توجه به فضای همراهی و نخبگانی که در مجلس وجود دارد می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.

زارع پور با تاکید بر اینکه فضای مجازی را می‌توان نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته کرد، گفت: نگاه دولت سیزدهم این است که از فرصت فناوری اطلاعات برای پیشرفت کشور نهایت استفاده را ببرد.

وی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست، اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات به این معناست که ما در داخل کشور یک شبکه پرظرفیت داشته باشیم که وقتی می‌خواهیم به ارتباطات بین‌الملل هم مرتبط شویم، حداکثر ظرفیت به کمک آید و مردم تجربه کاربری خوبی داشته باشند.

زارع پور با بیان اینکه برنامه ما در وزارت ارتباطات این است که در چهار سال آینده، به تک‌تک خانه‌های مردم، فیبر نوری ببریم و پروژه فیبر در منزل را اجرا کنیم که مردم سرعت‌های چند ده گیگی را تجربه کنند، گفت: البته پروژه فیبر نوری منازل، کار سخت و پیچیده‌ای است که نیاز به یک عزم ملی دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبات شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: اگر مصوبات شورای عالی فضای مجازی درباره طرح کلان شبکه ملی اطلاعات که ۵۳ کلان‌پروژه برای آن تعریف شده و حدود ۷ پروژه در حوزه وزارت ارتباطات است را مبنا قرار دهیم، شاید نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته باشد. اینجا افق را سال ۱۴۰۴ گذاشتند و ما تلاشمان این است که ظرف دو تا حداکثر سه سال آینده، شبکه ملی اطلاعات را به‌شکل کامل محقق کنیم.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۷۳۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما