۰

دومین استماع نخبگانی طرح صیانت برگزار شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
دومین استماع نخبگانی طرح صیانت برگزار شد
دومین استماع نخبگانی طرح صیانت برگزار شد

آی‌تی‌من- صادق ستاری فرد مدیرکل دفتر فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست هم اندیشی نخبگان در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران گفت: به دنبال قانونی با پشتوانه اجماع نخبگانی هستیم.

نشست استماع نخبگانی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی روز قبل در محل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌با حضور حضور جمعی از اساتید رشته‌های حقوق، ارتباطات و جامعه شناسی، نمایندگان اندیشکده‌ها، پژوهشگاه‌های مختلف و نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

در این نشست که به ریاست کمیل قیدرلو معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مورد نقد و بررسی اعضای حاضر قرار گرفت. صادق ستاری فر مدیرکل دفتر فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس در توضیح این نشست عنوان کرد: با ارجاع طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی از سوی کمیسیون مشترک این طرح به مرکز پژوهش‌ها، جهت بررسی بیشتر ابعاد فنی این طرح مقرر شده 10 جلسه با حضور کارشناسان، اساتید، ذینفعان، ذیربطان و دستگاه‌های اجرایی برگزار شود تا نهایتاً طرح با اعمال نظر نامبردگان اصلاح شود. وی با بیان اینکه امروز نخستین نشست نخبگانی با حضور جمعی از اساتید رشته‌های حقوق، ارتباطات و جامعه شناسی، نمایندگان اندیشکده‌ها، پژوهشگاه‌های مختلف و نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، افزود: در این نشست مباحث مهمی‌درباره کلیات و مواد طرح صورت گرفت.

ستاری‌فر گفت: بررسی‌های صورت گرفته و نظرات اخذ شده، نشان می‌دهد که اکثر نخبگان در این حوزه معتقدند کشور ما نیازمند یک قانون در این حوزه است، اما نکات و نقدهایی نسبت به برخی از مواد مطرح شد.

مدیرکل دفتر فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: نقدها و نکات مذکور در 4 محور اصلی «ساختار تنظیم گری»، «شرایط فعالیت خدمات پایه کاربردی و پتلفرم‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند»، «نظام حمایت از خدمات پایه کاربردی و حمایت از حقوق کاربران» و «مسوولیت‌ها و ضمانت‌های اجرایی که در این طرح باید پیش بینی شود» مطرح شد.

وی یادآور شد: مرکز پژوهش تلاش می‌کند پس از برگزاری این سلسله نشست‌های نخبگانی، نظرات اساتید و کارشناسان این حوزه را در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهد و افزون بر این، نظرات مذکور را در متن طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی لحاظ کند تا بتوانیم به قانونی برسیم که پشتوانه اجماع نخبگانی در حوزه فضای مجازی را داشته باشد.
 
مرجع : مرکز پژوهشهای مجلس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۷۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما