۰

اندروید 12 چه ویژگی‌هایی دارد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰
اندروید 12 چه ویژگی‌هایی دارد
اندروید 12 چه ویژگی‌هایی دارد

آی‌تی‌‌من- در حال حاضر سیستم عامل اندروید روی بیش از ۳ میلیارد دستگاه در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت‌های بزرگی همانند گوگل، شیائومی، سامسونگ، موتورولا، وان پلاس و… از اندروید برای مدیریت گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده می‌توان گفت که اندروید 12 بیش از یک به‌روزرسانی بوده و همین موضوع توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرد.

قبل اینکه به بررسی قابلیت‌های جدید این سیستم عامل محبوب بپردازیم، نحوه دریافت به روزرسانی اندروید جدید را به شما آموزش خواهیم داد.

پس از انتشار سیستم عامل جدید تمام کاربران گوشی‌های مختلف نمی‌توانند این آپدیت را دریافت کنند و دلیل این موضوع این است که شرکت‌ها باید سیستم عامل جدید را بر اساس رابط کاربری خود منتشر کنند. این موضوع به یک دلیل مهم تبدیل شده که باعث می‌شود تا کمپانی گوگل سریع‌تر این سیستم عامل را از شرکتی مانند سامسونگ در اختیار کاربران خود قرار دهد.

اگر از دارنده دستگاه گوگل پیکسل 3 یا جدیدتر هستید این آپدیت برای گجت شما منتشر شده و در حال حاضر می‌توانید دستگاه خود را به سیستم عامل اندروید 12 به‌روزرسانی کنید.

برای انجام اینکار به بخش تنظیمات رفته و گزینه System را انتخاب کنید. سپس در بخش Advanced وارد System Update شوید، در این صفحه می‌توانید دستگاه خود را به جدید‌ترین سیستم عامل عرضه شده آپدیت کنید.

اگر از دارندگان دستگاه اندرویدی از کمپانی دیگری هستید بهتر است رسانه‌های مختلف را بررسی کنید تا در صورت انتشار نسخه جدیدی از سیستم عامل دستگاه خود از این موضوع مطلع شوید. 

ناگفته نماند که تنها گوشی‌های پرچمدار عرضه شده در سال ۲۰۱۸ و میان‌رده جدید منتشر شده از این به روزرسانی پشتیبانی می‌کنند و در صورت قدیمی بودن گجت سیستم عامل جدید گوگل قابل دریافت نخواهد بود.

مدت زمان زیادی است که نسخه بتا این سیستم عامل منتشر شده و افراد بسیاری تجربه استفاده از آن را دارند. 

بر اساس این موضوع در ادامه به بررسی جدید‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های اندروید شرکت گوگل می‌پردازیم.

 ظاهری جدید
اولین موضوعی که موقع به روزرسانی به این سیستم عامل متوجه آن خواهید شد ظاهر جدید است. 

گوگل با افزایش دسترسی کاربران برای شخصی سازی بیشتر دستگاه توانسته است که توجه افراد بیشتری را به خود این سیستم عامل کند و همچنین زبان طراحی نیز تغییر پیدا کرده است. 

یک ویژگی جدید که به این سیستم عامل اضافه شده Material You نام دارد که این قابلیت دستگاه کاربران را بیشتر از گذشته شخصی سازی می‌کند.

رابط کاربری این سیستم عامل دارای انیمیشن‌های بسیار جذاب و روانی است که همین موضوع می‌تواند استفاده از اندروید جدید گوگل را لذت بخش‌تر کند. 

ویجت‌ها یا همان ابزارک‌ها دستخوش تغییرات بسیاری زیادی شده‌اند و ویجت ساعت با انیمیشن‌های جدید می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

  ایجاد تغییرات در بخش تنظیمات
زمانی که نوار اعلان‌ها را به سمت پایین می‌کشید، متوجه می‌شوید که آیکون بخش تنظیمات سریع مانند روشن و خاموش کردن بلوتوث تغییر کرده است.

آیکون‌های دایره‌ای شکل به آیکون‌های مستطیل شکل تغییر ظاهر داده و لبه‌ها دارای ظاهری گرد هستند که این موضوع باعث مدرن‌تر‌ شدن ظاهر این سیستم عامل شده است.

دسترسی‌های مختلف به خاموش و روشن کردن داده یا بلوتوث دو مرحله‌ای شده و در آیکون مستطیل شکل اطلاعات بیشتری نسبت به گذشته نمایش داده می‌شود. 

اگر علاقه‌ای به این طراحی دو مرحله‌ای جدید ندارید می‌توانید در بخش تنظیمات تغییراتی به وجود بیاورید که همانند گذشته با یک لمس داده یا بلوتوث گوشی هوشمند خود را خاموش یا روشن کنید.

 حریم خصوصی
شرکت گوگل به حریم خصوصی کاربران خود بسیار اهمیت داده و نسبت به گذشته این بخش تغییرات بسیاری داشته است. اکنون کاربران می‌توانند در اندروید 12 به بخشی دسترسی داشته باشند که نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته چه اپلیکیشن‌هایی به چه بخش‌هایی دسترسی داشته‌اند.

 کنترل کردن دوربین و میکروفون
دسترسی برنامه‌های دیگر به دوربین و میکروفون همیشه برای کاربران نگران کننده است. اکنون همانند سیستم عامل گوشی‌های شرکت اپل کاربران اندروید با می‌توانند از استفاده‌ی نرم افزارها از دوربین یا میکروفون آگاه شوند. در بالای صفحه سمت راست بخشی نمایش داده می‌شود که در صورت استفاده از دوربین یا میکروفون به کاربران هشدار داده می‌شود. علاوه بر این موضوع افراد می‌توانند به سرعت برنامه استفاده کننده از دوربین یا میکروفون را تشخیص بدهند و دسترسی آن نرم افزار را محدود کنند.

 محدود کردن ردیابی برنامه‌ها
این امکان وجود دارد که تمام نرم افزارها به محل دقیق قرار گرفتن کاربر دسترسی داشته باشند. به همین دلیل اگر بدافزاری به محل دقیق قرار گیری کاربران دسترسی داشته باشد، می‌توانند اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران دیگر یا هکرها قرار دهد. 

به همین دلیل در این سیستم عامل دسترسی برنامه‌ها به لوکیشن دستگاه کاربر تنها با اجازه وی انجام خواهد شد و افراد می‌توانند به برنامه‌هایی که چندان محبوب نیستند اعتماد نکنند.

 اعلان‌های جذاب‌تر
بخش اعلان‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اعلان‌هایی با اطلاعات بیشتر را مشاهده کنند. 

همچنین با ضربه زدن روی نوتیفیکیشن‌ها امکانات بیشتری نسبت به گذشته در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به علاوه ظاهر جذاب این بخش نیز تغییر کرده است و توانسته توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

 اسکرین شات قابل اسکرول
اکنون کاربران می‌توانند با اسکرین شات گرفتن (عکس از صفحه) محتوای بیشتری را در تصاویر داشته باشند. پس از گرفتن اسکرین شات می‌توانید با انتخاب گزینه Capture more نمای بیشتری در اسکرین شات داشته باشید. این قابلیت می‌تواند در هنگام جستجو در اینترنت و مشاهده سایت‌های مختلف مورد استفاده افراد قرار بگیرد.

 جستجو برنامه‌ها
اکنون شما می‌توانید همانند قابلیت App Library در سیستم عامل iOS برنامه‌ها را در اندروید جستجو کنید. این ویژگی می‌تواند به دسترسی ساده‌تر کاربران به نرم افزارها کمک کند. 

به علاوه این قابلیت در حالت آفلاین (عدم دسترسی دستگاه به اینترنت) نیز در اختیار کاربران بوده و باعث ساده‌تر شدن کار کردن با این سیستم عامل شده است.

استفاده از سیستم عامل با یک دست
در حال حاضر امکان استفاده از گوشی هوشمند اندروید با یک دست وجود داشته و با فعال کردن این ویژگی استفاده از گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ بسیار ساده‌تر است؛ زیرا با یک دست نمی‌توان به بالای صفحه نمایش در گوشی‌های بزرگ دسترسی داشت. اما با وجود این قابلیت امکان استفاده از کل فضای نمایشگر با یک دست فراهم می‌شود. کاربران می‌توانند در قسمت تنظیمات این ویژگی را فعال کرده و به راحتی با یک دست به کل صفحه نمایش دسترسی داشته باشند.

 بهبود بخش گیمینگ
قابلیت‌های بسیاری در اختیار کاربران علاقه‌مند به بازی‌های موبایل به سیستم عامل اندروید 12 اضافه شده است که اجرای بازی را برای کاربران بسیار لذت بخش‌تر کرده است. از جمله از این قابلیت‌ها می‌توان به دسترسی سریع به بخش مزاحم نشوید، به اشتراک گذاشتن سریع‌تر اسکرین شات، گزینه‌ای برای نمایش FPS و… اشاره کرد.
 
کد مطلب : ۲۷۷۸۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما