۰
همزمان با وقوع آتش‌سوزی جدید

ساخت طبقات اضافه در پاساژ علاالدین تخلف است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲
ساخت طبقات اضافه در پاساژ علاالدین تخلف است
ساخت طبقات اضافه در پاساژ علاالدین تخلف است

آی‌تی‌من-  مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در حاشیه صحن شورا در جمع خبرنگاران درباره ماجرای پاساژ علاءالدین و رأی کمیسیون ماده 38 اظهار داشت: این کمیسیون مربوط به معاملات شهرداری و نه مسائل شهرسازی است در حالی که در مورد ماجرای علاء‌الدین مسأله شهرسازی در کمیسیون مطرح شده است.

 وی گفت: در مدیریت سابق شهرداری و حدود 5 سال پیش یک طبقه اضافه این ساختمان حذف شد و الان می‌خواهند دو طبقه اضافه بسازند.
رئیس شورای شهر تهران گفت: من نامه‌ای را برای کمیسیون ماده 38 تهیه کرده‌ام تا در چارچوب قوانین حرکت صورت بگیرد این کمیسیون فقط در حوزه معاملات و اختلافات مربوط به معاملات می‌تواند برسی‌های لازم را انجام و تأیید کند.

چمران تأکید کرد:‌ رأی صادره در مورد ساخت اضافه دو طبقه بنا در علاء‌الدین باید لغو شود جایی که خلاف داشته و بر اساس کمیسیون ماده 100 آن را خراب کرده‌ایم الان مردم چه فکری می‌کنند که دوباره تصمیم به دو طبقه اضافه ساخت گرفته شود.

در خبر دیگری در خصوص این پاساژ، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع حریق در ساختمان تجاری علاالدین در خیابان جمهوری خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: حوالی ساعت ۱۸ روز قبل وقوع حریق در ساختمان تجاری علاءالدین در خیابان جمهوری، نبش خیابان حافظ از طریق سامانه ۱۲۵ به نیروهای آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای ۳ ایستگاه آتش نشانی همراه با نردبان، تشک نجات و تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: مغازه‌ای در طبقه پنجم این پاساژ به دلیل اتصال سیم برق طعمه حریق شده بود که قبل از حضور نیروهای آتش‌نشانی نیروهای حاضر در محل شامل کسبه و نگهبانان موفق به اطفاء حریق شدند.

وی با بیان اینکه ساختمان علاالدین طی سال‌های اخیر اقدامات ایمنی بیشتری نسبت به گذشته انجام داده است، گفت: آتش‌نشانان پس از اطمینان از ایمنی کامل در محل حادثه پاساژ را ترک کردند و خوشبختانه این حادثه مصدوم به همراه نداشت.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۷۷۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما